Μια παγκόσμια καμπάνια που θέτει το επίκεντρο τις σεξιστικές συμπεριφορές που σχετίζονται με την επικοινωνία με τους ψηφιακούς βοηθούς λάνσαρε το Lux. Η νέα επικοινωνία του brand της Unilever φέρει την υπογραφή της Wunderman Thompson και βασίζεται σε έρευνα της Brookings σύμφωνα με την οποία το 92,4% των virtual assistants στα smartphones έχουν παραδοσιακά γυναικεία φωνή.

Συχνά, καταγράφεται σεξιστική συμπεριφορά κατά την αλληλεπίδραση μαζί τους, με τους χρήστες να χρησιμοποιούν ακόμη και προσβλητική γλώσσα. Η καμπάνια επιχειρεί να αναδείξει το ζήτημα, σχεδιάζοντας ψηφιακούς βοηθούς που αυτόματα αποκρίνονται σε υποτιμητικά σχόλια με πνευματώδεις απαντήσεις.

Για παράδειγμα, σε απάντηση στο «Σκάσε», ένας «πειραγμένος» βοηθός θα απαντούσε «Μετά από εσάς, παρακαλώ». Μπορεί επίσης να ακουστεί και ήχος σειρήνας συνοδευόμενος από το μήνυμα: «Προσοχή, έρχεται η αντισεξιστική αστυνομία». Οι αποστομωτικές αυτές απαντήσεις επιδιώκεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά κατά της κακοποιητικής συμπεριφοράς και σε άλλες αλληλεπιδράσεις, με τις ψηφιακές βοηθούς να υπερασπίζονται τον εαυτό τους, μια αποτελεσματική τακτική σε τέτοιες καταστάσεις. «Οι ψηφιακοί βοηθοί έχουν συνήθως γυναικείες φωνές και ονόματα και οι ερευνητές επισημαίνουν ότι αυτό ενισχύει τα στερεότυπα ότι οι γυναίκες είναι “δουλικές” και ότι υπάρχουν μόνο για να υπηρετούν άλλους», σημείωσε η Severine Vauleon, Global Vice President της Lux.

(Πηγή: TheDrum)