Πρώτη διαφήμιση καπνικού προϊόντος μετά από 50 χρόνια

Η E-Lites θα εμφανιστεί στην prime-time τηλεοπτική ζώνη αυτό το Σαββατοκύριακο, με σποτ που δημιούργησε η McCann Central, το οποίο θα συστήνει για πρώτη φορά το concept του ηλεκτρονικού τσιγάρου. Υπό το μήνυμα «Δεν ξέρεις τί χάνεις», ένας πατέρας εγκαταλείπει προς στιγμή το παιδικό πάρτυ και βγαίνει έξω να καπνίσει, χάνοντας έτσι τα πρώτα βήματα του παιδιού. Όταν επιστρέφει και ρωτά «τί έχασα;», αντιμετωπίζεται με σιγή και το μήνυμα «E-Lites: You don’t know what you’re missing» εμφανίζεται στην οθόνη.

Διαφημιζόμενος και διαφημιστική, συνεργάσθηκαν επί 14 μήνες με την ρυθμιστική αρχή Clearcast, ώστε να καταλήξουν σε ένα σενάριο που δεν παραβιάζει καμμιά απαγόρευση. Κανείς δεν φαίνεται να καπνίζει και δεν γίνεται καμμιά δήλωση γύρω από την υγεία. Η αντίπαλη SkyCig, βγαίνει με ένα πιο αινιγματικό σποτ, της βρετανικής διαφημιστικής Povey Sindall Media. Η καμπάνια, η οποία θα βγει σε ένα μόνον δορυφορικό κανάλι, παρουσιάζει μια παρέα νέων, ενώ το voiceover λέει «η ζωή έχει να κάνει με στιγμές και μοίρασμα». Η διαφήμιση κλείνει με τις λέξεις, «Skystart Electronic Cigarette».
 
Οι δύο εταιρείες είναι προετοιμασμένες για έντονες αντιδράσεις από πλευράς καταναλωτών και καταναλωτικών οργανώσεων. Ωστόσο, αμφότερες υποστηρίζουν ότι οι καμπάνιες είναι πλήρως συμμορφωμένες με τους κανονισμούς και σε καμιά περίπτωση δεν προάγουν το κάπνισμα. Εκπρόσωπος πάντως της Action on Smoking and Health (ASH), δήλωσε ότι η εν λόγω οργάνωση δεν θα προβεί σε διαμαρτυρία, καθώς όπως είπε «υπάρχει ρόλος για τα προϊόντα αυτά, ως εναλλακτικά του καπνίσματος. Θέλουμε τα προϊόντα αυτά να ρυθμιστούν κατάλληλα ώστε οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε βασική πληροφόρηση, όπως τα επίπεδα νικοτίνης».