Στις 30 Ιουνίου το Marketing Week διοργάνωσε το συνέδριο «The Store», το οποίο κάθε χρόνο περιγράφει τις τάσεις στο φυσικό κατάστημα και το shopping experience. Ειδικά για φέτος και εξαιτίας της πανδημίας, το συνέδριο διεξήχθη ψηφιακά, ωστόσο κατάφερε να συγκεντρώσει περισσότερους από εκατό συνέδρους και να διαμοιραστεί εξειδικευμένη γνώση και επίκαιρες πληροφορίες.
Ήρθε για να μείνει; Παρότι οι μεταβολές στο λιανεμπόριο κατά τους τελευταίους μήνες υπήρξαν δραματικές, όπως το κλείσιμο των καταστημάτων, η ραγδαία αύξηση πωλήσεων στα σουπερμάρκετ, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, η αύξηση στις διαδικτυακές αγορές, ειδικά μέσω mobile, η άνοδος του voice enabled search, η αύξηση των συνδρομών σε ψηφιακές υπηρεσίες κ.λπ., εντούτοις η νέα κανονικότητα για τα φυσικά καταστήματα δεν αναμένεται πολύ διαφορετική. Σίγουρα όμως θα δούμε νωρίτερα από το αναμενόμενο αρκετές αλλαγές, οι οποίες επισπεύδονται εξαιτίας της πανδημίας Covid-19, που αποκάλυψε αρκετές αδυναμίες στο customer journey.
Από το omni στο mono channel retail
Εκ των πραγμάτων, αποδεικνύεται ότι η πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης, ο οποίος επιτάχυνε αρκετές αλλαγές στο retail. Πλέον, με την αυξανόμενη χρήση του mobile, το mono channel αναδύεται ως ένα οικοσύστημα χτισμένο γύρω από την πελατειακή εμπειρία, το οποίο κινητοποιείται από τις ανάγκες και τις προσδοκίες του κοινού.
Design to new requirements
Ενώ αρχικά η έλευση του Covid-19 τρομοκράτησε τόσο τους retailers όσο και τους καταναλωτές, αρκετούς μήνες αργότερα, το design δείχνει να προσαρμόζεται, ανακαλύπτοντας νέους τρόπους και ιδέες για να φέρνει τους ανθρώπους κοντά, ακόμα και σε καθεστώς social distancing.
Κάν’ το όπως οι Έλληνες!
Στο πλαίσιο αυτό, το συνέδριο παρουσίασε εξαιρετικά CX stories πελατών εν μέσω πανδημίας και καλές πρακτικές ελληνικών επιχειρήσεων που προσαρμόστηκαν με επιτυχία στις έκτακτες συνθήκες, όπως η Vodafone, τα Coffee Island, το insurancemarket.gr και τα σουπερμάρκετ Μασούτης. Επίσης, παρουσιάστηκε μια ολοκληρωμένη λύση business continuity για retailers από την ContactPigeon, καθώς και η αξιοποίηση των atmospherics και της κατάλληλης τεχνολογίας για retailers.
Η επόμενη μέρα
Τέλος, διεξήχθη συζήτηση πάνελ αναφορικά με την επόμενη μέρα της πανδημίας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό των καταστημάτων, την εκπαίδευση του προσωπικού και την ανάγκη διασύνδεσης online και offline, για καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Οι ομιλίες του συνεδρίου είναι διαθέσιμες στο
https://www.youtube.com/watch?v=4G_reQlWqbI.
ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Στο συνέδριο συμμετείχαν ως ομιλητές οι: Steve Lidbury, Executive Principal EMEA, EIGHT, Eugene Theodore, International Consultant in Shopper Psychology & Behavioural Economics, Ελίνα Χατζηχρόνογλου, Retail Design Leader, Swatch, Νίκος Βαρβαδούκας, Chief Omnichannel Officer/Member of the BoD, Cosmos Sport, Λέων Γαβαλάς Managing Partner, bespot. Υπ. Διδάκτορας ELTRUN-ΟΠΑ, Αντώνης Ζαΐρης, Γενικός Διευθυντής & Αναπληρωτής Αντιπρόεδρος ΣΕΛΠΕ, Μιχάλης Καμβύσης, Managing Director, Coffee Island, Άννα Καραδημητρίου, VP, Customer Experience & Innovation, Focus Bari, Γιώργος Μπάλτας, Καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πέτρος Παπαγγέλης, Διευθυντής Δικτύου Καταστημάτων Ομίλου ΟΤΕ, Αλέξανδρος Παπαδόπουλος, Store Manager Scan & Shop, Diamantis Masoutis, Γρηγόρης Τζανής, Head of Retail Products & Services, Vodafone, Στέφανος Φαλκονάκης, Head of Digital & Marketing, insurancemarket.gr.