Αν γυρίσουμε λίγα χρόνια πριν να δούμε το πώς ο κλάδος αντιμετώπιζε το ad blocking θα διαπιστώσουμε ότι το έβλεπε είτε ως μια ανύπαρκτη, είναι ως μια παροδική απειλή. Σήμερα όμως ο κίνδυνος είναι ορατός και αυτό φαίνεται να κινητοποιεί συνεργατικά όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές για την αντιμετώπισή του. Ποιος θα μπορούσε άλλωστε να αγνοήσει την απειλή αυτή όταν μέσα από τις πλέον πρόσφατες έρευνες και μελέτες διαπιστώνει ότι υπάρχουν κοινά στα οποία το ad blocking φτάνει έως και το 50%. Στο πλαίσιο αυτό, η World Federation of Advertisers ανακοίνωσε πρόσφατα σε συνεργασία με μεγάλους publishers και θεσμικούς φορείς τη φιλόδοξη πρωτοβουλία «Coalition for Better Ads» (www.betterads.org), η οποία αποσκοπεί να δημιουργήσει τα πρότυπα εκείνα που θα βελτιώσουν τη σχέση του κοινού με την ψηφιακή διαφήμιση.
Στις 9 Νοεμβρίου στο Μουσείο Μπενάκη θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση «Digital Transformation: Take it or….leave!» που διοργανώνει ο ΣΔΕ. Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν σημαντικά στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων και ο CEO της WFA, Stephan Loerke. Λίγο πριν βρεθεί στην Αθήνα στο πλαίσιο της ημερίδας αυτής, μίλησε στο Marketing Week για τη ραγδαία εξάπλωση του ad blocking. «Πρώτα από όλα πρέπει να ακούσουμε τους ίδιους τους ανθρώπους και να καταλάβουμε γιατί τους έχουμε απογοητεύσει» αναφέρει χαρακτηριστικά. Και κάνοντας την αυτοκριτική του τονίζει: «Αναγνωρίζουμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εξελιχθήκαμε ως διαφημιστική βιομηχανία, δεν λειτουργεί ικανοποιητικά για τους καταναλωτές. Αναγνωρίζουμε ότι πρέπει να αλλάξουμε». Η συνέντευξη παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον και θα πρέπει να διαβαστεί προσεκτικά.