Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Χορηγίας (ESA) ανακοίνωσε τα ετήσια οικονομικά στοιχεία για την χορηγική βιομηχανία στην Ευρώπη. Σύμφωνα με αυτά, το 2013 ο συνολικός τζίρος αυξήθηκε στα 26,05 δισ. ευρώ, ενώ η συμμετοχή του αθλητικού μάρκετινγκ σε αυτόν ανέρχεται σε 16,7 δισ. ευρώ, καλύπτοντας το 64,1% του συνολικού ποσού των χορηγιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η αθλητική χορηγία παραμένει η προτιμότερη μέθοδος προβολής μιας επιχείρησης, όπως καταδεικνύει η αναλογία 65-35 ανάμεσα σε αθλητικές και μη-αθλητικές χορηγικές συμφωνίες.

Για πολλούς ίσως τα στοιχεία αυτά να συνιστούν έκπληξη, ιδιαίτερα εάν φέρουν στο μυαλό τους την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας στο κομμάτι του αθλητισμού. Το 2008 που η κρίση «χτύπησε» και τον κλάδο της Επικοινωνίας, το αθλητικό marketing δέχθηκε και ένα «παράπλευρο» χτύπημα, την φθίνουσα ποιότητα του αθλητικού προϊόντος, δεδομένης της έλλειψης επενδύσεων. Το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το βόλεϊ, ο στίβος, αθλήματα που αποτελούσαν πόλο έλξης για τους θεατές/καταναλωτές υπέστησαν φθορές από το γεγονός ότι οι σύλλογοι και οι ομοσπονδίες δεν είχαν χρήματα να επενδύσουν, με αποτέλεσμα η ποιότητα να μειωθεί, όπως και το ενδιαφέρον των θεατών/καταναλωτών.

Τα τελευταία δύο χρόνια ωστόσο, παρά τις δυσκολίες που εξακολουθούν να υπάρχουν, τουλάχιστον σε συλλογικό επίπεδο και με αιχμή τους μεγάλους συλλόγους σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ (Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκό), το επίπεδο των πρωταθλημάτων ανεβαίνει (παρά τα όποια «πισωγυρίσματα»), ενώ οι διαφημιζόμενοι ανακαλύπτουν εκ νέου τη δύναμη της αθλητικής χορηγίας. Μια χαρακτηριστική εικόνα της σημερινής πραγματικότητας στο χώρο του αθλητικού marketing στην Ελλάδα δίνει στο παρόν τεύχος ο Νίκος Λεπενιώτης, CMO και Head of Corporate Partnerships της ΚΑΕ Ολυμπιακός. Mέσα από μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη, παρουσιάζει τα νέα χορηγικά προγράμματα του πειραιώτικου συλλόγου, ενώ σκιαγραφεί τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που έχει μπροστά του ο χώρος του αθλητικού marketing στην Ελλάδα. Πρώτο συμπέρασμα: Το premium αθλητικό προϊόν αποδίδει νομοτελειακά, οφέλη σε συλλόγους, θεσμικούς φορείς και διαφημιζόμενους, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες…