Σε… παροξυσμό επενδύσεων οδηγούνται τα κανάλια για να ανταποκριθούν στη διαρκώς εντεινόμενη μάχη της τηλεθέασης. Η είσοδος του Master Chef και του Survivor αλλάζει εκ νέου τα δεδομένα του ανταγωνισμού και αναπτερώνει τις ελπίδες σε Star και Σκάι για ανατροπή στην κατάταξη της τηλεθέασης. Σημαντικά «αναχώματα» για να αντιμετωπίσουν την εισβολή των ριάλιτι ετοιμάζουν Alpha και Mega για να διατηρήσουν το προβάδισμα.

Κλιμακώνεται η επένδυση των τηλεοπτικών σταθμών λίγο πριν εκπνοή του έτους και στις αρχές του 2022, καθώς η αντεπίθεση Star και Σκάι με Master Chef και Survivor αλλάζει τα δεδομένα του ανταγωνισμού και θέτει τις προϋποθέσεις για νέες ανακατατάξεις. Στο πλαίσιο αυτό το κεντρικό διακύβευμα για τους επόμενους μήνες είναι το ερώτημα «ριάλιτι vs μυθοπλασία» σε μία μάχη που αναμένεται σφοδρότερη από ποτέ, καθώς για πρώτη φορά «συνωστίζονται» στα ίδια slot της prime time τρεις μεγάλες παραγωγές ριάλιτι και τρεις επιτυχημένες σειρές με δεδομένη πλέον δυναμική. Θα καταφέρει το Survivor να… διασώσει τον Σκάι από τη βαριά πτώση των τελευταίων μηνών και πόσο δυναμικά θα επανέλθει το Master Chef στο Star; Η «μάχη» ανάμεσα στις δύο τυπολογίες προγράμματος που εκπροσωπείται από τα αντίστοιχα κανάλια, ανεβάζει το θερμόμετρο του ανταγωνισμού, ενώ φέρνει νέο κύμα επενδύσεων σε πρόγραμμα. «Οδηγούμαστε σε έναν παροξυσμό χωρίς φρένο», αναφέρει έμπειρη τηλεοπτική πηγή.

«Χωράει» κι άλλη επιτυχία;
Οι ιθύνοντες των καναλιών επιδίδονται σε υπολογισμούς επί της πίτας της τηλεθέασης που λόγω του others περιορίζεται στην prime time στο 72-75% για το σύνολο των καναλιών και μετρούν τα… κουκιά για να δουν αν «χωράει» κι άλλη επιτυχία, που αν προκύψει δύναται να ανατρέψει εκ νέου την κατάταξη των καναλιών. Με τις δύο σειρές, «Σασμός» (Alpha) και «Γη της ελιάς» (Mega) να συγκεντρώνουν αθροιστικά μίνιμουμ 40% της τηλεθέασης, υπολείπεται μόλις 35% για τα υπόλοιπα 4 ιδιωτικά κανάλια και ακόμα λιγότερο από 30% αν υπολογίσεις κανείς και το μερίδιο των καναλιών της ΕΡΤ. Το κρίσιμο ζήτημα για τα δύο ριάλιτι που μπαίνουν «σφήνα» σε ένα μάλλον παγιωμένο τοπίο είναι πόσο κοινό θα «ξεκλειδώσει» από τη μυθοπλασία για να ρίξει μια ματιά και στα ριάλιτι. Στην ώρα της απευθείας αναμέτρησης σειρών και ριάλιτι, ο πήχης μπαίνει χαμηλά για το Master Chef και το Survivor. Όπως αναφέρει έμπειρο τηλεοπτικό στέλεχος: «Αν 1 από τους 10 που βλέπουν σειρές στη ζώνη 21.00 με 22.30, ξεκολλήσει και κάνει ζάπινγκ, τα δύο σίριαλ θα “χάσουν” 4%, το οποίο όμως θα “μοιραστεί” σε τρία ριάλιτι (Φάρμα, Master Chef, Survivor). Το στοίχημα δεν είναι απλό».

Ένα μικρό preview για τη «μάχη» που έρχεται ανάμεσα σε ριάλιτι και μυθοπλασία παρείχε η «Φάρμα» που ξεκίνησε στον ΑΝΤ1. Το ερώτημα αν θα μεταφερθεί κοινό από τη μία «δεξαμενή» (σ.σ. της μυθοπλασίας) στην άλλη των ριάλιτι, απαντήθηκε εδώ αρνητικά. Το παράδειγμα της «Φάρμας» που μπήκε στο διακεκαυμένο slot των 21.00 έδειξε ότι το αγροτικό ριάλιτι του ΑΝΤ1 δεν πήρε κοινό από τον «Σασμό» και τη «Γη της ελιάς», αλλά από την «δεξαμενή» άλλου ριάλιτι, του GNTM στο Star.

Τα τρίωρης διάρκειας ριάλιτι του Star και του Σκάι ποντάρουν σε μεγαλύτερο μερίδιο τηλεθέασης μετά τις 22.30-23.00 οπότε αραιώνει ο μεγάλος «συνωστισμός», για να ανεβάσουν τον συνολικό τους μέσο όρο. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται και το ενδεχόμενα τα ριάλιτι να ξεκινούν στις 22.00 για να αποφύγουν τη «μετωπική», χωρίς πάντως για την ώρα να έχει παγιωθεί αυτή η απόφαση.

Εισβολή ριάλιτι στο διάλειμμα των σειρών
Η αντεπίθεση Σκάι και Star θα γίνει εν μέσω εορτών, με την ελπίδα να κάνουν ποδαρικό στο νέο έτος με καλύτερες προοπτικές. Με πρεμιέρα τη Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου, το Survivor φιλοδοξεί να πιάσει τον ανταγωνισμό στον… ύπνο, καθώς οι σειρές των αντίπαλων καναλιών αναμένεται να κάνουν διάλειμμα μερικών ημερών μέσα στις γιορτές, και να αξιοποιήσει το «κενό εξουσίας» για να βρει και πάλι το κοινό του. Εσπευσμένα σε σχέση με άλλες χρονιές θα βγει και το Master Chef στο Star που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Μείζον ζήτημα για το Star δεν είναι μόνο το πότε θα ξεκινήσει, αλλά κυρίως το πότε θα τελειώσει, καθώς στόχος είναι το Master Chef να είναι στις επάλξεις και όλο το Μάιο οπότε η διαφημιστική δαπάνη παραδοσιακά είναι ανεβασμένη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μαγειρικό ριάλιτι φέτος θα περιλαμβάνει μεγαλύτερο αριθμό επεισοδίων, ώστε να καλύψει και τις δύο ανάγκες: να ξεκινήσει νωρίτερα απ΄ότι συνήθως λόγω ανταγωνισμού, αλλά και να διαρκέσει συνολικά 5 μήνες για να «πιάσει» και το Μάιο.

Και νέες σειρές στον Alpha – φουλ επίθεση
Ενόψει της επανόδου των δύο ριάλιτι, τα υπόλοιπα κανάλια καταστρώνουν σχέδια ενίσχυσης άλλων ζωνών, και χτίζουν αναχώματα. Στην πρώτη γραμμή της μάχης, ο Alpha σχεδιάζει δυναμική απάντηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον Ιανουάριο, το δυνατό χαρτί του Alpha, o «Σασμός», θα πυκνώσει τις εμφανίσεις του και θα γίνει καθημερινός. Αντί για τέσσερα επεισόδια (Δευτέρα με Πέμπτη), θα μεταδίδονται 5 επεισόδια «Σασμός» την εβδομάδα, με το εξτρά επεισόδια να προγραμματίζεται πιθανότατα κάθε Κυριακή για να «χτυπήσει» το Survivor ή κάθε Παρασκευή.

Παράλληλα, ο Alpha σχεδιάζει να ενισχύσει σημαντικά το πρόγραμμά του στο β΄μισό της σεζόν. Μετά το τέλος του Bachelor, το κανάλι θα αντικαταστήσει το κομμάτι ριάλιτι με ψυχαγωγικά πρότζεκτ (Total Blackout και «Πλάκα κάνεις»), μουσικά σόου για το Σαββατόβραδο (Chart show και Secret song) ενώ ετοιμάζει αντεπίθεση –έκπληξη στον τομέα της μυθοπλασίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Alpha αναμένεται να υπογράψει τις επόμενες ημέρες συμφωνίες για συνολικά τρεις νέες σειρές, που μάλιστα στην πλειοψηφία τους προορίζονται για την τρέχουσα σεζόν. Στόχος είναι να ενισχύσει όλες τις ημέρες του προγράμματος, και να «κλείσει» τα κενά μετά τον «Σασμό» με στόχο να «κλειδώσει» την πρωτιά.

Εν μέσω εορτών θα «χτυπήσει» με νέα ψυχαγωγικά πρότζεκτ και το Mega. Το νέο τηλεπαιχνίδι The chase με τη Μαρία Μπεκατώρου θα κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου στις 18.40 (στη ζώνη lead-in του κεντρικού δελτίου ειδήσεων), ενώ στη φαρέτρα του Mega εντάσσεται μια νέα δραματική σειρά υψηλών αξιώσεων, η «Σκοτεινή θάλασσα» που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 2 Ιανουαρίου. Μέσα στον Φεβρουάριο, αναμένεται να ξεκινήσει και το X-factor με παρουσιάστρια –κατά πάσα πιθανότητα- τη Νατάσσα Θεοδωρίδου. Το μόνο πρόγραμμα που ενδέχεται να «κρατηθεί» για αργότερα είναι η σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη «Ο Δάσκαλος». Με το υψηλότερο κόστος σειράς από καταβολής τηλεόρασης, το σίριαλ 9 επεισοδιών ενδέχεται να πάρει μετάθεση για την προσεχή σεζόν, ώστε να μην «καεί» μέσα σε ένα τόσο κορεσμένο τηλεοπτικό τοπίο.

Πατώντας και στις δύο… βάρκες (ριάλιτι και μυθοπλασία), ο ΑΝΤ1 που ήδη εμφανίζεται ενισχυμένος τις καθημερινές μετά την έναρξη των «Ράδιο αρβύλα», αλλά και την βελτιωμένη –σε σχέση με το Game of chefs- επίδοση της «Φάρμας», θα ενισχύσει τα Σαββατοκύριακα. Μέσα στους προσεχείς μήνες αναμένεται το «Ελλάδα έχεις ταλέντο», το «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» καθώς και η νέα κωμική σειρά που θα γυρίζεται μπροστά σε ζωντανό κοινό «Mamacita» του Μάρκου Σεφερλή.