Πέρα από τα ποσοτικά στοιχεία, ιδιαίτερη σημασία έχει να προσέξει κανείς τα ποιοτικά, διότι έτσι μπορεί να σχηματίσει αξιόπιστη εικόνα για το πώς η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τη στρατηγική προγράμματος των καναλιών. Όσον αφορά στα ποσοτικά στοιχεία, η πρωτιά του Mega είναι και πάλι γεγονός και δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι στον ορίζοντα που θα αλλάξει άμεσα την εικόνα αυτή. Αnt1, Alpha και Star ακολουθούν.

Ωστόσο τα δύο πρώτα κανάλια, Mega και Αnt1 εμφανίζονται με ελαφρώς μειωμένα ποσοστά, τα οποία φαίνεται να κερδίζουν τα άλλα δύο της πρώτης τετράδας, Alpha και Star. Όσον αφορά στα ποιοτικά στοιχεία, ποικίλουν από κανάλι σε κανάλι. Άλλα ενίσχυσαν το ειδησεογραφικό και ενημερωτικό τους προφίλ, ενώ άλλα επέλεξαν να ενισχύσουν το ψυχαγωγικό.

Τέλος, όσον αφορά στα δημόσια κανάλια, είναι εμφανής η περαιτέρω ενίσχυση του πολιτιστικού τους χαρακτήρα. Στο σημερινό τεύχος παρουσιάζουμε ενδιαφέροντα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία από το TV Yearbook 2010-2011. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτά θα εξελιχθούν τις επόμενες τηλεοπτικές σεζόν, όπου το σκηνικό αναμένεται να αλλάξει ριζικά, λόγω κρίσης, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια έχει συρρικνώσει τη συγκεκριμένη αγορά κατά 50% τουλάχιστον.

Ήδη, οι συζητήσεις των καναλιών για στρατηγικές συνεργασίες εντείνονται, με τις πληροφορίες να μιλούν για ανάπτυξη συνεργειών καναλιών όπως π.χ. το Mega με το Star, ο Αnt1 με το TV Μακεδονία και ίσως τον Alpha και πάει λέγοντας. Σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της ψηφιακής τηλεόρασης, την ανάγκη νέου νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας της τηλεόρασης, τον ειδικό φόρο τηλεόρασης που έρχεται το 2012, αλλά και την πρόσφατη πρωτοβουλία των καναλιών να αλλάξουν προς το αυστηρότερο τους τρόπους πληρωμής τους, δημιουργείται ένα εκρηκτικό σκηνικό εξελίξεων για τους προσεχείς μήνες.

Το Marketing Week θα το παρακολουθήσει με ενδιαφέρον, όντας και πάλι στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Πρώτη γραμμή που ακολουθεί και διεθνώς. Κι αυτό γιατί το περιοδικό μας, ως μοναδικός εκπρόσωπος από την Ελλάδα συμμετείχε για 5η συνεχή χρονιά στην κριτική επιτροπή των 25ων Epica Awards, του μοναδικού διαγωνισμού επικοινωνίας, στον οποίο αποφασίζουν οι εκπρόσωποι του κλαδικού Τύπου.

Η συνάδελφος Κατερίνα Βαλλογιάννη ήταν μία από τους 25 δημοσιογράφους από ολόκληρη την Ευρώπη που συνεδρίασαν και φέτος στο Παρίσι και ανέδειξαν τους νικητές. Για την ιστορία, την ύψιστη διάκριση «Epica D’Or» στα Film απέσπασε η Wieden+Kennedy Amsterdam και η Heineken για τις ταινίες «The Entrance» και «The Date». Αναλυτικό ρεπορτάζ θα δημοσιευθεί σε επόμενο τεύχος.