Μπορεί η διαδικασία ενός pitch να απελευθερώνει δημιουργική ενέργεια και να αφυπνίζει την ομαδικότητα, συχνά ωστόσο αποδεικνύεται καταστροφική για τη «ζωή» του agency, οδηγώντας σε απλήρωτες υπερωρίες ή και burnout. H πανδημία επιδείνωσε την κατάσταση λόγω των τεχνικών δυσκολιών και των επιπτώσεων στην πνευματική ευεξία, ενώ με την επάνοδο στην κανονικότητα πολλοί διαφημιζόμενοι αποφάσισαν να αναθεωρήσουν τις συνεργασίες τους, δημιουργώντας ένα νέο κύμα διαγωνιστικών διαδικασιών. Όλες οι πλευρές συμφωνούν ότι το υπάρχον πλαίσιο χρήζει αλλαγών, τόσο για τη βελτίωση της διαδικασίας, όσο και του αντίκτυπου για όλους τους εμπλεκόμενους.

Το σημαντικότερο διακύβευμα
Με αφορμή την Εβδομάδα Ψυχικής Υγείας, IPA και ISBA λάνσαραν το Pitch Positive Pledge, με στόχο καλύτερους όρους, μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, λιγότερο κόπο και μια περισσότερο υγιή εμπειρία για τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της IPA Julian Douglas, η αύξηση των περιστατικών burnout και τα χαμηλά επίπεδα ψυχικής υγείας έχουν συμβάλλει σημαντικά στην αποχώρηση ταλέντων από τη διαφήμιση, ενώ, έρευνα της The Great Pitch Company έδειξε ότι 1 στους 2 θεωρεί ότι μεγαλύτερη πρόκληση για το 2021 ήταν η έλλειψη προσωπικού για να δουλέψει στα pitches. Μάλιστα, το 63% πιστεύει το ίδιο για το 2022.

Το πραγματικό πρόβλημα
Σύμφωνα με τον Andrew Lowdon, Director Of Agency Services της ISBA, δεν υπάρχει πρόβλημα στην ουσία με τη διαδικασία του pitch. Το πρόβλημα έγκειται στην εφαρμογή της και τις συμπεριφορές πίσω από αυτήν. Παράλληλα, όπως εξηγεί ο ίδιος, πολλές φορές οι εταιρείες προκηρύσσουν τη διαδικασία για πολύ μικρά projects, χωρίς να υπάρχει πραγματική ανάγκη.

Η γνώμη της αγοράς
Αν και κάποιοι παρατηρούν βελτίωση στις διαδικασίες των creative pitches, όπως η Managing Director της Leo Burnett, Carly Avener, άλλοι, όπως ο Chief Executive του Havas Media Group UK and Ireland, Patrick Affleck, υποστηρίζουν ότι η διαδικασία είναι «κατεστραμμένη στην ουσία της» και καταλήγει σε σωματική και ψυχική εξάντληση, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Ανάμεσα στα κυριότερα ζητήματα που υπονομεύουν τη διαδικασία αναφέρονται η αδιαφορία για τους πόρους και τα χρονικά περιθώρια των agencies, η έλλειψη σαφούς briefing, η απουσία ουσιαστικού feedback, η αδυναμία customization της διαδικασίας και η παρουσίαση των επικεφαλής των ομάδων του agency, αντί για τους συνεργάτες που θα χειρίζονται τελικά τον λογαριασμό.

(Πηγή: Campaign)