Εκπρόσωποι της Επικοινωνίας και του Μάρκετινγκ γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα, όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Thinkdigital με τίτλο «Facebook Applications Seminar 2010», αποδεικνύοντας ότι τα Social Media χαίρουν πια μεγάλης απήχησης και στην εγχώρια επιχειρηματική κοινότητα. Κάτι λογικό, μιας και, όπως επισήμανε ο Alex Καραγεώργης, Sales Director της Thinkdigital, οι users του Facebook στην Ελλάδα αγγίζουν πια τα 3,3 εκατ. -μάλιστα, το 65% επισκέπτεται καθημερινά το Facebook και έχει κατά μέσο όρο 60 περισσότερους φίλους από τον ευρωπαίο χρήστη.

Το Facebook επιτρέπει, λοιπόν, στα brands «να προσεγγίσουν αυτό το κοινό και να χτίσουν μια διαχρονική ταυτότητα στον χώρο του Διαδικτύου». Αυτό που συνέστησε, πάντως, ήταν η απόφαση για παρουσία στο Facebook να μην λαμβάνεται, «ελαφρά τη καρδία»: «το Facebook είναι σαν να ανοίγεις ένα flagship store στον πιο πολυσύχναστο δρόμο του κόσμου. Χρειάζονται επένδυση, προϊόντα, εκπαιδευμένο προσωπικό, προσφορές… Διότι δεν είσαι μόνος σου σε αυτόν τον δρόμο. Πρέπει να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό και να προσφέρεις στους χρήστες περιεχόμενο με αξία. Να τους αποδεικνύεις διαρκώς ότι έπραξαν σωστά που έγιναν followers».

Και αυτό ακριβώς κάνουν brands, όπως Starbucks, Red Bull και Vitamin Water, των οποίων τη δράση στο Facebook παρουσίασε ο ίδιος.

Συμβουλές για αποτελεσματικό engagement
Το Facebook είναι ένας ελκυστικός προορισμός που υπόσχεται σημαντικά οφέλη. Πολλές φορές, όμως, οι χρήστες δεν ανταποκρίνονται θετικά στα κελεύσματα των brands και το σεντούκι με το θησαυρό αποδεικνύεται άδειο.

Πώς επιτυγχάνεται, λοιπόν, το μέγιστο engagement; «Το υψηλό budget δεν εξασφαλίζει την επιτυχία», ξεκαθάρισε ο Joshua March, CEO της iPlatform και ειδήμων σε θέματα Social Media, και συνέχισε: «αυτό που θα σας συμβούλευα είναι να πειραματίζεστε και να ακούτε με προσοχή τα σχόλια των χρηστών. Μην τους αγνοείτε. Φροντίστε να τους προσφέρετε περιεχόμενο που θα θέλουν να προωθήσουν. Μην το παρακάνετε, όμως, γιατί το oversharing δεν αρέσει ούτε στους χρήστες, ούτε στο ίδιο το Facebook».

Τι άλλο επισήμανε ο βρετανός ομιλητής; Ότι συνήθως κεντρίζουν το ενδιαφέρον τα applications που είναι απλά, ενθαρρύνουν το engagement μεταξύ των χρηστών, προσφέρουν κάποιο έπαθλο και αξιοποιούν τη μανία του κόσμου για τις φωτογραφίες -όπως ανέφερε, ο μέσος χρήστης περνάει το 70% του χρόνου του στο Facebook «ανεβάζοντας», χαζεύοντας ή σχολιάζοντας φωτογραφίες.

Ελληνικά και δημιουργικά
Μία εγχώρια καμπάνια που «υποχρέωσε» εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες να ασχοληθούν με αυτήν και τους έπεισε μάλιστα να αλλάξουν τη φωτογραφία στο προφίλ τους ήταν αυτή της OgilvyOne για τη Lacta. Δεν ήταν, ωστόσο, το μοναδικό ενδιαφέρον ελληνικό case study που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Thinkdigital.

Ο Γρηγόρης Σκλαβούνος της Digital @ Spot JWT μίλησε για τις ενέργειες που δημιούργησε για την online προώθηση της Trident, μια εκ των οποίων καλούσε τους χρήστες να εξερευνήσουν το σπίτι της Trident -ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένο application- και να κάνουν tag στο σημείο που πίστευαν ότι βρίσκεται ο θησαυρός.

Από την πλευρά της, η Λίνα Κυριακού της Rascal εστίασε στους δύο πρωτότυπους online διαγωνισμούς -«Walk with Giants» και «Your Keep Walking Film»- οι οποίοι προβλήθηκαν μέσω Facebook και συμπλήρωσαν αρμονικά την τηλεοπτική καμπάνια «Walk with Giants».

Τέλος, η Keri Lymberis της Tribal DDB αναφέρθηκε σε δύο διαφορετικές μα εξίσου επιτυχημένες καμπάνιες, για τα Lipton Linea και Livesmart.gr.