Πολλοί από αυτούς θεωρούνται σημαντικοί, ακόμα και σε διεθνές επίπεδο. Τελικά όμως, μια διάκριση σε έναν τέτοιο διαγωνισμό, τι προσφέρει στην πράξη για τα brands, πέρα από την δημοσιότητα της στιγμής και την ηθική ικανοποίηση των ανθρώπων που τα χειρίζονται; Ή μήπως αυτά είναι αρκετά; Μπορεί κάποιοι στο ερώτημα αυτό να απαντήσουν «ναι, είναι αρκετά». Αρκεί όμως αυτό πια στις μέρες μας; Σίγουρα όχι. Κι αυτό το αποδεικνύει ο θεσμός «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς», τον οποίο για 7η χρονιά διοργάνωσαν η Boussias Communications και η εταιρεία Award Greece. Για ποιο λόγο; Διότι είναι ο μόνος θεσμός που τα βραβεία τα δίνει ο ίδιος ο καταναλωτής, με τα δικά του, αλάνθαστα κριτήρια, ενώ είναι και ο μόνος θεσμός η αποτελεσματικότητα του οποίου μετριέται ξεκάθαρα, με ειδικές έρευνες καταξιωμένων εταιρειών όπως είναι η TNS Icap και η IRI. Έρευνες, που γίνονται κάθε χρόνο τόσο στη χώρα μας, όσο και στις δεκάδες άλλες χώρες στις οποίες διεξάγεται.

Μέσω τέτοιων ερευνών έχει αποδειχθεί ότι η χρήση του λογοτύπου «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» συμβάλλει καταλυτικά σε μια σειρά από οφέλη όπως αύξηση πωλήσεων (από 13% έως 40%, σύμφωνα με την IRI UK, ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος), αλλά και αύξηση του ποσοστού επιτυχίας ενός λανσαρίσματος. Μάλιστα, στην έρευνα της IRI στη χώρα μας το 2013, ενώ το σύνολο της αγοράς των FMCG υπέστη μείωση στην αξία της κατά -1,9% και οι κατηγορίες στις οποίες ανήκαν τα βραβευθέντα προϊόντα υπέστησαν μείωση -2,3%, τα τελευταία είδαν το 2014 την αξία πωλήσεών τους να αυξάνεται κατά 17,4%. Δεν χρειάζονται λοιπόν περισσότερα για να καταλάβει κανείς τη δυναμική του θεσμού αυτού. Αν ωστόσο ακόμα δεν πειστήκατε, διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ για τη φετινή διοργάνωση στις εσωτερικές σελίδες του περιοδικού.