Το 2018 θα είναι μια χρονιά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η αγορά εμφανίζει επιτέλους θετικότερα σημάδια σταθεροποίησης που επιτρέπουν χώρο για περισσότερη αισιοδοξία.

Αποτελεσματικό management και διατήρηση πελατειακής βάσης
Η νέα χρονιά σίγουρα θα συνεχίσει να φέρνει δυσκολίες, ιδιαίτερα στον χώρο του ελληνικού ενδύματος, καθώς η αγορά είναι «εξαντλημένη» από την κόπωση των τελευταίων ετών. Ωστόσο, έπειτα από συνεχόμενα έτη κρίσης, οι εταιρείες που κατάφεραν να παραμείνουν «όρθιες», κατόρθωσαν να ξεπεράσουν με επιτυχία τεράστιες προκλήσεις. Και αυτό το κατάφεραν –μεταξύ άλλων- μέσα από αποτελεσματικό μάνατζμεντ, ορθή τοποθέτησή τους στην αγορά και διατήρηση της πελατειακής τους βάσης.

Προτεραιότητα στο branding
Προσαρμοζόμενες άμεσα, συχνά με επίπονο τρόπο, στις νέες συνθήκες της αγοράς, σήμερα οι εταιρείες του χώρου είναι αρκετά δυνατές για να χτίσουν και να αναπτυχθούν πάνω στη σταδιακή βελτίωση της οικονομικής κατάστασης, η οποία βεβαίως δεν θα φέρει την αγορά στα προ-κρίσης δεδομένα, αλλά θα πραγματοποιήσει ένα θετικό βήμα προς τα εμπρός με σημαντικές ευκαιρίες.
Σε αυτό το πιο αισιόδοξο περιβάλλον, είναι πρωταρχικής σημασίας η μεταποίηση να αλλάξει θεμελιωδώς ορισμένα από τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, με προτεραιότητα στο branding.

Ακόμα και πριν την κρίση, η μεταποίηση αντιμετώπιζε εξαιρετικές δυσκολίες και πολλές επιχειρήσεις είχαν ήδη οδηγηθεί στο κλείσιμο. Σαφώς, οι μη ανταγωνιστικές τιμές δεν ήταν ο βασικός παράγοντας. Για πολλά χρόνια η ελληνική μεταποίηση λειτουργούσε ως φασόν και όχι ως fashion. Η αρνητική πορεία του παρελθόντος αναδεικνύει την ανάγκη, για να μπορέσει ο κλάδος να γίνει βιώσιμος, οι έννοιες του branding και του design να γίνουν πεποίθηση στον κάθε επιχειρηματία.
Αυτό αποτελεί βαθιά πεποίθηση της Dur και μια αξία, που από το ξεκίνημά μας, είναι θεμέλιο της φιλοσοφίας μας και της διαφοροποίησής μας.

Επένδυση στα digital καναλια
Προκειμένου, βέβαια, να υλοποιηθούν τα παραπάνω, ουσιαστικό συστατικό στοιχείο κάθε στρατηγικής θα πρέπει να είναι η μεγαλύτερη επένδυση στην πολύπλευρη επικοινωνία και το μάρκετινγκ. Αναγνωρίζοντας από καιρό αυτή την ανάγκη, και συμβαδίζοντας με τα δεδομένα της εποχής, η Dur επενδύει ολοένα και περισσότερο στο digital marketing και στην αξιοποίηση των τεράστιων δυνατοτήτων που μπορούν να προσφέρουν τα πολυάριθμα digital κανάλια επικοινωνίας, εργαλεία και πλατφόρμες.

Γυναίκες και νέοι στην πρώτη γραμμή
Επιπλέον, θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τις δομές διοίκησης. Πρέπει επιτέλους να δοθεί περισσότερος χώρος στις γυναίκες, στη μοναδική δυναμική και την ξεχωριστή τους οπτική στη διοίκηση. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας της Dur είναι η ύπαρξη της δυνατή γυναικείας φωνής στη διοίκηση. Και, ταυτόχρονα, ο κλάδος μας οφείλει να δώσει χώρο και στους νέους, να προσφέρει ευκαιρίες. Στις φρέσκες, ανατρεπτικές ιδέες που η μόδα έχει τόσο ανάγκη και για τις οποίες οι νέοι αποτελούν μια συνεχή, αστείρευτη πηγή. Μέσα σε αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται το 2018, η Dur συνεχίζει με αισιοδοξία, επενδύοντας στο design και τις αξίες που πρεσβεύει διαχρονικά, και στηρίζονται στο branding, την αξεπέραστη ποιότητα και τη σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη.

Το κείμενο υπογράφει ο Θεόδωρος Δούρος Διευθύνων Σύμβουλος, DUR για τις ανάγκες της ειδικής έκδοσης Fashion Next 2018.

Αναζητήστε το Fashion Next 2018 και διαβάστε τις απόψεις 26 experts του fashion & beauty industry, σχετικά με τις σημαντικότερες τάσεις που θα απασχολήσουν την αγορά τη χρονιά που διανύουμε.