Το χρονικό της ιστορίας έχει ως εξής:
– Το Φεβρουάριο σε άρθρο τους οι Sunday Times αναφέρουν παραδείγματα μεγάλων brands που άθελά τους χρηματοδοτούν εξτρεμιστικές οργανώσεις μέσω των διαφημίσεων τους στο Youtube.
– Το Μάρτιο, μεγάλοι διαφημιζόμενοι στην Αγγλία όπως οι HSBC, Audi, McDonalds, Loreal, O2, BBC, Domino’s και διαφημιστικές εταιρείες όπως η Havas ανακοινώνουν ότι παγώνουν όποια διαφήμιση μέχρι να εξετάσουν το θέμα.
– Το θέμα λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερη έκταση, επεκτείνεται διεθνώς (π.χ. AT&T, Verizon, Johnson & Johnson) και αναγκάζει την Google να προβεί σε κινήσεις καθησυχασμού.
– Στο κάδρο της συζήτησης μπαίνει και το Facebook με τον Martin Sorrell να εγκαλεί και τους δύο Γολιάθ να συνειδητοποιήσουν ότι πλέον έχουν τις ίδιες ευθύνες και υποχρεώσεις με οποιοδήποτε άλλη Media εταιρεία.
– Στις αρχές Απριλίου η Google ανακοινώνει ότι σκοπεύει στο μέλλον να δίνει στους διαφημιζόμενους μεγαλύτερο έλεγχο και στοιχεία για τις διαφημίσεις τους ενώ παράλληλα ξεκινάει τη συνεργασία με την Comscore για την παροχή ανεξάρτητων reports για το brand safety.

Γιατί το θέμα είναι τόσο σημαντικό; To brand safety αναφέρεται κυρίως στο περιβάλλον (context) στο οποίο προβάλλεται η διαφήμιση και επηρεάζει άμεσα την εικόνα του brand. Με τη δύναμη που πλέον έχουν τα κοινωνικά δίκτυα ακόμη και μία εμφάνιση διαφήμισης δίπλα σε ακατάλληλο περιεχόμενο  (π.χ. ρατσιστικό, εξτρεμιστικό, πορνογραφικό) μπορεί να είναι καταστροφική. Η διαφήμιση σε παγκόσμια ad-networks ενέχει ρίσκο λόγω του ανεξέλεγκτου μεγέθους αυτών των networks και του χαρακτήρα του περιεχομένου τους (User Generated Content) που δυσχεραίνουν την όποια «αστυνόμευση». Στο επόμενο τεύχος, μια βαθύτερη ματιά στα μέτρα Brand Safety που ο κάθε CMO θα πρέπει να επιβάλει στον οργανισμό και τους συνεργάτες του και τα απαραίτητα εργαλεία που θα πρέπει να έχει στο toolbox του.