Η τηλεόραση είναι και πάλι το μόνο μέσο που έχει θετικό πρόσημο ανάπτυξης (+22,52%). Φυσικά τα ποσά είναι τεκμαρτά, ωστόσο δείχνουν μια τάση αναστροφής της κατάστασης, Η τηλεόραση οδηγεί την ανάκαμψη κι αυτό έχει κινητοποιήσει τα επιτελεία των καναλιών ώστε να διαμορφώσουν ένα ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον τη νέα σεζόν, ελπίζοντας να περιορίσουν τις απώλειες των τελευταίων 5 χρόνων. Μπορεί να ακούγεται ουτοπικό να συμβεί αυτό και ίσως μάλιστα να μην συμβεί καν την επόμενη δεκαετία, αφού οι απώλειες της τηλεοπτικής αγοράς ήταν – και είναι – άνω του 50-55% από το 2008 μέχρι σήμερα. Ωστόσο, τα κανάλια δεν έχουν άλλη επιλογή από το να παλέψουν.

Και το κάνουν όπως φαίνεται, αφού επενδύουν διαρκώς σε ανθρώπινο δυναμικό, σε νέες εκπομπές, ενώ εξελίσσουν και αλλαγές στην στρατηγική τους. Το Star π.χ. ετοιμάζεται να αποτελέσει το αντίπαλον δέος του Mega, αφού ενισχύει τον ειδησεογραφικό και ενημερωτικό του χαρακτήρα, με αιχμή το νέο δελτίο ειδήσεων που ετοιμάζει, υπό την επίβλεψη του Νίκου Χατζηνικολάου. Ο Σκάι απέκτησε νέο Γενικό Διευθυντή Ενημέρωσης τον Σταμάτη Μαλέλη, ενώ Alpha, Mega και ΑΝΤ1 ενισχύουν το ελληνικό τους πρόγραμμα με νέες ελληνικές σειρές και εκπομπές. Όλα δείχνουν ότι η τηλεοπτική – και όχι μόνο – σεζόν 2013-2014 θα είναι αμφίρροπη όσον αφορά στην τηλεθέαση, κάτι που θα λειτουργήσει εις όφελος των τηλεθεατών, αλλά και των διαφημιζόμενων, αφού το κόστος της τηλεοπτικής διαφήμισης έχει μειωθεί πάρα πολύ.

Ίσως λοιπόν να βρισκόμαστε μπροστά στην επανεκκίνηση της τηλεοπτικής αγοράς. Όπως κι αν έχουν τα πράγματα, το πάθημα ελπίζουμε να έχει γίνει μάθημα για κανάλια, διαφημιστές και διαφημιζόμενους και ο νέος τρόπος λειτουργίας της αγοράς να γίνει ορθολογικός, ρεαλιστικός και ξεκάθαρος. Χωρίς συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, «μαύρες» αμοιβές, αμφιλεγόμενες επιστροφές και όλα εκείνα τα «ωραία» που ζήσαμε τα τελευταία 20 χρόνια στην τηλεόραση και τα οποία πλήρωσε πανάκριβα η αγορά. Για να λέμε ότι βγήκε και κάτι καλό από το κακό που ζήσαμε…