Η αγορά επικοινωνίας αλλάζει και εξελίσσεται και τα agencies αναζητούν στο πλαίσιο αυτό το νέο τους ρόλο. Ο Τάσος Βελιάδης αποτυπώνει αυτή την εξελικτική διαδικασία μιλώντας για την Socialab, ένα digital agency που σήμερα είναι μία 360 διαφημιστική, θεμελιώνοντας κάθε ενέργεια, στα πολύτιμα data.

Ξεκινήσαμε ως digital agency και πλέον έχουμε μετεξελιχθεί σε μια διαφημιστική, με έμφαση ή με αρχή το digital», λέει ο Τάσος Βελιάδης, Chief Strategist της Socialab. Η εξελικτική πορεία της εταιρείας αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς συντελέστηκε μέσα στην τελευταία δεκαετία, η οποία χαρακτηρίστηκε από ένα βαθύτερο disruption στις υπηρεσίες επικοινωνίας.

Όπως επισημαίνει ο Τάσος Βελιάδης, η Socialab είναι μια καλά κουρδισμένη ορχήστρα, της οποίας τόσο ο μαέστρος, όσο και οι μουσικοί, έχουν διαβάσει πολύ καλά πριν βγουν στη σκηνή για να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα: Τη μαγεία στα «αυτιά» του καταναλωτή.

MW: Πώς θα χαρακτηρίζατε με μια λέξη -ή φράση- το 2019 για την Socialab; Ήταν μια καλή χρονιά για σας;

Τάσος Βελιάδης: Γιατί να την χαρακτηρίσω σε μια λέξη; Mία λέξη δεν είναι αρκετή! Ναι, ήταν εξαιρετική χρονιά. Ήταν η χρονιά που αποφασίσαμε ότι θέλουμε να μεγαλώσουμε κι άλλο, να παλέψουμε κι άλλο, να δημιουργήσουμε περισσότερο. Θα έλεγα ότι ήταν μια χρονιά που δείξαμε έντονα τι μπορούμε να κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε σε όλες τις επόμενες.

Σε ποιους τομείς επενδύσατε κυρίως; Με ποια νέα εφόδια ξεκινάτε τη νέα δεκαετία;

Η διαφήμιση είναι όπως ένα puzzle που πρέπει να ενώσεις σωστά όλα τα στοιχεία για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα, στο αποτέλεσμα που τελικά θα δεις και θα θαυμάσεις. Αν έστω και ένα κομμάτι λείπει, το puzzle δεν είναι σωστό. Οπότε κι εδώ ξεκινάμε από τη σωστή στρατηγική, στρατηγική η οποία βασίζεται σε data.

Επενδύουμε στα data, καθώς είναι αυτά που μπορούν να σε οδηγήσουν στο σωστό insight και στη σωστή ιδέα. Έχοντας αυτά ως αφετηρία, συνεχίζουμε δίνοντας πολύ μεγάλη έμφαση στο δημιουργικό. Δημιουργούμε ιδέες που μπορούν να γράψουν ιστορία, να μοιραστούν και να έχουν μεγάλο effectiveness. Από ένα απλό post μέχρι μια ολόκληρη ταινία, όλα πρέπει να έχουν τον κατάλληλο χαρακτήρα και να εκπέμπουν τόσο εμάς όσο και το brand που αντιπροσωπεύουμε.

Πέραν των επενδύσεων, ποια άλλα ήταν τα «milestones» για την Socialab τη χρονιά που πέρασε;

Στις διαφημιστικές θα έλεγα ότι είναι τόσα πολλά τα milestones που πολλές φορές ξεχνάς αυτά που είναι πιο σημαντικά. Για εμένα το σημαντικότερο milestone είναι ότι καταφέρνουμε να κάνουμε καμπάνιες οι οποίες όχι μόνο έχουν ποιότητα, αλλά φέρνουν στους πελάτες μας τα αποτελέσματα που θέλουν. Όπως λέω πολύ συχνά στο FB μου, δουλεύουμε σαν ομάδα, γουστάρουμε σαν ομάδα, πονάμε σαν ομάδα, δημιουργούμε σαν ομάδα.

Οπότε κάθε φορά που αυτή η ομάδα είναι χαρούμενη, είναι ένα σημαντικό milestone για εμένα. Άλλο μεγάλο milestone είναι σίγουρα η συνεργασία με πελάτες/συνεργάτες που μας εμπιστεύτηκαν και μας έδωσαν την ευκαιρία να συνεργαστούμε μαζί τους.

Τα τελευταία χρόνια συντελείται ένα σημαντικό disruption στο χώρο της παροχής υπηρεσιών επικοινωνίας, με τις εταιρείες του κλάδου να επαναπροσδιορίζονται. Ποια είναι σήμερα η «ταυτότητα» της Socialab;

Ο κλάδος τα τελευταία 10 χρόνια αλλάζει πάρα πολύ. Από τη στιγμή που καταλάβαμε τη δυναμική του digital θα έλεγα ότι έχουμε σταματήσει να βλέπουμε μια διαφημιστική μόνο για το τι μπορεί να κάνει στην τηλεόραση. Πλέον, έχουμε διαφημιστικές οι οποίες μπορούν να καλύψουν πολύ περισσότερες ανάγκες και να παράξουν πολύ περισσότερο και ποιοτικό content μέσα στον χρόνο, σε πάρα πολλά μέσα.

Βλέπω ότι ο κλάδος, κυρίως στο εξωτερικό, στρέφεται ακόμα περισσότερο στα data, δημιουργώντας ιδέες με βάση αυτά. Με βάση την αυξημένη πλέον πρόσβαση σε data, προσπαθούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τους καταναλωτές μας και να δημιουργήσουμε ακριβώς το συναίσθημα που χρειάζεται για να αγοράσουν.

Κι εμείς ενώ ξεκινήσαμε ως digital agency, έχουμε μετεξελιχθεί σε μια διαφημιστική με έμφαση ή με αρχή το digital. Αυτό μας βοηθάει στο να χρησιμοποιούμε τα insights που έχουμε από τους καταναλωτές στο digital περιβάλλον και να δημιουργούμε καμπάνιες οι οποίες έχουν πολύ μεγαλύτερο impact.

Αυτό λοιπόν που μας χαρακτηρίζει είναι θα έλεγα η σωστή δόση στρατηγικής και δημιουργικότητας στις ιδέες. Είμαστε σαν μια καλοκουρδισμένη ορχήστρα με τον μαέστρο να έχει διαβάσει πολύ καλά πριν πάει στην παράσταση και τους μουσικούς να ξέρουν τα κομμάτια τους απ’ έξω προκειμένου να εντυπωσιάσουν τον πελάτη, αλλά και να φέρουν στα αυτιά του/ μάτια του το ιδανικό αποτέλεσμα.

Την περασμένη δεκαετία, η τάση αφορούσε περισσότερο στην εξειδίκευση υπηρεσιών επικοινωνίας. Σήμερα, βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες να τοποθετούνται ως 360 agencies. Ποια είναι η δική σας θέση;

Αυτό που είδαμε τα τελευταία χρόνια είναι μια μετεξέλιξη κυρίως των digital agencies σε 360 agencies. Είναι αρκετά κατανοητό αυτό, καθώς το digital content πέρασε μια δύσκολη περίοδο όπου μερικοί πίστευαν ότι μπορούν να φέρουν πωλήσεις μόνο με ένα post. Έχοντας πλέον αφήσει αυτή την εποχή πίσω μας, τα digital agencies βρίσκονται ευνοημένα γιατί έχουν στην κατοχή τους data και insights που μπορεί να μην έχει μια παραδοσιακή διαφημιστική για να υλοποιήσει την ιδέα της.

Θα έλεγα λοιπόν, ότι έτσι είναι και σε μας. Ήταν οι ίδιοι οι πελάτες μας που δημιούργησαν την ανάγκη να μπούμε και σε άλλα μέσα, πλάθοντας μια διαφορετική Socialab, μια Socialab που έχει το digital DNA, αλλά πια το εκμεταλλεύεται δημιουργώντας καμπάνιες σε όλα τα μέσα, (τηλεόραση, ραδιόφωνο, outdoor κ.α.).

Ο στόχος μας ήταν πάντα να κάνουμε τους χρήστες όταν βλέπουν κάτι στο κινητό τους να χαμογελάσουν, να βιώσουν το επιθυμητό συναίσθημα και να αγοράσουν. Πλέον ο στόχος μας είναι δημιουργώντας καμπάνιες σε όλα τα μέσα, να επιτύχουμε μεγαλύτερο virality και να δώσουμε αξία στα brands με καμπάνιες που όχι απλά ακούγονται, αλλά μοιράζονται κιόλας.

Ποιες κύριες τάσεις βλέπετε να αναδύονται στα ζητούμενα των πελατών και πώς θα επιχειρήσετε εσείς να ανταποκριθείτε;

Ο στόχος των πελατών δεν αλλάζει. Ένας πελάτης πάντα θέλει να πουλήσει και στο τέλος του χρόνου όλα εξαρτώνται από το πόσο πούλησε ή όχι. Αυτό που αλλάζει όμως, είναι τα μέσα και η κατάλληλη μίξη δημιουργικού και στρατηγικής προκειμένου να πουλήσει.

Έχοντας πλέον την πείρα, τις συνεργασίες και τα άτομα που μπορούν να δημιουργήσουν καμπάνιες σε όλα τα μέσα, αυτό που ερχόμαστε να κάνουμε είναι να δείξουμε στους πελάτες μας ότι τα χρήματα που δίνουν σε κάθε μέσο, μπορούν να φέρουν πίσω το ROI που θέλουν και να αποδείξουμε με νούμερα και κατάλληλα δημιουργικά ότι δεν πρέπει να αφήνεις τίποτα στην τύχη. Από ένα απλό post μέχρι ένα μεγάλο γύρισμα, όλα έχουν τη θέση τους στον δρόμο για την επιρροή του κοινού.

ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Αν μπορούσατε να ξεχωρίσετε τη μία δουλειά του 2019 που αντιπροσωπεύει καλύτερα το «DNA» της Socialab, ποια θα ήταν αυτή;

Υπάρχουν πολλές δουλειές που αντιπροσωπεύουν το DNA της Socialab. Είμαστε μια εταιρία που νοιάζεται πολύ για τους πελάτες της, είναι μαζί τους, κοντά τους σε οτιδήποτε χρειαστούν και πολλές φορές σκέφτεται πριν από αυτούς. Οπότε, μιλώντας για καμπάνιες που ξεχωρίζουν και δείχνουν ποιοι είμαστε, θα αναφέρω την real-time ενέργεια Durex – Σπανούλης, αλλά και το #FylladioProsforasApotaLidl.

Δυο πολύ ξεχωριστές καμπάνιες με τεράστιο buzz και φοβερά αποτελέσματα και για τα δυο brands. Κάτι πολύ σημαντικό, καθώς δεν αρκεί να δημιουργείς μια ενδιαφέρουσα καμπάνια. Πρέπει και να έχει τα αποτελέσματα που θέλουν οι πελάτες σου.

FOCUS POINTS
– Η διαφήμιση είναι όπως ένα puzzle. Πρέπει να ενώσεις σωστά όλα τα στοιχεία για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

– Επενδύουμε στα data, καθώς είναι αυτά που μπορούν να σε οδηγήσουν στο σωστό insight και στη σωστή ιδέα.

– Δημιουργούμε ιδέες που μπορούν να γράψουν ιστορία, να μοιραστούν και να έχουν μεγάλο effectiveness.

– Ξεκινήσαμε ως digital agency και έχουμε μετεξελιχθεί σε μια διαφημιστική με έμφαση ή με αρχή το digital.

– Στόχος μας είναι δημιουργώντας καμπάνιες σε όλα τα μέσα, να επιτύχουμε μεγαλύτερο virality και να δώσουμε αξία στα brands με καμπάνιες που όχι απλά ακούγονται, αλλά επίσης, μοιράζονται.