Πριν αρκετά χρόνια κάποιες έντυπες διαφημίσεις εκπαιδευτικού υλικού που είχαν δημοσιευθεί σε σχολικά βιβλία της Μεγάλης Βρετανίας είχαν προκαλέσει σάλο όχι μόνο στην εκπαιδευτική κοινότητα της Γηραιάς Αλβιόνας, αλλά και στην κοινότητα των γονέων των μαθητών. Η δημοσίευση διαφημίσεων σε σχολικά βιβλία ήταν κάτι που δεν μπορούσε να διανοηθεί ένας εκπαιδευτικός ή ένας γονέας. Πολύ γρήγορα τα συγκεκριμένα βιβλία αποσύρθηκαν και το θέμα ξεχάστηκε. Ή μήπως όχι; Όσο και αν είχε αποτύχει η συγκεκριμένη ενέργεια, ήταν φανερό ότι ήταν θέμα χρόνου να εμφανιστεί και πάλι, ίσως με πιο ήπια μορφή.

Το σχολείο και οι μαθητές φαίνεται ότι ασκούν έντονη γοητεία στον κόσμο του marketing, ο οποίος αναζητούσε τρόπους προσέγγισής τους, διακριτικά μεν, ορθολογικά και στρατηγικά δε. Η επένδυση στους μελλοντικούς καταναλωτές φαντάζει -ιδιαίτερα σε δύσκολες οικονομικές συγκυρίες-  σημαντική πρόκληση και ευκαιρία. Πρόκληση όμως που ενίοτε μπορεί να αποδειχθεί και μπούμερανγκ.

Στη χώρα μας, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, είναι εμφανές ότι επιχειρείται μια συστηματική προσπάθεια στρατηγικής προσέγγισης της μαθητικής κοινότητας, είτε με άμεσο, είτε με έμμεσο τρόπο. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και η Creta Farm ήταν δύο εταιρείες που εξέλιξαν δύο ενδιαφέροντα projects προς αυτήν την κατεύθυνση. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο προσέφερε σχολικές τσάντες και εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές της Α Δημοτικού, ενώ η Creta Farm υλοποίησε ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε δημοτικά σχολεία της χώρας, προσπαθώντας να μεταλαμπαδεύσει στους μικρούς μαθητές τις αξίες της μεσογειακής διατροφής. Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα πλήρες ρεπορτάζ για τις κινήσεις αυτές, αλλά και για άλλες που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τους στόχους και τις προϋποθέσεις επιτυχίας τέτοιου είδους προγραμμάτων, μέσα και από τη μελέτη σχετικών ερευνών.

Στο ίδιο τεύχος, μπορείτε να διαβάσετε ένα ακόμα ρεπορτάζ με πρωταγωνιστές τα παιδιά. Οι 11 μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών στην Ευρώπη συμφώνησαν το 2007 να υιοθετήσουν κανόνες για τη διαφήμιση των προϊόντων τους στα παιδιά. Η δημιουργία της πλατφόρμας EU Pledge κινείται προς τα εκεί και αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη διαφήμιση τέτοιου είδους προϊόντων προς τα παιδιά. Διαβάστε τα νέα δεδομένα και τις προοπτικές που προδιαγράφουν οι νέες αυτές ντιρεκτίβες για τον κλάδο της ευρωπαϊκής διαφήμισης.