Σύμφωνα με το 2ο κύμα Forecomm_s των ΕΔΕΕ και Abacus Ο απολογισμός του 1ου 3μήνου 2017 εμφανίζεται πτωτικός τόσο σε επίπεδο κλάδου όσο και σε επίπεδο επιχείρησης, συγκρινόμενος με τον απολογισμό του τελευταίου 3μήνου του 2016, σύμφωνα με το 2ο κύμα της έρευνας Forecomm_s που διεξάγεται για την ΕΔΕΕ από την Abacus.
Τα στοιχεία συλλέχθηκαν τον Απρίλιο 2017, ενώ το 1ο κύμα της έρευνας είχε διεξαχθεί την περίοδο Δεκέμβριος 2016 – Ιανουάριος 2017. Κυρίως οι advertisers εμφανίζονται ιδιαίτερα απογοητευμένοι όσον αφορά τις αγορές τους, καθώς ο κακός απολογισμός του προηγούμενου 3μήνου (-41) γίνεται ακόμη χειρότερος (-47). Ο απολογισμός για τον κλάδο της επικοινωνίας συνεχίζει να κινείται σε αρνητικά επίπεδα, αρκετά πιο ήπια πάντως από τους advertisers.
Σε επίπεδο επιχείρησης, η απολογιστική αποτίμηση 3μήνου είναι μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο κύμα- παραμένει πάντως σε θετικό έδαφος τόσο για τα agencies, όσο και για τους advertisers. Για το επόμενο 3μηνο οι προσδοκίες παραμένουν μεικτές, και συγκεκριμένα θετικές για την επιχείρηση, αρνητικές για τον κλάδο. Όσον αφορά στις ενέργειες marketing στις αρχές του 2017, για τους advertisers (τους διαφημιζόμενους, την «αγορά») το 2016 υπήρξε μια χρονιά με υπεραισιόδοξη εκκίνηση που ολοκληρώθηκε με αρκετές διορθώσεις προς τα κάτω.
Έτσι, μπαίνουν στο 2017 πολύ πιο συγκρατημένοι και οριακά μόνο αισιόδοξοι. Αντίθετα, τα στελέχη της διαφημιστικής αγοράς θεωρούν ότι δικαιώθηκαν στην απαισιοδοξία τους για το 2016 και παραμένουν τουλάχιστον επιφυλακτικοί. Για τα offline media, οι advertisers ξεκινούν το 2017 με οριακά αρνητικές διαθέσεις σε επίπεδο προϋπολογισμών, τις οποίες διορθώνουν προς το αρνητικότερο κατά το 1ο 3μηνο του ‘17.
Τόσο τα online media όσο και οι online platforms αναφέρονται ως εξαιρετικά ανερχόμενα πεδία επένδυσης, τόσο προϋπολογιστικά όσο και απολογιστικά. Στην πραγματικότητα, φαίνονται να απορροφούν το σύνολο σχεδόν του δυναμικού ανάπτυξης των ενεργειών marketing. Το direct marketing εμφανίζεται στάσιμο ή και ελαφρά πτωτικό, ενώ οι ενέργειες sales promotion δείχνουν, από την μεριά των advertisers, πρόθεση ανάπτυξης.