Ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα δείχνει νέα έρευνα του ELTRUN

Όσον αφορά τους έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%. Επίσης στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet περιλαμβάνονται δυο υπηρεσίες που υποστηρίζουν τις online αγορές: έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση από το 2014 λόγω κυρίως των capital controls.

Στις δυο πρώτες θέσεις στις κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών που αγοράσθηκαν online το πρώτο εννιάμηνο του 2015 βρίσκονται οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, με τα είδη ένδυσης και υπόδησης να βρίσκονται στην 5η θέση. Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την έρευνα:
• Σημειώθηκε συνολική αύξηση 5% στον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών που αγοράσθηκαν online το 2015 σε σχέση με το 2014
• Για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία των συνολικών τους αγορών
• Οι αγορές από ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών από το 60% που ήταν το 2014
• Η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με το 2014
• Το 43% αναφέρουν ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% αναφέρει το αντίθετο
• Διαμορφώνεται πλέον μια ξεκάθαρη πολυκαναλικη (multichannel) συμπεριφορά, αφού το 33% των offline αγορών το κάνουν αφού κάνουν αναζήτησή στο internet, ενώ το 16% των online αγορών το κάνουν αφού επισκεφθούν φυσικά καταστήματα.

Τέλος, αρχίζει να εμφανίζεται ξεκάθαρα η τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για τη διευκόλυνση των αγορών τους, ενώ το 11% κάνει download applications που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο 11th eBusiness Forum, μια διοργάνωση του ΕΙΠ της ΕΕΔΕ και του Εργαστηρίου ELTRUN του ΟΠΑ, με την υποστήριξη του GRECA.