Τα τελευταία χρόνια δε, τα τηλεοπτικά κανάλια έχουν επενδύσει πολλά στην ενίσχυση του περιεχομένου των δελτίων ειδήσεων, τόσο σε έμψυχο δυναμικό, όσο και σε υλικοτεχνική υποδομή. Ο ανταγωνισμός ιδιαίτερα στα κεντρικά δελτία ειδήσεων έχει ενταθεί στο έπακρο και αυτό αποδεικνύεται τόσο από τις αλλαγές στην ώρα έναρξης των δελτίων αυτών από κάποιους σταθμούς, όσο και από την μάχη στο lead in. Η τράπουλα έχει ανακατευθεί πολλές φορές και συνεχίζει να ανακατεύεται, αλλάζοντας διαρκώς τα δεδομένα και τα ζητούμενα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Statista σχετικά με τον βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης στην ΕΕ το 2016, η τηλεόραση έρχεται δεύτερη ως το πιο αξιόπιστο μέσο, με το πρώτο να είναι το ραδιόφωνο και το τρίτο το διαδίκτυο. Από την άλλη πλευρά, η μελέτη Trust in Media 2017 του European Broadcasting Union (EBU) κατέγραψε μείωση της εμπιστοσύνης των Ευρωπαίων στο διαδίκτυο γενικότερα, παράλληλα με ενίσχυση της εμπιστοσύνης στα παραδοσιακά Μέσα (ραδιόφωνο, τηλεόραση και έντυπα) σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Μάλιστα, το Net Trust Index του EBU, το οποίο υπολογίζει τη διαφορά ανάμεσα στα ποσοστά των ερωτηθέντων που εμπιστεύονται ή μη τα media, σημείωσε αύξηση του net trust score της τηλεόρασης από το 1 στο 4.

Στη χώρα μας, η προβολή των κεντρικών δελτίων ειδήσεων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς πραγματοποιείται καθημερινά πριν από την Prime Time ζώνη (21:00- 24:00), κατά την οποία καταγράφονται τα μεγαλύτερα ποσοστά τηλεθέασης της ημέρας. Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα για την εικόνα των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων στην ελληνική τηλεόραση, ενώ παράλληλα καταγράφουμε την πραγματικότητα αυτών και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με την παρουσίαση σημαντικών insights.