Ένας φόρος που αναστάτωσε την ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας, φαίνεται ότι τελικά θα μείνει στα χαρτιά, μη επιδεινώνοντας ευτυχώς, το ήδη κακό κλίμα. Η άποψη του Γ. Αντωνιάδη φαίνεται να επιβεβαιώνεται και από άλλες πηγές, που καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Και μακάρι να είναι έτσι, για να πάρει επιτέλους μια ανάσα η αγορά.

Στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης, ο Πρόεδρος του ΣΔΕ παρουσίασε τη σημερινή εικόνα της αγοράς, τα προβλήματα και τις ευκαιρίες που πάντα υπάρχουν, ενώ εκτίμησε ότι η συναίνεση, η συστράτευση και οι συνέργειες των θεσμικών φορέων της αγοράς, που προέκυψαν εν μέσω κρίσης και θα συνεχιστούν, θα είναι το μεγάλο κέρδος από αυτή.

Τέλος, δεν παρέλειψε να δώσει μια νότα αισιοδοξίας για το μέλλον, τονίζοντας ότι «όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε να φέρουμε πάλι την αισιοδοξία στον κλάδο μας και τα χαμόγελα στους ανθρώπους μας». Σε δύσκολες εποχές είναι πολύ σημαντικό οι θεσμικοί εκπρόσωποι να «βγαίνουν μπροστά» και να καταθέτουν με πίστη τις απόψεις τους, δίνοντας το στίγμα. Διότι η εξωστρέφεια ακριβώς τέτοιες στιγμές είναι που χρειάζεται περισσότερο, όχι όταν όλα πάνε καλά. Αυτό είναι το πλέον εύκολο.

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του νέου κύματος έρευνας αναγνωσιμότητας Bari/Focus (Μάρτιος-Σεπτέμβριος 2010) ανέδειξε σημαντικά συμπεράσματα, λίγο πολύ αναμενόμενα: Πτώση των κυριακάτικων και ημερήσιων εφημερίδων, άνοδος των δωρεάν. Όλα τα στοιχεία παρουσιάζονται στο σχετικό ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε. Συμπέρασμα; Ο δωρεάν Τύπος «παίρνει το αίμα του πίσω» από τον παραδοσιακό, ο οποίος πλήττεται μεταξύ άλλων και από την επέκταση του Διαδικτύου, αλλά και από παθογένειες χρόνων που δεν θέλησε ποτέ να αντιμετωπίσει. Μια από αυτές; Δεν είχε μάθει να λειτουργεί με κριτήρια Μάρκετινγκ, να προσφέρει δημιουργικές προτάσεις, φορτώνοντάς τα όλα στον αυτόματο πιλότο και σε politics.

Για τη συνέχεια, ετοιμάσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, στο πλαίσιο των συζητήσεων που διεξάγει το Marketing Week με την Thingdigital με κεντρικό θέμα την online επικοινωνία. Η συζήτηση που δημοσιεύουμε στο παρόν τεύχος αφορά στην αγορά των retailers. Οκτώ κορυφαίοι από αυτούς βρέθηκαν στο ίδιο τραπέζι, συζήτησαν, ανέπτυξαν προβληματισμούς, αντάλλαξαν απόψεις και άντλησαν τεχνογνωσία από την Thinkdigital. Διαβάστε όλα όσα συζητήθηκαν σε ένα χορταστικό 6σέλιδο.

Τέλος, μην προσπεράσετε μια μεστή, αλλά ουσιαστική καταγραφή των δεδομένων της εποχής για την αγορά εκθέσεων. Μετά από ένα «ράλι ανάπτυξης» μέχρι και το 2009, φέτος σταθεροποιείται, παρουσιάζοντας αξιοθαύμαστες αντοχές.