Έχοντας απαλλαχθεί από τον τίτλο του «μάχιμου ρεπόρτερ», θα αφήσω στους αρμόδιους αυτές τις αναλύσεις αλλά μου είναι αδύνατον να μη χώσω την ουρά μου -μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ως Uroborus έχω κάνει μεγάλη καριέρα.

Και επειδή δεν έχω στη διάθεσή μου ούτε τζίρους ούτε τίποτα, αλλά έχω πρόσφατα παραδείγματα από τις διαμαρτυρίες του συνόλου σχεδόν του λιανεμπορίου για το «πώς πάνε οι δουλειές» και παράλληλα έχω στη διάθεσή μου ένα πρόσφατο άρθρο του περιοδικού Forbes, λέω να το συζητήσουμε λίγο. Το εν λόγω λοιπόν άρθρο, υπογράφεται από τον σύμβουλο στρατηγικής Λάρι Ντάουνς, γνωστό από το «Unleashing the Killer App: Digital Strategies for Market Dominance», ένα κλασικό βιβλίο περί του ψηφιακού επιχειρείν, και ούτε λίγο ούτε πολύ αφορά σε έναν κολοσσό των αλυσίδων λιανικής και συγκεκριμένα του Best Buy.

Ακόμα πιο συγκεκριμένα, ο κος Ντάουνς αναφέρεται στην προαναγγελία «θανάτου» του εν λόγω κολοσσού, το οποίο ειδικά την εορταστική περίοδο «πιάστηκε» να μην ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών του. Το άρθρο επεκτείνεται στη συνολικότερη εικόνα της εταιρείας -το Best Buy είναι ένοχο για μια σειρά από ολισθήματα που βλέπουμε κατά κόρον και στην καθ’ ημάς αγορά. Και αν τα ολισθήματα αυτά, πράγματι οδηγούν στη συρρίκνωσή του, μπορούν αλήθεια να ελπίζουν σε κάτι καλύτερο οι ελληνικές αντίστοιχες επιχειρήσεις οι οποίες και κατά πολύ μικρότερές του είναι και έχουν να αντιπαλέψουν μια ευρύτερη κρίση;

Αδυναμία αντίληψης του Internet και του ανταγωνισμού μέσα από αυτό, πλημμελείς υπολογισμοί ως προς το στοκ και τους χρόνους παράδοσης, κακές ή ανύπαρκτες πολιτικές επιστροφών και αποζημιώσεων και, εντέλει, μια νοοτροπία που ενδιαφέρεται πολύ λιγότερο για την ικανοποίηση και εξυπηρέτηση του καταναλωτή και πολύ περισσότερο για τα «νούμερα» στη συνέλευση των μετόχων -μήπως όλα αυτά ακούγονται γνώριμα; Οι περισσότεροι τα έχουμε εισπράξει από καταστήματα της ελληνικής αγοράς, τόσο online όσο και offline, συχνά μάλιστα επιβαρημένα και από μια ακόμα σημαντική παράμετρο, αυτή της υψηλής τιμής.

Εγώ πάντως προτείνω το συγκεκριμένο άρθρο να μεταφραστεί, να διανεμηθεί στις περισσότερες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της λιανικής στο Internet (και, σε πολλές που ακόμα το σκέφτονται) και να γίνει υποχρεωτικό ανάγνωσμα για όλα τα στελέχη, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Γιατί όσο άσχημα και αν είναι τα πράγματα, οι καταναλωτές πάντα θα καταφέρουν να βάλουν στην άκρη έστω και 10-20 ευρώ. Μόνο που αυτά θα τα ξοδέψουν εκεί που αισθάνονται ότι εξυπηρετούνται καλύτερα.