Πρόκειται για ερωτήματα που προβληματίζουν καθημερινά τους marketers, οι απαντήσεις των οποίων ποτέ δεν είναι μονοσήμαντες και απλές. Στα FMCG προϊόντα λίγο ως πολύ υπάρχουν κάποια insights στα οποία μπορεί να εστιάσει κανείς εάν θέλει να βγάλει συμπεράσματα για προϊόντα που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία. Τι συμβαίνει όμως όταν μιλάμε για αυτοκίνητα, ένα προϊόν μακριάς χρήσης, που για τον Έλληνα αποτελεί διαχρονικό φετίχ; Πώς νιώθουν σήμερα οι Έλληνες για τις μάρκες αυτοκινήτων; Ποιο είναι το συναίσθημα που κάθε μάρκα προκαλεί στον έλληνα υποψήφιο αγοραστή; Ποιες μάρκες βρίσκονται υψηλά στο συναίσθημα, ποιες όχι και για ποιους λόγους;

Η εταιρεία έρευνας αγοράς Braincandy διεξήγαγε σχετική έρευνα, τα βασικά συμπεράσματα της οποίας παρουσιάζουμε σήμερα σε ένα 5σέλιδο ρεπορτάζ. Η έρευνα παρουσιάστηκε σε ανοικτό webinar σε ανώτερα και ανώτατα στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και μέσα από την παρουσίαση αυτή, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στην πράξη τα operational insights που προκύπτουν από το BrandBeat™, το διαφορετικό equity tracker της Braincandy που αναδεικνύει όχι μόνο τι σκέφτονται, αλλά επίσης πώς νιώθουν και πώς καταλήγουν να συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, με φόντο τον πάντα εμπνευστικό (αλλά και “πολύπαθο” τα τελευταία χρόνια) χώρο του αυτοκινήτου.

Τα στοιχεία που αξιολογεί διακρίνονται σε 3 διαφορετικές κατηγορίες, Fame & Fluency, Emotions & Associations, Goals & Motivations, Reality & Extras. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες εξακολουθούν να αγαπούν τις premium μάρκες, αλλά στις επιλογές τους είναι πλέον πολύ «προσγειωμένοι». Δεν μπορούν να συντηρήσουν τα premium αυτοκίνητα, ωστόσο η Mercedes εξακολουθεί να βρίσκεται πρώτη στις καρδιές τους. Από την άλλη, στο top of mind τους βρίσκεται η Οpel, ενώ η Toyota είναι η μάρκα που κινητοποιεί περισσότερο προς αγορά. Στις πιστότερες μάρκες είναι οι BMW, Toyota, Peugeot, Opel και VW, ενώ η Volvo είναι η μάρκα που προκαλεί τα πιο ισχυρά θετικά συναισθήματα. Αναλυτικά η έρευνα στις εσωτερικές σελίδες του τεύχους.