Μάλιστα, όπως είπαν στο πλαίσιο του ίδιου συνεδρίου ξένοι ομιλητές όπως οι Allan Marshall, Chief Information Officer της Telegraph Media Group UK, Katharina Borchert,
CEO του Spiegel Online, Germany και Larry Kilman, Deputy CEO της Παγκόσμιας Ένωσης Εκδοτών (WAN-IFRA), θα πρέπει να περιμένουμε 4-5 χρόνια ακόμα για να ωριμάσει η διαφημιστική αγορά και να στραφεί ουσιαστικά στο mobile και στο online advertising.
 
Εύλογα λοιπόν μπορεί να αναρωτηθεί κανείς ότι εάν έσοδα από τα digital media δεν έρχονται στις ανεπτυγμένες διεθνείς αγορές, μετά από τόσες επενδύσεις, πώς να περιμένουμε να έρθουν στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι απλή: Τα έσοδα αυτά δεν πρόκειται να έρθουν στη χώρα μας στο βαθμό και στο μέγεθος που κάποιοι θα ανέμεναν, αφού τα έντυπα, παρά την πτώση τους, εξακολουθούν να έχουν σημαντική δυναμική και να συνεισφέρουν τα περισσότερα σε ποσοστό έσοδα σε σχέση με τις ψηφιακές εκδόσεις.

Κάποιοι εκτιμούν ότι η πτώση του print στην Ελλάδα έχει συμβεί λόγω της ταχύτατης ανάπτυξης του διαδικτύου, χωρίς ωστόσο να σκεφτούν το ρόλο που έπαιξε η οικονομική κρίση σε αυτή την πτώση, αλλά και – κυρίως – ο ανορθόδοξος τρόπος λειτουργίας των εντύπων τα τελευταία 30 χρόνια στη χώρα μας. Οι ξένοι ομιλητές του Publishing Conference 2013 το είπαν ξεκάθαρα: «Μην παραμελείτε τα έντυπα, από εκεί θα συνεχίσουν να έρχονται τα περισσότερα έσοδα των εκδοτικών οργανισμών και για τα επόμενα 4-5 χρόνια».

Την ίδια στιγμή ωστόσο, προέτρεπαν τους Έλληνες publishers να στραφούν στα ψηφιακά μέσα και να επενδύσουν σε αυτά, ώστε να έχουν αύριο τον πρώτο λόγο. Θα πρέπει επομένως να δουν όλοι το θέμα στη σωστή του διάσταση, χωρίς υπερβολές, με ρεαλισμό και λογική. Είναι σίγουρο ότι αυτό θα προφυλάξει πολλούς από… πολλά. Το print δεν θα πεθάνει, απλά θα αλλάξει…