Ευρήματα της πρόσφατης έρευνας Focus Bari «Recession Study»

Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένας στους τέσσερις Έλληνες (27%), δηλώνει ότι η οικογένειά του έχει πληγεί τα τελευταία 4 χρόνια από απώλεια δουλειάς, ενώ μία στις 15 οικογένειες υποχρεώθηκε λόγω των οικονομικών συνθηκών σε αλλαγή κατοικίας. Η μείωση των δαπανών στα ελληνικά νοικοκυριά προκειμένου να ανταπεξέλθουν, αφορά τόσο σε καθημερινά μικροέξοδα, όσο και σε μεγάλες αγορές.

Οι τομείς στους οποίους έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές εξόδων είναι η ένδυση και υπόδηση (70%), οι αγορές για το σπίτι και τα έξοδα συντήρησής του (70%), η ψυχαγωγία (70%), τα καθημερινά μικροέξοδα (69%), τα ταξίδια και οι διακοπές (65%) και τα έξοδα μετακίνησης (61%). Τα είδη διατροφής έχουν περιορισθεί σε μεγάλο βαθμό από το 25,4% του κοινού.

Παράλληλα, η έρευνα δείχνει ότι ο καταναλωτής έχει εστιάσει πλέον την προσοχή του στα απαραίτητα, επανεξετάζοντας προσεκτικά τις ανάγκες του. Η αναζήτηση εναλλακτικών πριν την αγορά ενός προϊόντος παραμένει βασική  παράμετρος στην καταναλωτική συμπεριφορά, ενώ (σε σχέση με 3 χρόνια πριν), περισσότεροι δηλώνουν στροφή προς τα private labels και την αξιοποίηση εκπτώσεων στα επώνυμα προϊόντα.

Τέλος, φαίνεται ότι λόγω της κρίσης, η δυνατότητα αποταμίευσης των Ελλήνων φθίνει σταθερά από το 2010, με μόνον 1 στους 7 Έλληνες να δηλώνει σήμερα ότι αποταμιεύει. Ως «αισιόδοξο» εύρημα, καταγράφεται η μείωση του ποσοστού του κοινού που δηλώνει «πολύ αγχωμένο» σε σχέση με την περυσινή έρευνα.