Η Ελλάδα κατάφερε να ξεχωρίσει και να διακριθεί για ακόμα μια φορά, στη διοργάνωση των Superior Taste Awards, με τα υψηλής ποιότητας προϊόντα της. Μέσα από τον συγκεκριμένο θεσμό αποδεικνύεται ότι παραγωγοί τροφίμων και ποτών από όλο τον κόσμο επενδύουν σημαντικά στη γεύση και την ποιότητα, ενώ αυξημένη ήταν φέτος η υποβολή προϊόντων σχετικών με την υγεία και τη βιωσιμότητα.

Η επιτροπή του International Taste Institute, η οποία αποτελείται από μερικούς από τους καλύτερους σεφ και σομελιέ στον κόσμο, βράβευσε συνολικά 2.218 προϊόντα, τρόφιμα και ποτά, με το Superior Taste Award 2021, στις Βρυξέλλες την 1 Ιουνίου 2021. Το 2021 έδειξε μια αύξηση 45% στον αριθμό των προϊόντων τα οποία κατατέθηκαν στις γευστικές αξιολογήσεις του Ινστιτούτου, με μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη στην υποβολή προϊόντων σχετικών με την υγεία και τη βιωσιμότητα.

Συνολικά 2.218 προϊόντα έλαβαν το Superior Taste Award, μια πιστοποίηση η οποία δίδεται σε όσα προϊόντα συναντήσουν ή ξεπεράσουν (βαθμολογία γευστικής αξιολόγησης >70%) τις προσδοκίες των σεφ και των σομελιέ. Συγκεκριμένα, το 2021, απονεμήθηκαν 29 Crystal Taste Awards, τα οποία απονέμονται σε προϊόντα τα οποία έχουν λάβει 3 αστέρια για 3 συνεχόμενες χρονιές και 10 Diamond Taste Awards, τα οποία απονέμονται σε προϊόντα τα οποία έχουν λάβει 3 αστέρια 7 φορές μέσα σε μια περίοδο 10 χρόνων. Ο Alan Coxon, Πρόεδρος της επιτροπής των σεφ του International Taste Institute, δήλωσε σχετικά: «Η συνολική ποιότητα των προϊόντων που κατατέθηκαν το 2021 ήταν εξαιρετικά υψηλή.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που διαπιστώνουμε πως η βιομηχανία τροφίμων αναπτύσσει συνεχώς πιο υγιεινά προϊόντα, διατηρώντας παράλληλα την έντονη έμφαση στη γεύση». Αναφερόμενος στην κριτική επιτροπή, ο Eric de Spoelberch, CEO του International Taste Institute, υπογράμμισε: «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που, παρά την περίπλοκη κατάσταση παγκοσμίως, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε πολύ υψηλού επιπέδου διεθνείς σεφ και σομελιέ για τις αξιολογήσεις του 2021, κρατώντας όλα τα αυστηρά μέτρα ασφάλειας για την υγεία όλων».

Όσον αφορά στη διαδικασία για την ανάδειξη των Superior Taste Awards, το International Taste Institute πραγματοποιεί αντικειμενική οργανοληπτική αξιολόγηση. Η κριτική επιτροπή του ακολουθεί μια αυστηρή μεθοδολογία τυφλής γευσιγνωσίας στην οποία τα δείγματα προϊόντων ανωνυμοποιούνται, για να αποφευχθούν τυχόν προκαταλήψεις κατά την αξιολόγηση. Πέραν από τη βαθμολόγηση της γευστικής απόδοσης των προϊόντων στα 5 τυπικά οργανοληπτικά κριτήρια, η κριτική επιτροπή παρέχει σχόλια, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση των προϊόντων και για το γευστικό τους ταίριασμα με άλλα τρόφιμα.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 175 ΒΡΑΒΕΙΑ ΓΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Από τα 10 Diamond Awards αυτή τη χρονιά, τα 2 ήρθαν από την Ελλάδα. Το Φυσικό Μεταλλικό νερό Σέλι από την εταιρεία Σ. Μεντεκίδης ΑΕ και το νερό Πηγές Κωστηλάτας στην Ήπειρο από την εταιρεία Πηγές Κωστηλάτας ΑΕ, έλαβαν φέτος αυτή την υψηλότατη διάκριση. Η κριτική επιτροπή του Ινστιτούτου σηκώνει τον πήχη κάθε χρονιά και οι απαιτήσεις των κριτών γίνονται ολοένα και πιο υψηλές. Παρά τις δυσμενείς συνθήκες και αυτή τη χρονιά, οι Έλληνες παραγωγοί τροφίμων και ποτών επιβεβαίωσαν την εμμονή τους στη γεύση. Και φέτος απέδειξαν πως όχι μόνο μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις απαιτήσεις, αλλά και να τις ξεπεράσουν.

Πάνω από 175 ελληνικά προϊόντα έλαβαν το Superior Taste Award, την απόδειξη για την εξαιρετική γευστική τους ποιότητα. Σύμφωνα με πολλούς Έλληνες εξαγωγείς, σε μια περίοδο όπου οι εμπορικές συναντήσεις γίνονται κυρίως online, το Superior Taste Award είναι το εργαλείο το οποίο τους βοηθά να αποδείξουν στους αγοραστές του εξωτερικού την εξαιρετική γεύση των προϊόντων τους. Τα ονόματα των βραβευμένων προϊόντων και παραγωγών είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα www.taste-institute.com.

ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Στο πρώτο μισό του 2021, η διοργάνωση κατέγραψε μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη στην υποβολή προϊόντων σχετικών με την υγεία και τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, υπήρξε μια μεγάλη αύξηση σε φυτικά προϊόντα εναλλακτικά του κρέατος και των γαλακτοκομικών (+240%), σε προϊόντα χωρίς γλουτένη (+112%) και σε προϊόντα vegan (+77%). Η πρόκληση με τα υγιεινά και βιώσιμα προϊόντα έγκειται στην ίδια την εικόνα τους: οι καταναλωτές συχνά πιστεύουν ότι αυτά τα προϊόντα είναι λιγότερο νόστιμα. Επομένως, οι παραγωγοί έχουν κάθε συμφέρον να αλλάξουν αυτήν την αντίληψη.

Αυτό συνδέεται και με μια άλλη τάση: συχνά επηρεαζόμενοι από συστήματα διατροφικής αξιολόγησης όπως η Ευρωπαϊκή κλίμακα Nutri-Score, όλο και περισσότεροι παραγωγοί στέλνουν προϊόντα που έχουν αναδιαμορφώσει για να τροποποιήσουν τις θρεπτικές τους αξίες. Και εδώ, η γεύση είναι υψίστης σημασίας. Η βελτίωση των θρεπτικών αξιών ενός προϊόντος με τη χρήση λιγότερου αλατιού, ζάχαρης ή λίπους συχνά επηρεάζει σημαντικά τη γεύση, κάτι το οποίο πρέπει να αντισταθμιστεί με καινοτόμους τρόπους.

«ΥΨΗΛΑ ΤΑ STANDARDS ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΤΟ 2021»
«Η ανοδική πορεία του αριθμού των ελληνικών προϊόντων τα οποία έρχονται για αξιολόγηση στο Taste Institute, είναι κάθε χρόνο συνεχής. To 2021, παρά τις γνωστές δυσκολίες που έφερε η πανδημία, έδειξε πως οι Έλληνες παραγωγοί τροφίμων και ποτών εμμένουν στο να κρατάνε υψηλά τα standard των προϊόντων που προσφέρουν στους καταναλωτές. Ταυτόχρονα, είναι εμφανής η προσπάθεια να προσθέσουν αξία στα προϊόντα τους, κάνοντας στην άκρη τον “πόλεμο” των τιμών και προσεγγίζοντας τους αγοραστές και τους καταναλωτές με διαφορετικούς τρόπους.

Η πιστοποίηση γεύσης και το Superior Taste Award από το International Taste Institute είναι τα εργαλεία με τα οποία αποδεικνύουν την εξαιρετικότητα των προϊόντων τους, τόσο στα social media όσο και στις online πλέον εκθέσεις, όπου η επαφή με το ίδιο το προϊόν δεν είναι εφικτή».
Γιώργος Παπαντωνόπουλος, Area Manager, Νότια Ευρώπη, Β. Αμερική, Ωκεανία, International Taste Institute

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ INTERNATIONAL TASTE INSTITUTE
Το International Taste Institute, το οποίο ιδρύθηκε το 2005 και εδρεύει στις Βρυξέλλες του Βελγίου, αξιολογεί και πιστοποιεί τη γεύση τροφίμων και ποτών από όλο τον κόσμο. Η κριτική του επιτροπή αποτελείται από περισσότερους από 200 διάσημους σεφ και σομελιέ από 15 ευρωπαϊκές λέσχες αρχιμαγείρων και συλλόγους σομελιέ. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, περισσότερα από 18.000 προϊόντα έχουν πιστοποιηθεί από την κριτική επιτροπή του ινστιτούτου.

ΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΟ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝ;
Τη σημασία της γευστικής υπεροχής και της εξαιρετικής ποιότητας, προκειμένου να ξεχωρίσει ένα προϊόν τόσο στα Superior Taste Awards όσο και στα μάτια του καταναλωτή, υπογραμμίζουν διακριθέντες της φετινής διοργάνωσης.

«Η διάκριση αυτή μας γεμίζει δύναμη και αισιοδοξία»
«Η εν λόγω βράβευση πιστοποιεί έμπρακτα για μία ακόμη φορά την εξαιρετική ποιότητα και γεύση των προϊόντων της Κύκνος ΑΕ και την υψηλή θέση που κατέχουν αυτά σε χιλιάδες νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο. Η διάκριση μας γεμίζει δύναμη και αισιοδοξία για νέες επιτυχίες και το 2021, έχοντας πάντα σαν βασικό μας στόχο την προσφορά προϊόντων απαράμιλλης ποιότητας και γεύσης στους καταναλωτές, όπως συμβαίνει τα τελευταία 100 και πλέον χρόνια».
Αχιλλέας Αγγελόπουλος, CEO, Κύκνος ΑΕ

«Αναλλοίωτη ποιότητα»
«Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Αύρα αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα του 24/7 χαρτοφυλακίου μας. Ως brand συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και να θέτουμε πολύ υψηλούς στόχους ως προς το προϊόν που προσφέρουμε στους καταναλωτές, αλλά και στους πελάτες μας, τη λιανική αγορά, την εστίαση και τον ξενοδοχειακό κλάδο. Διεθνείς διακρίσεις όπως αυτές που λαμβάνουμε σταθερά τα τελευταία χρόνια επισφραγίζουν τη δέσμευσή μας να διατηρούμε αναλλοίωτη την εξαιρετική ποιότητα του νερού που παράγουμε και εμφιαλώνουμε».
Σόνια Δήμογλη, Διευθύντρια Marketing, Coca-Cola Τρία Έψιλον

«Αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα η ποιότητα και η γεύση»
«Η ποιότητα και η γεύση αποτελούν αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για όλους εμάς στη Lidl. Μέσα από μακροχρόνιες συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς, διαθέτουμε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία ανταποκρίνονται στις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας, ποιότητας και γεύσης. Μια προσπάθεια που επιβραβεύεται, για τρίτη χρονιά, από το International Taste Institute. Το 2021, 34 προϊόντα της Lidl Ελλάς και 14 της Lidl Κύπρου διακρίθηκαν για τη γευστική τους υπεροχή, ενισχύοντας τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε το καλύτερο σε όλους».
Ιωάννης Καρανάτσιος, Μember of the Board, Purchasing & Marketing, Lidl Ελλάς & Κύπρου

«Υπόσχεσή μας η υψηλή διατροφική άξια και η απολαυστική γεύση»
«Τo International Taste Institute, με κριτές τους καλύτερους chef της Ευρώπης, αξιολογεί και βραβεύει με αυστηρά οργανοληπτικά κριτήρια, προϊόντα για τη γεύση και τη γαστρονομική τους απόλαυση. Στη Value For Life Foods, υπόσχεσή μας, είναι η υψηλή διατροφική αξία και η πραγματικά απολαυστική γεύση. Η βράβευση της σειράς Real & Honest με 7 Superior Awards στον θεσμό, αποδεικνύουν ότι το θρεπτικό μπορεί να είναι και απολαυστικό».
Ελευθερία Μητακάκη, CMO Partner, Value For Life Foods AE

«Συνολική αφοσίωση στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων»
«Αν υπάρχει μια φράση που χαρακτηρίζει τις προσπάθειές μας όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην παραγωγή των κορυφαίων σε ποιότητα και γεύση γαλακτοκομικών προϊόντων Δωδώνη, είναι η συνολική αφοσίωσή μας για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, υψηλής θρεπτικής αξίας. Οι νέες αυτές διακρίσεις είναι έμπρακτη απόδειξη της διαχρονικής μας προσπάθειας και αποτελούν επιβράβευση που ανανεώνει τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε το καλύτερο στους καταναλωτές που μας εμπιστεύονται καθημερινά».
Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager, Δωδώνη

«Με βάση την εξαιρετική πρώτη ύλη»
«Είμαστε πολύ περήφανοι που και φέτος στην Αγγελάκης βλέπουμε προϊόντα μας να διακρίνονται και να βραβεύονται με το Superior Taste Award. Τα χειροποίητα κεφτεδάκια, με κιμά από φρέσκο κοτόπουλο Αγγελάκης, προσφέρουν μια μοναδική γευστική εμπειρία, ως σνακ ή ως κυρίως γεύμα και ήρθαν να συμπληρώσουν την υπόλοιπη σειρά των ήδη διακεκριμένων παναρισμένων προϊόντων που παράγουμε (κοτομπουκιές και φιλετίνια). Ο στόχος παραμένει πάντα να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, έχοντας ως βάση την εξαιρετική πρώτη ύλη μας, ικανοποιώντας και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές».
Ειρήνη Χαλκιά, Marketing Manager, Αγγελάκης