Μια άκρως δραστήρια χρονιά διένυσε ο κλάδος των super markets, ο οποίος παραμένει δημιουργικός και ενεργός παρά τα εμπόδια που θέτει όχι μόνο η πανδημία, αλλά και οι τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Λανσαρίσματα προϊόντων και υπηρεσιών, διαφημιστικές καμπάνιες, συνεργασίες, επέκταση του δικτύου καταστημάτων, καθώς και ενέργειες με ανθρωπιστικό ενδιαφέρον ξεχώρισαν, μεταξύ άλλων, στην ατζέντα σημαντικών παικτών της εγχώριας αγοράς των super markets, τα οποία κινήθηκαν με στόχο να συνδεθούν περαιτέρω με τους καταναλωτές, να επικοινωνήσουν τις αρχές και τις προθέσεις τους, αλλά και να προσελκύσουν νέα κοινά. Και αυτό σε μια χρονική περίοδο με χαμηλές επιδόσεις και μείωση του τζίρου, κυρίως λόγω της πανδημίας, του πολέμου στην Ουκρανία και των πληθωριστικών πιέσεων τις οποίες προκάλεσε.
Hybrid, private label και data στις σημαντικότερες τάσεις
Ο κλάδος των super markets παρουσίασε διεθνώς, τα 2 τελευταία χρόνια, τη μεγαλύτερη αλλαγή, αναφέρει σε άρθρο της η εταιρεία Enterra Solutions, επικαλούμενη το Suparmarket News, προσθέτοντας ότι οι προσεχείς μήνες θα φέρουν ακόμη περισσότερες αλλαγές. Παράλληλα, επικαλείται καταναλωτική έρευνα της KPMG, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές αναμένεται να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 611 δολάρια μηνιαίως το 2022, μια αύξηση της τάξης των 79 δολαρίων ή του 15% στον προϋπολογισμό τους, του 2021. Όσον αφορά στις κυρίαρχες τάσεις για την τρέχουσα χρονιά, περιλαμβάνονται η αύξηση των hybrid αγορών, η ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η εφαρμογή νέων μεθόδων checkout για την αποφυγή της μακράς αναμονής, η επιτάχυνση της παράδοσης κατ’ οίκον και η καλύτερη χρήση των data που θα συλλέγουν οι retailers. Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο την επέκταση των touchpoints με το κοινό, η γαλλική αλυσίδα Carrefour εισήλθε πρόσφατα στο video game Fortnite της Epic Games, μέσω του δικού της experiential κόσμου, ο οποίος οραματίζεται την «πράσινη» αγοραστική εμπειρία του μέλλοντος. Το «Healthy Map» της Carrefour μεταφέρει τους gamers σε αυτό που η εταιρεία ονομάζει «το Carrefour του μέλλοντος», ένα super market, δηλαδή, πιο οικολογικό και υπεύθυνο με ηλεκτρικό σταθμό φόρτισης, οχήματα με οικολογικά καύσιμα, ζώνη υπεύθυνης αλιείας και φάρμα, όπου η ευημερία των ζώων είναι προτεραιότητα.
Δυο σενάρια για το ελληνικό λιανεμπόριο
Χαμηλές αναμένεται να είναι οι επιδόσεις στο λιανεμπόριο των FMCGs στην Ελλάδα και φέτος, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, η οποία κατέγραψε 2 πιθανά σενάρια για το 2022, τα οποία παρουσίασε, την Τρίτη 13 Απριλίου, σε online event. Το πιο αισιόδοξο σενάριο προβλέπει μείωση της τάξεως του 0,3% ενώ το πιο απαισιόδοξο, του 2,6% στις πωλήσεις στο σύνολο του 2022. Το πρώτο σενάριο βασίστηκε στην υπόθεση ότι η υπόλοιπη χρονιά θα κυλήσει μέσα σε ένα παρόμοιο μακροοικονομικό πλαίσιο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής και με ένα πληθωρισμό για το καλάθι των FMCGs περίπου της τάξης του 1,5% με 1,6%. Το δεύτερο βασίζεται σε μια πραγματικότητα όπου ο πληθωρισμός για τα συγκεκριμένα προϊόντα θα διπλασιαστεί, στο 3%. Ωστόσο, τους 3 πρώτους μήνες του έτους η πορεία παρουσιάζει αρνητική τάση με τα στοιχεία της NielsenIQ να υποδεικνύουν μείωση 1,4% στις συνολικές πωλήσεις. Αντίθετα, στο online super market, η Convert Group αναφέρει ότι ξεκίνησε από την υψηλότερη κορυφή του 2021, που ήταν το α΄ τρίμηνο, με το εκτενές lockdown να έχει επιφέρει αύξηση του 282%.
Προϊόντα και υπηρεσίες με γνώμονα τις επιλογές του κοινού
Νέα προϊόντα και υπηρεσίες εισήγαγαν στην ελληνική αγορά μεγάλες αλυσίδες super markets, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία, όπως επισημαίνει, αναγνωρίζοντας τη διαφορετικότητα των πελατών της και ούσα διαρκώς σε επικοινωνία μαζί τους, θέλει να τους παρέχει με φροντίδα τις λύσεις και την έμπνευση που αναζητούν, ως ένας «έμπιστος φίλος». «Μέσα από τα προϊόντα και την ποικιλία μας, εξυπηρετούμε με ξεχωριστό τρόπο τις διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις που ο καθένας έχει στο φαγητό του, για να μπορεί να ακολουθεί τις προσωπικές του επιλογές. Κι όλα αυτά μέσα από μια αγοραστική εμπειρία που συνεχώς αναβαθμίζεται μέσα από τα AB Touchpoints, το ΑΒ e-shop, τις νέες τεχνολογίες και, φυσικά, τα νέα τμήματα -όπως το La Fromagerie και το Armonia», δηλώνει η Όλγα Μιχαλοπούλου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της ΑΒ Βασιλόπουλος. Τα My Market έφεραν στο κοινό έναν νέο τρόπο εξόφλησης λογαριασμών, κατά τη διάρκεια παραλαβής των αγορών που πραγματοποίησαν μέσω του e-shop τους και εξοφλώντας στον οδηγό, πληρώνοντας με κάρτα. Η Lidl εισήγαγε στα ράφια της τα προϊόντα της σειράς τοπικών προϊόντων «Νώμα» από διάφορα μέρη της χώρας, ενώ είχε προηγηθεί το λανσάρισμα της σειράς λούτρινων παιχνιδιών με όνομα Natural Powerz από ανακυκλώσιμο υλικό (Repet), η οποία απαρτίστηκε απαρτίζεται από 8 χαρακτήρες, εμπνευσμένους από τα στοιχεία της φύσης. Τα super markets Κρητικός ανανέωσαν τη συλλογή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «Επιλογή μου», με προϊόντα τα οποία επιλέχθηκαν σε συνεργασία με ποιοτικούς παραγωγούς, με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές πιστοποίησης και ασφάλειας και value for money σχέση ποιότητας-τιμής.
Αναβαθμίζοντας το CX με διευρυμένο δίκτυο
Παράλληλα, τα super markets επέκτειναν τα δίκτυα καταστημάτων τους με στόχο να προσφέρουν ακόμη πιο αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία στο κοινό τους, μέσα από αισθητικές, τεχνολογικές, αλλά και χωροταξικές παρεμβάσεις. Ενδεικτικά, η ΑΒ Βασιλόπουλος συμπλήρωσε τα 100 καταστήματα AB Shop & Go, με τα εγκαίνια του νέου καταστήματος του συγκεκριμένου format στην Αργυρούπολη, φιλοδοξώντας, μάλιστα, να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο AB Shop & Go, με 50 νέα καταστήματα μέσα στο 2022 και να φτάσει τα 250 καταστήματα συνολικά μέσα στην επόμενη τριετία. Παράλληλα, εγκαινίασε νέο κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη με αυτόματα self-checkout ταμεία και εκτείνεται σε 3 ορόφους -μια επένδυση 1,4 εκατ. ευρώ. Η Metro ΑΕΒΕ, στο πλαίσιο του επενδυτικού της πλάνου για το 2022, εγκαινίασε νέο κατάστημα στο Περιστέρι, σύμφωνα με τη νέα ταυτότητα της αλυσίδας με βάση τις αρχές της αφαιρετικής αρχιτεκτονικής, τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης και με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Είχαν προηγηθεί τα εγκαίνια, των καταστημάτων της αλυσίδας στην Ομόνοια, στον Άγιο Δημήτριο και στην Άρτα και ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων στις νέες προδιαγραφές της. Νέα καταστήματα στο Ίλιον και τη Θάσο με δωρεάν σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων 2 θέσεων, εγκαινίασε η Lidl, ενώ η Κρητικός αύξησε το δίκτυό της κατά 7 νέα καταστήματα, στο Γαλάτσι, το Χαϊδάρι, την Καλλίπολη, το Ίλιον, την Πετρούπολη, τη Θάσο και τον Ωρωπό, όπου εφαρμόστηκε η νέα εταιρική εικόνα της.
Συνεργασίες: Επικοινωνία, ηλεκτροκίνηση και προσφορές
Από πλευράς συνεργασιών, μεγάλοι retailers του εγχώριου επιχειρείν επένδυσαν κυρίως στην επικοινωνία τους και δη τη διαφημιστική, στην παροχή προσφορών, την παράδοση on demand και την ηλεκτροκίνηση. Συγκεκριμένα, μετά την ανάληψη του λογαριασμού για την brand PR επικοινωνία της από τον Ιούνιο του 2021, η συνεργασία Ogilvy και ΑΒ διευρύνθηκε στα social media και το digital, με στόχο τη μεγιστοποίηση της παρουσίας της στα πολλαπλά κοινά ενδιαφέροντος, μέσα από τη χάραξη στρατηγικής, τη δημιουργία και τη διαχείριση του περιεχομένου στο σύνολο των social media καναλιών της ΑΒ Βασιλόπουλος και ΕΝΑ Food Cash & Carry, καθώς και τον σχεδιασμό και υλοποίηση social media και digital activations. «Η επικοινωνία μας είναι ο τρόπος για να εκφράσουμε πως, ό,τι είναι σημαντικό για τους πελάτες μας, είναι και για εμάς. Αυτή η έννοια της φροντίδας και ο ρόλος που παίζει το φαγητό στη ζωή των πελατών μας, βρίσκονται στην καρδιά της επικοινωνίας μας: να είμαστε εδώ για “όλα όσα νοιάζεσαι”, με επιλογές, λύσεις και ιδέες για όλους όσοι αγαπούν το φαγητό», σημείωσε η Όλγα Μιχαλοπούλου. Επιπλέον, στην BBDO Athens ανέθεσε η Μασούτης, μετά από spec, την υλοποίηση της εταιρικής καμπάνιας της για τα 45 χρόνια της αλυσίδας.
Παράλληλα, η ΑΒ εγκαινίασε πρόσφατα τη συνεργασία της με την υπηρεσία on-demand delivery InstaShop, μέσω της οποίας εξυπηρετούνται ήδη περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με στόχο αγοραστική εμπειρία αντίστοιχη με εκείνη του φυσικού καταστήματος ΑΒ, στις ίδιες τιμές και με παράδοση σε μία ώρα από τη στιγμή της παραγγελίας. Σημαντική πρωτοβουλία υπήρξε, επίσης, η δημιουργία από την ΑΒ δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη ΔΕΗ. Ήδη, περισσότερα από 250 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων «ΔΕΗ Blue» βρίσκονται σε λειτουργία σε καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλη την Ελλάδα, ενώ η εταιρεία θα προχωρούσε σε σύντομο χρονικό διάστημα στην προσθήκη 100 ακόμη σημείων. Έκπτωση 8% στην τελική τιμή ραφιού σε επώνυμα προϊόντα στα super market Σκλαβενίτης προσέφερε στους συνδρομητές της η Cosmote, στο πλαίσιο της συνεργασίας της αλυσίδας με το Cosmote Deals for You. Τέλος, η πρωτοβουλία Ελλα-Δικά Μας προχώρησε σε συνέργεια με το super market Γαλαξίας και κεντρικό μήνυμα «Το ‘ψαξες;», με αφορμή το επετειακό έτος των 50 χρόνων του, στο πλαίσιο της συνεχούς προβολής και ανάδειξης του σήματος της πρωτοβουλίας.
E-shop για επαγγελματίες από τη Metro Cash & Carry
Σε επίπεδο e-commerce, η αλυσίδα χονδρικής πώλησης Metro Cash & Carry εγκαινίασε πρόσφατα το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα eshop.metrocashandcarry.gr για επαγγελματίες. Το e-shop απευθύνεται σε επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca, όπως εστιατόρια, ταχεία εστίαση, καφετέριες, ξενοδοχεία, μπαρ, αλλά και λιανικής πώλησης όπως περίπτερα, mini market, περιφερειακές αλυσίδες super market, κρεοπωλεία κ.ά. Σχεδιάστηκε δε ώστε να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες στους επαγγελματίες πανελλαδικά, είτε βρίσκονται σε αστικά κέντρα, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ, εξατομικευμένα σε κάθε χρήστη του e-shop, εμφανίζεται σχετικό κωδικολόγιο ανάλογα με το επάγγελμα και τον κλάδο που εκπροσωπεί. Παράλληλα, κάθε επαγγελματίας μπορεί να επιλέξει συγκεκριμένη ημέρα, ώρα και τρόπο παράδοσης, που τον εξυπηρετεί και να ορίσει πολλαπλούς χρήστες του λογαριασμού του. «Το e-commerce μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, το ίδιο και οι νέες τεχνολογίες σε όλο το αγοραστικό ταξίδι, είτε αυτό γίνεται online, είτε στα φυσικά μας καταστήματα. Στο σήμερα, όμως, με όλες τις κοινωνικές, οικονομικές, και γεωπολιτικές εξελίξεις, το κόστος για το βασικό καλάθι φαίνεται να είναι σημαντικός -αν όχι ο πιο σημαντικός- παράγοντας που καθορίζει τις επιλογές μας. Στην ΑΒ, είμαστε “ζωντανό μέρος” της ελληνικής κοινωνίας και γι’ αυτό φροντίζουμε να προσφέρουμε τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας και ποικιλίας σε σωστή τιμή», υπογράμμισε σχετικά η Όλγα Μιχαλοπούλου.
Events, χορηγίες και promotion στη διάθεση του κοινού
Άλλες επικοινωνιακές ενέργειες στις οποίες προχώρησε ο κλάδος των super markets περιλαμβάνουν τη διοργάνωση εκδηλώσεων, τους διαγωνισμούς και άλλες promotional ενέργειες, αλλά και χορηγίες. Ενδεικτικά, η Lidl Ελλάς, η οποία υπήρξε, για 4η συνεχή χρονιά, Χορηγός του All Star Verdi Gala της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, διοργάνωσε, μέσω του Lidl Plus, για την περίοδο των περασμένων Χριστουγέννων, διαγωνισμό με έπαθλο μετρητά συνολικής αξίας 150.000 ευρώ, καθώς και έναν ακόμη διαγωνισμό την περίοδο του καλοκαιριού, με δώρο ένα αυτοκίνητο Mini Countryman. Επίσης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «200 χρόνια δημοτικό τραγούδι», με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, παρουσίασε, με τον Σταύρο Ξαρχάκο, τον β΄ μουσικό κύκλο του προγράμματος δράσεων μέσα από μια συναυλία στον προαύλιο χώρο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στο μεταξύ, τα My Market και η πρωτοβουλία My Ομάδα στήριξαν μέσω YouTube video τους αθλητές και αθλήτριες που έλαβαν μέρος στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες του Τόκιο, ενώ τα super market Θανόπουλος διενέργησαν cooking event με τους Da Vinci Master Chefs Maria Loi και Cesare Casella και υλικά από τις εταιρείες Κύκνος, Ήλιος και Ωμέγα, γαστρονομική εκδήλωση με τίτλο «Γευστικό Brunch χωρίς γλουτένη» με τον Executive Chef Κυριάκο Μελά και προϊόντα των εταιρειών Ήλιος, Gea bakery, Νήσος, Κyknos, Καλαμάτα Παπαδημητρίου, Υφαντής και Χρυσά Αυγά, καθώς και wellness activation σε συνεργασία με το brand Evlogia. Christmas event διοργάνωσε η OK! Grocery στη Θεσσαλονίκη, με τον Βασίλη Καλλίδη, ενώ η Μασούτης υπήρξε Μέγας Χορηγός στον 16ο Μαραθώνιο Μ. Αλέξανδρος-Bwin και η Γαλαξίας στο Hellenic Legacy Leadership.
«Πράσινες» πρωτοβουλίες για τη φύση και τη βιωσιμότητα
Πολλαπλές δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας με γνώμονα το περιβάλλον υλοποίησαν μεγάλες αλυσίδες super markets, όπως καθαρισμούς παραλιών και δράσεις κατά του πλαστικού και για τη διαχείριση ενέργειας. Ενδεικτικά, η Lidl Ελλάς συνέχισε και φέτος την καμπάνια «Plastic Free Greece» σε συνεργασία με το Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, η οποία τον Σεπτέμβριο του 2020 ενσωματώθηκε κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», υλοποίησε την περιβαλλοντική καμπάνια #kaliterosimera, σε συνεργασία με τη We4all, με στόχο την αποκατάσταση και περιβαλλοντική ανάπτυξη των πυρόπληκτων και γύρω περιοχών και έθεσε ως στόχο, έως το 2030, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες. Επιπλέον, υλοποίησε, με το Κοινωφελές ΊδρυμαΑθανασίου Κ. Λασκαρίδη, το SUP Free Hackathon, το οποίο «έκλεισε» με τον παράκτιο καθαρισμό στην παραλία Νέας Φώκαιας, στο πλαίσιο του Plastic Free Chalkidiki, που τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού. Αντίστοιχα, τα My Market πραγματοποίησαν ανάπλαση του πάρκου «Ελένη Κουτσιώλη» στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος εθελοντισμού «Πάμε Μπροστά Δίνουμε Πίσω» και τη δράση «Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη», σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Επιπλέον, στήριξαν το έργο του εθελοντικού κινήματος «Save your hood», με σύνθημα «Σώσε τη γειτονιά σου», ενώ, σε συνεργασία με τη Μέγα και την Εναλεία, δημιούργησαν το πρόγραμμα «Καθαρό Αιγαίο» στο πλαίσιο της δράσης της Εναλεία Mediterranean CleanUp. Ας σημειωθεί δε ότι η Σκλαβενίτης και η Arla Foods διενέργησαν, στα καταστήματα της πρώτης, δράση κατά της παιδικής παχυσαρκίας, ενώ η Μασούτης και το Cajoline συγκέντρωσαν 10.000 ευρώ για την κάλυψη των εξόδων υιοθεσίας μίας αρκούδας, υποστηρίζοντας τη ΜΚΟ «Αρκτούρος».
Έμπρακτη υποστήριξη στον άνθρωπο και τις ανάγκες του
Με έντονο το αίσθημα της ευθύνης και απέναντι στον άνθρωπο, το παιδί και τον εργαζόμενο, οι retailers επιδόθηκαν σε πράξεις υποστήριξης τόσο σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, όσο και σε μεμονωμένες ομάδες κοινού. Η Metro, στα καταστήματα My Μarket και Metro Cash & Carry, στα κέντρα διανομής και στα κεντρικά γραφεία της οποίας εργάζονται 7.118 γυναίκες, στήριξε, με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας, τη ΜΚΟ «Μέριμνα», δωρίζοντας ένα ευρώ για κάθε γυναίκα εργαζόμενη με την πρωτοβουλία «Ανθοδέσμη Αγάπης». Επίσης, τα καταστήματα My Market συνέχισαν, για 2η χρονιά, τη συνεργασία τους με την Be-Live για τα ζευγάρια τα οποία επιθυμούν να αποκτήσουν παιδί, στήριξαν τη δράση ενημέρωσης #REDress της Rich Passion Jewellery κατά της έμφυλης βίας, διαθέτοντας μέρος των εσόδων στη Διοτίμα και δημιούργησαν για τους ανθρώπους τους τον ψηφιακό χώρο υγείας, ευεξίας και ενδυνάμωσης «Anassa». Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία απέσπασε το σήμα ισότητας Share και προσέφερε ένα εκατ. ευρώ σε περισσότερους από 140 οργανισμούς το 2021, στήριξε, ενδεικτικά, το Γηροκομείο Αθηνών, την ΕΛΕΠΑΠ, «Το Χαμόγελο του Παιδιού», τον Σύλλογο «Φλόγα», το ΓΝΑ Ευαγγελισμός και τους σεισμοπαθείς της Κρήτης. Από την πλευρά της, η Lidl Ελλάς, στην οποία επίσης απονεμήθηκε το σήμα ισότητας Share, χορήγησε νέες παροχές 1,3 εκατ. ευρώ στο ανθρώπινο δυναμικό της, υλοποίησε πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης με σπουδές, πρακτική, πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ και επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ στήριξε, μεταξύ άλλων, το «Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής», «Το Χαμόγελο του Παιδιού», τη HOPEgenesis και, για 2η χρονιά, 340 οικογένειες σε ανάγκη. Όσον αφορά στην Κρητικός στήριξε την πρωτοβουλία «Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή» με προϊόντα της στα καταστήματά της, υλοποίησε την ενέργεια «Κουμπαράς της Ζωής» υπέρ της αποταμίευσης και στήριξε πολύτεκνες οικογένειες στη Βόρεια Ελλάδα.

«Δίνουμε ιδέες, έμπνευση και λύσεις στους πελάτες»
«Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, είμαστε εδώ για όλους τους πελάτες μας. Ακούμε τις ανάγκες τους, αφουγκραζόμαστε τις επιθυμίες τους και βρίσκουμε λύσεις. Νοιαζόμαστε για όλα όσα νοιάζονται άλλωστε. Αυτή είναι η αφετηρία μας. Αυτός είναι ο ρόλος που θέλουμε να αναλαμβάνουμε ως μάρκα: να δίνουμε ιδέες, έμπνευση και λύσεις στους πελάτες μας. Να τους φροντίζουμε και να φέρνουμε προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας με έμφαση στα φρέσκα και τοπικά προϊόντα, σε χαμηλές τιμές, καθώς και δυνατές προσφορές και μέσω και του loyalty σχήματος της ΑΒ Plus».
Διαφημιστική επικοινωνία με «αέρα» νοστιμιάς και νοσταλγίας
ΑΒ Βασιλόπουλος: Η Wunderman Thompson δημιούργησε 3600 καμπάνια για λογαριασμό της ΑΒ Βασιλόπουλος και της πρωτοβουλίας της να στηρίξει, για 6η συνεχή χρονιά, με τα πασχαλινά αυγά, τα γενναία παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ.
Κρητικός: Δύο καμπάνιες, με την υπογραφή της Tribe υλοποίησαν τα super market Κρητικός, εκ των οποίων η μία για τον «κρητικό» τρόπο ζωής και η δεύτερη για τη σειρά παραδοσιακών προϊόντων «Θησαυροί της Ελλάδας».
Lidl Ελλάς: Οκτώ καμπάνιες κυκλοφόρησε, τους τελευταίους μήνες, η Lidl Ελλάς με πιο πρόσφατη εκείνη για τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα με την υπογραφή της The Newtons Laboratory. Με το ίδιο agency δημιούργησε καμπάνια για τον διαγωνισμό του προγράμματος πιστότητας Lidl Plus, χριστουγεννιάτικη καμπάνια για την κλιματική αλλαγή και για το λανσάρισμα της σειράς «Νώμα». Επίσης, υλοποίησε, με την υποστήριξη της Gnomi Integrated Communications, πασχαλινή καμπάνια για την ενίσχυση της συναισθηματικής σύνδεσης με τους καταναλωτές, ενώ, με την Cream, καμπάνια για τα πλεονεκτήματα των συσκευασμένων νωπών κρεάτων και ψαρικών που διαθέτει και καμπάνια επιβράβευσης με αφορμή το λανσάρισμα της σειράς λούτρινων παιχνιδιών Natural Powerz. Τέλος, «έτρεξε» και καμπάνια με τη HOPEgenesis.
Μασούτης: Η Μασούτης, κυκλοφόρησε καμπάνια με την υπογραφή της BBDΟ Athens για τα 45 χρόνια της και πρωταγωνιστές τους μικρούς Διονυσάκη και Μαργαρίτα, οι οποίοι κάνουν σχέδια για τη νέα τους οικογένεια.
My Market: Η αλυσίδα My Market παρουσίασε καμπάνια, με την υπογραφή της MullenLowe Athens, με την οποία καλούσε το κοινό στα καταστήματα, επικοινωνώντας το γεγονός ότι η αλυσίδα ανανεώνει συνεχώς τις υπηρεσίες της και εμπλουτίζει τις εμπειρίες των πελατών της, για να κάνει πράξη την υπόσχεση για ένα «δικό τους» super market.
OK! Anytime Markets: Τα OK! Anytime Markets και η Fourletter δημιούργησαν 2 καμπάνιες, εκ των οποίων η μία πρόβαλλε το «ατού» του διευρυμένου ωραρίου της αλυσίδας και η έτερη και χριστουγεννιάτικη επικεντρωνόταν στην απλότητα του συναισθήματος της χαράς την περίοδο των γιορτών.