Σύμφωνα με διεθνή έρευνα καταναλωτών που διεξήγαγε η Nielsen, ποσοστό 93% εξακολουθεί να προτιμά την προφορική επικοινωνία έναντι της ψηφιακής (89%), για να εκφράσει την εμπειρία του σε σχέση με κάποιο προϊόν ή για να μάθει την άποψη τρίτων.

Η έρευνα «Real Life vs. Digital Life» της Nielsen υποδεικνύει ότι, παρά την επικράτηση του digital, οι συστάσεις από στόμα σε στόμα και οι διά ζώσης συζητήσεις ασκούν σημαντικότερη επίδραση στη διαμόρφωση των απόψεων των καταναλωτών και συνεπώς στη λήψη των αγοραστικών τους αποφάσεων. Πάνω από τους μισούς (58%) βεβαιώνουν ότι επηρεάζονται πολύ από το word of mouth (έναντι 46% από τα social media) και 71% δηλώνουν ότι οι διά ζώσης συζητήσεις έχουν αντίκτυπο στις αγοραστικές αποφάσεις τους.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι, παρόλο που οι καταναλωτές παγκοσμίως περνούν όλο και περισσότερο χρόνο online, εξακολουθούν να εμπιστεύονται τα πιο παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας: ο δείκτης εμπιστοσύνης προς χρήση διαμορφώνεται στις 240 μονάδες για τις εφημερίδες, στις 178 για τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες και στις 162 για τα περιοδικά, όταν το διαδίκτυο και τα ψηφιακά μέσα καταγράφουν μόλις 78 μονάδες.

Η γενιά των Millennials είναι το πιο πιστό κοινό σε όλα τα κανάλια, με τον δείκτη εμπιστοσύνης στις εφημερίδες να διαμορφώνεται στις 356 μονάδες. Η μεταπολεμική γενιά των Baby Boomers αντιμετωπίζει όλα τα κανάλια με τον ίδιο σκεπτικισμό, ενώ η Silent Generation τρέφει σαφή προτίμηση για τις εφημερίδες (241 μονάδες).

Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές στρέφονται στα ψηφιακά μέσα είναι η αναζήτηση συστάσεων (46%), για να διαβάσουν κάτι online (42%) και για να μοιραστούν την εμπειρία τους (38%). Οι περισσότεροι εκφράζουν τις προσωπικές απόψεις τους διά ζώσης για να μοιραστούν την εμπειρία τους (45%), να σχολιάσουν αποκλειστικές προτάσεις και προσφορές (42%) και να συστήσουν καλά προϊόντα (42%). Στην έρευνα «Digital vs. Real Life» της Nielsen συμμετείχαν περισσότεροι από 3.300 καταναλωτές σε 11 χώρες.