Και όσον αφορά στην τηλεόραση, οι λύσεις είναι ξεκάθαρες και ξεκινούν από τη μείωση του υψηλότατου λειτουργικού κόστους της, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων ήταν υπερβολικό και αδικαιολόγητο από το μέγεθος της αγοράς. Στα περιοδικά η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική και περισσότερο «τεχνοκρατική», θα έλεγα. Η μείωση της διαφημιστικής τους απορρόφησης είναι γεγονός.

Ο κλάδος είναι αντιμέτωπος με μια σημαντική πρόκληση: Μέσα από τις εσωτερικές διεργασίες του να ανακαλύψει εκ νέου τα πλεονεκτήματά του, να τα προβάλει πιο έντονα, παράλληλα με μια διαδικασία αναβάθμισης, εμπλουτισμού και ανανέωσής τους. Σε αυτήν τους την προσπάθεια έχουν σύμμαχο την επικρατούσα άποψη του κλάδου της επικοινωνίας που λέει ότι τα ελληνικά περιοδικά είναι ιδιαίτερα ποιοτικά, αλλά και αναγνωρισμένα διεθνώς.

Το ερώτημα που τίθεται σε αυτό το σημείο είναι εάν η δύσκολη οικονομική συγκυρία έχει διαφοροποιήσει την ισχύ των τριών βασικών κριτηρίων επιλογής περιοδικών από τους διαφημιζόμενους: την αναγνωσιμότητα, την κυκλοφορία και την ποιότητα του διαφημιστικού περιβάλλοντος. Διερευνήσαμε το ζήτημα και ετοιμάσαμε ένα ιδιαίτερα κατατοπιστικό ρεπορτάζ, στο οποίο καταθέτουν τις απόψεις τους η Ξένια Κούρτογλου της Bari/Focus, η Έλενα Στράνη της Forthnet, η Μαρίλη Γεραβέλη της Shop & Trade, ο Γιώργος Ζαλοκώστας της Ελαΐς-Unilever και η Δήμητρα Δασκαλάκη της Elbisco.

Τα προβλήματα που βιώνει σήμερα ο κλάδος των media βγάζουν στην επιφάνεια δομικές δυσλειτουργίες που υπέβοσκαν χρόνια. Μια από αυτές αφορά στην ελλιπή εμπειρία και γνώση των στελεχών του κλάδου να σχεδιάζουν στρατηγικές εν μέσω δυσχερούς οικονομικού κλίματος. Να σχεδιάσουν «προς τα κάτω», με άλλα λόγια. Ο Τάσος Αργυρός, Εμπορικός Διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού City 99,5, εστιάζει στο πρόβλημα και καταθέτει την άποψή του σε ένα ενδιαφέρον άρθρο του με τίτλο «Σχεδιάζοντας προς τα κάτω».

Για τη συνέχεια ετοιμάσαμε ένα θέμα από αυτά που είναι σίγουρο ότι δεν διαβάζετε συχνά. Και αναφέρομαι στο perceptual mapping, τεχνική που όλοι οι marketers -και όχι μόνο- έχουν αξιοποιήσει. Το σχετικό άρθρο αναφέρει τον τρόπο που τα perceptual maps βοηθούν στη λήψη αποφάσεων, στις περιπτώσεις που ενδείκνυται η εφαρμογή τους, στα βασικά τους χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα κ.ά. Πιστεύω ότι πρόκειται για άρθρο που προσφέρεται για αρχειοθέτηση.

Τέλος, μην προσπεράσετε το αφιέρωμα για το χώρο του entertainment marketing. Αυτήν τη φορά εστιάσαμε στο branded entertainment marketing, το οποίο αφορά σε στρατηγικές marketing που ενσωματώνουν προϊόντα σε ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Μια τάση σε απόλυτη άνθιση αυτήν την περίοδο.