Νέα καμπάνια της Global Action Plan κατά της διαφήμισης σε ανηλίκους

Στο στόχαστρο βρίσκονται για μία ακόμη φορά το Facebook και η Google, τα οποία κατηγορούνται ότι στοχεύουν, με τις διαφημίσεις τους, ανηλίκους. Μία κοινωνική «συμμαχία», την οποία συντονίζει το Global Action Plan (Gap), επιχειρεί να ασκήσει νέες πιέσεις στις δύο πλατφόρμες, απαιτώντας την παύση της διαφήμισης προς ανηλίκους, κάτω των 18 ετών, με τη δημοσιοποίηση ανοιχτής επιστολής και την υλοποίηση καμπάνιας με τίτλο «Stop Targeted Advertising to Kids», με τα οποία τις κατηγορούν ότι «φακελώνουν» ανηλίκους, προκειμένου να προωθήσουν συγκεκριμένα προϊόντα.

Η επιστολή έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την αγωγή ύψους 2,5 δισ. λιρών κατά της Google για παράνομη κατοχή δεδομένων από πέντε εκατ. χρήστες κάτω των 13 ετών του YouTube στη Βρετανία για διαφημιστικούς σκοπούς. Μεταξύ των 23 υπογραφόντων, βρίσκονται η εκπρόσωπος εταιρεία των εναγόντων, Duncan McCann, η βουλευτής Caroline Lucas και το διεθνές δίκτυο Friends of the Earth, οι οποίοι επαναλαμβάνουν ότι οι εταιρείες που επεξεργάζονται δεδομένα ατόμων κάτω των 13 ετών για διαφημιστικούς σκοπούς παραβιάζουν τη βρετανική και ενωσιακή νομοθεσία.

Απαιτούν δε την επέκταση της απαγόρευσης της στοχευμένης συμπεριφορικής διαφήμισης και σε παιδιά κάτω των 18 ετών, καθώς υπονομεύει την ιδιωτικότητά τους και πυροδοτεί τον άκριτο καταναλωτισμό εις βάρος του ατομικού συμφέροντος και του πλανήτη.
(Πηγή: The Drum)