Νομοσχέδιο που βάζει τέλος στη στοχευμένη διαφήμιση βρίσκεται προς συζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες, προκαλώντας αντιδράσεις από φορείς του industry. Η Πράξη για την Κατάργηση της Κατασκοπευτικής Διαφήμισης (Banning Surveillance Advertising Act), απαγορεύει στους διαφημιζόμενους και τους developers να χρησιμοποιούν προσωπικά data των καταναλωτών για εξατομικευμένες διαφημίσεις, με εξαίρεση την ευρεία γεωγραφική στόχευση.

Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο απαγορεύει τη στόχευση διαφημίσεων με βάση δημογραφικά στοιχεία όπως φυλή, φύλο και θρησκευτικές πεποιθήσεις, επιτρέπει όμως ξεκάθαρα το contextual advertising, με βάση δηλαδή το περιεχόμενο μιας σελίδας ή περιβάλλοντος. Τα μέλη το Κογκρέσου που εισηγήθηκαν το πλαίσιο χρησιμοποίησαν σκληρή γλώσσα καταδικάζοντας την πρακτική της στοχευμένης διαφήμισης, υποστηρίζοντας ότι όχι μόνο «παρεμβαίνει στην ιδιωτικότητα αλλά και συμβάλλει στη διάχυση της παραπληροφόρησης, του εξτρεμισμού, των φυλετικών διαχωρισμών και της βίας».

Στον απόηχο της ανακοίνωσης, διαφημιζόμενοι, publishers, developers και media experts εξέφρασαν την αντίδρασή τους, ενώ σε έντονους τόνους ήταν η απάντηση του ΙΑΒ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, ο αντίκτυπος του νομοσχεδίου δεν θα περιοριστεί στη διαφημιστική βιομηχανία αλλά θα πλήξει έως και 17 εκατ. θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ που σχετίζονται με το internet, ενώ θα δυσκολέψει μικρές επιχειρήσεις να προσελκύσουν πελάτες.

(Πηγή: TheDrum)