Επισημαίνει ότι η ζημιά είναι μικρότερη από αυτή της κρίσης το 2009.
Η μείωση της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης το 2020 λόγω κορωνοϊού δεν θα είναι τόσο μεγάλη όσο αυτή της οικονομικής κρίσης του 2009, επισημαίνει η Warc σε νέα της έκθεση. Συγκεκριμένα, το σχετικό report, το οποίο δημοσιεύθηκε χθες, εκτιμά ότι το παγκόσμιο adspend θα μειωθεί κατά 8,1% φέτος, στα 563 δισ. δολάρια, τη στιγμή που το 2009 η πτώση είχε φτάσει το 12,7%. Σύμφωνα με τη Warc, η υψηλή δαπάνη κατά τι φετινές αμερικανικές προεδρικές εκλογές θα ανακόψει τη μείωση στη διαφημιστική αγορά των ΗΠΑ, φέρνοντάς τη στο 3,5% το 2020, ενώ στην Ευρώπη, η μεγαλύτερη πτώση στο adspend αναμένεται να καταγραφεί στη Γαλλία, σε ποσοστό 18,7%.
Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, η Warc προέβλεπε ότι η παγκόσμια δαπάνη θα αυξανόταν φέτος κατά 7,1%. Τα παραδοσιακά Μέσα θα δουν μεγαλύτερη πτώση από το online, με το ad investment να εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 51,4 δισ. δολάρια, δηλαδή κατά 16,3%. Μειώσεις θα καταγράψουν ο κινηματογράφος (-31,6%), το out-of-home (-21,7%), τα περιοδικά (-21,5%), οι εφημερίδες (-19,5%), το ραδιόφωνο (-16,2%) και η τηλεόραση (-13,8%). Όσον αφορά στην online διαφήμιση, η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί σε μόλις 0,6% το 2020, με τα social media (9,8%), online video (5%) και online search (0,9%) να αναμένουν ρεκόρ ανάπτυξης αλλά σε σαφώς μικρότερο ποσοστό από αυτό που είχε αρχικά προβλέψει η Warc.
Οι τάσεις ανά Μέσο και format
• Τηλεόραση: Αναμένεται πτώση 13,8% της δαπάνης, στα 159,9 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 28,4% του συνολικού παγκόσμιου adspend του έτους.
• Out-of-home: Εδώ η δαπάνη εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 21,7%, σε αντίθεση με προηγούμενες εκτιμήσεις για ανάπτυξη της τάξης του 5,9%.
• Κινηματογράφος: Η επένδυση των brands στο συγκεκριμένο Μέσο αναμένεται να μειωθεί σχεδόν στο 1/3 (-31,6%) φέτος, με την Warc όμως να εκτιμά ότι το Μέσο θα καλύψει την απώλεια αυτή το 2021.
• Ραδιόφωνο: Αναμένεται μείωση κατά 16,2%, τη στιγμή που οι αρχικές εκτιμήσεις ανέφεραν ανάπτυξη 1,8%.
• Εφημερίδες: H πτώση θα φτάσει το 19,5%, με την αρχική εκτίμηση στο -5,9%.
• Περιοδικά: Η διαφημιστική δαπάνη θα μειωθεί κατά 21,5%.
• Social media: Όλα τα social formats μαζί αναμένεται να καταγράψουν την καλύτερη επίδοση για φέτος, με συνολική ανάπτυξη 9,8%, μειωμένη ωστόσο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις της Warc.
• Online video: Η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί στο 5% και στα 50,3 δισ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 8,9% του global adspend.
• Search: H ανάπτυξη θα φτάσει το 0,9%, επίσης μειωμένη συγκριτικά με τις εκτιμήσεις στην αρχή του έτους.