Τα πάντα αλλάζουν ταχύτατα, πριν προλάβουν να γίνουν καθεστώς» ανέφερε ο Κώστας Ρόκος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της ΕΔΕΕ, μιλώντας στο πρόσφατο TV & Video Conference του Marketing Week. Πρόκειται για μία από τις πλέον περιγραφικές ατάκες της σημερινής πραγματικότητας στην αγορά των media – παραδοσιακών και μη. Εκδότες, διαφημιζόμενοι και agencies βρίσκονται εν μέσω καταιγιστικών εξελίξεων, οι οποίες αφορούν όλες τις πτυχές της αγοράς, σε θεσμικό, τεχνολογικό, οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο. Η ταχύτητα εμφάνισής τους είναι τόσο μεγάλη δε, που κάποιες παράμετροι δεν φτάνουν στο επίπεδο της αποκωδικοποίησης, αφού δεν έχουν καν προλάβει να γίνουν ορατές.

Πολλά και ενδιαφέροντα ήταν όσα ακούστηκαν στο TV & Video Conference. Mεταξύ αυτών ήταν η αναγκαιότητα ουσιαστικής αναζήτησης του τρόπου που αλληλεπιδρούν τα offline και online media σήμερα, η επένδυση σε τεχνολογίες που βοηθούν τα online media στη δημιουργία ποιοτικού και αξιόπιστου διαφημιστικού περιβάλλοντος, η αξιοποίηση των μετρήσεων, η επένδυση σε σωστά κατηρτισμένα στελέχη, η έμφαση στο premium content, αλλά και η μεγάλη πρόκληση της ουσιαστικής και παραγωγικής αξιοποίησης των data.

Διαβάστε στο παρόν τεύχος αναλυτικό ρεπορτάζ για όλα όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο, τα οποία προσφέρουν άφθονη «τροφή για σκέψη». Πάρτε μια πρόγευση για όσα έχουν καταγραφεί: «Οι μετρήσεις είναι πολύ σημαντικές, λείπουν ωστόσο ακόμα κάποιες παράμετροι», «η σχέση θεατή-οθόνης είναι διαχρονικά ισχυρή και το κύριο στοιχείο μαζικής επικοινωνίας θα παραμείνει ζητούμενο», «από το κλισέ “content is the king”, περνάμε στο “video content is the king”», «ο χρόνος τηλεθέασης διεθνώς και στην Ευρώπη μειώνεται, ενώ στην Ελλάδα αυξάνεται», «τα ποσοστά δαπάνης στην τηλεόραση δεν μειώθηκαν στην ουσία, μάλλον έχουν αυξηθεί», «στο σημερινό χαοτικό οικοσύστημα οι publishers θα πρέπει να κινηθούν μέσω συνεργασιών και όχι μόνοι τους», «δεν πρέπει να ξεχωρίζουμε πλέον το TV και το Video, αφού δεν αφορούν ξεχωριστά κοινά».