H αξιόπιστη μέτρηση της αποτελεσματικότητας της digital διαφήμισης αποτέλεσε ζητούμενο για την ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας και του marketing από την πρώτη στιγμή που φάνηκε ότι το διαδίκτυο θα κυριαρχήσει ως μέσο.

Διαφημιζόμενοι και διαφημιστές είχαν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο δίλημμα: Ναι, να επενδύσουν στην ψηφιακή διαφήμιση, αλλά πώς θα είναι σίγουροι για την αποτελεσματικότητα της επένδυσης αυτής; Υπάρχουν αξιόπιστες μετρήσεις; Αυτό πριν μερικά χρόνια. Σήμερα φαίνεται ότι το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί (ή για τους ακόμα δύσπιστους, σχεδόν έχει λυθεί…). Ωστόσο ακόμα υπάρχουν ζητήματα για τους marketers. H αξιοπιστία και η διαφάνεια των μετρήσεων στο διαδίκτυο αποτελούν βασικά ζητούμενα και προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ψηφιακής διαφήμισης και όσο σημαντικά είναι για τους marketers, άλλο τόσο είναι για τους digital publishers.

Κι αυτό ακριβώς πρέπει να γίνει συνείδηση στους διαφημιζόμενους. Από την άλλη πλευρά, οι marketers που θέλουν να είναι στην αιχμή των εξελίξεων, όταν μελετούν την διαφημιστική τους επένδυση σε οθόνες, θα πρέπει να μάθουν να το κάνουν όχι σε όρους τηλεόρασης ή digital video, αλλά ολιστικά, συνειδητοποιώντας ότι η οθόνη διαχέεται πλέον παντού, στην τηλεόραση, στο smartphone, στον υπολογιστή, στο tablet. Ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση δίνει πλέον και η Nielsen με το λανσάρισμα των Digital Ad Ratings, μέτρησης που περιλαμβάνει metrics όπως unique reach, frequency και GRP’s.

Η μέτρηση αυτή που ήδη έχει λανσαριστεί στο εξωτερικό, απευθύνεται σε advertisers, agencies, publishers και platforms και τους δίνει την δυνατότητα να γνωρίζουν εάν η διαφήμισή τους έχει φθάσει στο κοινό-στόχος, αλλά και να βελτιώσουν τον τρόπο που το προσεγγίζουν. Τα Digital Ad Ratings παρουσιάστηκαν από την Nielsen σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο Μουσείο Μπενάκη και στο πλαίσιο αυτό είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την Toni Petra, Global Strategy on International Media Measurement της Nielsen, με βασικό θέμα την αξιοπιστία των μετρήσεων στο διαδίκτυο και τον ρόλο των data.