Η υγειονομική κρίση έριξε βαριά τη σκιά της στην παγκόσμια οικονομία, βυθίζοντας μεγάλα κομμάτια επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως τον τουρισμό και την εστίαση και καθιστώντας συχνά το influencer content άκαιρο και παρωχημένο. Ωστόσο, το influencer marketing κατάφερε να ανακάμψει γρήγορα, ήδη από την αρχική φάση της πανδημίας, και, μάλιστα καλύτερα από άλλους σχετικούς τομείς, όπως marketing και media, με τα brands να στρέφονται πλέον και σε ανεξάρτητους influencer content creators.

Επιπλέον, το άτυπο μποϋκοτάζ στο Facebook μέσω της εκστρατείας Stop Hate For Profit -από brands τα οποία απέσυραν τις διαφημιστικές τους δαπάνες ζητώντας από την πλατφόρμα να εμποδίσει τη δημοσίευση περιεχομένου που ενθαρρύνει το μίσος- φαίνεται ότι λειτούργησε και αυτό υπέρ του influencer content. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Shareablee, το branded content από influencers αυξήθηκε κατά 21% το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Ιουλίου σε Facebook, Instagram και Twitter, παρά τη μείωση των sponsored influencer posts κατά 85% στο Instagram και κατά 57% στο Facebook τον Απρίλιο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τάση η οποία έγινε καλά δεκτή και από το κοινό.

Σημειώθηκε δε διπλασιασμός του engagement στα branded influencer posts σε 57,2 εκατ. το χρονικό διάστημα αναφοράς και πέντε φορές ταχύτερη αύξηση από τα ίδια τα posts. «Τα brands -μικρά, μεγαλύτερα και νέα- χρειάστηκαν μερικές εβδομάδες, ώστε να επαναπροσδιορίσουν το positioning τους, με αποτέλεσμα να επιτύχουν πενταπλάσια αύξηση του outreach σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή», σχολιάζει η Melissa Rosenthal, co-founder της Circle, μίας content-focused, SMS πλατφόρμας για brands και εκδότες.

Επιπλέον, η πανδημία φαίνεται να ωφελεί το influencer marketing δεδομένου ότι τα media ή οι out-of-home ευκαιρίες έχουν μειωθεί, ενώ, αντίθετα, οι influencers μπορούν να παράγουν έργο από home studios, το οποίο οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής και τα content studios δυσκολεύονται να παράγουν λόγω των περιορισμών. Σύμφωνα με τον Andres Echenique, CEO και co-founder της Perlu, τα brands συνεργάζονται με influencers προκειμένου να προσεγγίσουν τα niche κοινά και, επομένως, εστιάζουν πλέον στην ποιότητα του περιεχομένου των influencers, παρά στο audience size, λόγω του αυξημένου πλέον ρόλου τους ως content creators.

Από την πλευρά του, ο Gabe Gordon, co-founder και managing partner του influencer-focused πρακτορείου Reach, διαπιστώνει ότι η πανδημία του Covid-19, το κίνημα Black Lives Matter που ακολούθησε τη βάναυση δολοφονία του Αφροαμερικανού George Floyd στη Μινεσότα και το μποϋκοτάζ στο Facebook άφησαν «μισά» περισσότερα projects τη φετινή χρονιά από όσα έχει δει ο ίδιος τα τελευταία 7 χρόνια. «Αισθάνομαι ότι ο κόσμος έμαθε επιτέλους να λειτουργεί σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον», δηλώνει και προσθέτει ότι «οι άνθρωποι οφείλουν να συνεχίσουν τη δουλειά τους».