Για τους περισσότερους στον χώρο της Επικοινωνίας, η εταιρεία παραγωγής Stefi, που ίδρυσαν το 1971 οι Vittorio Pietra και Βασίλης Κατσούφης, δεν χρειάζεται συστάσεις. Από τις μεγαλύτερες του κλάδου στην Ελλάδα, έχει δραστηριότητα με καθετοποιημένη οργάνωση σε όλους τους τομείς της παραγωγής και αναγνωρίζεται για το ποιοτικό της αποτέλεσμα. Φέτος, η ποιότητα της δουλειάς της, της χάρισε τον τίτλο του «Production Company of the Year» στα Ermis Awards. Η εταιρεία είχε τον μεγαλύτερο αριθμό shortlisted έργων, κέρδισε 7 Ermis Gold σε 15 κατηγορίες, καθώς και το Grand Ermis.

Μιλήσαμε με τον Federico Pietra, Head of Production στη Stefi, τόσο για τη σημασία της διάκρισης αυτής, όσο και γενικότερα για τη «μετάφραση» της Stefi. Τι πρεσβεύει η εταιρεία, που στέκεται και πως αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της εποχής;

Marketing Week: Η Stefi αναδείχθηκε «Production Company of the Year». Τι σημαίνει για εσάς κατ’ αρχάς αυτή η διάκριση;

Federico Pietra: Είναι η αναγνώριση της ποιοτικής δουλειάς που γίνεται και του know how που κατέχει η εταιρεία. Αναδειχθήκαμε Production Company of the Year έχοντας τον μεγαλύτερο αριθμό short listed έργων, 7 χρυσά Ermis σε σύνολο 15 κατηγοριών, καθώς και το Grand Ermis.

Αυτή η διάκριση επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία μας στοχεύει πάντα στο ποιοτικό αποτέλεσμα, το οποίο δεν εξαρτάται μόνο από το μέγεθος της επένδυσης αλλά και από τον επαγγελματισμό, τη συνέπεια και το όραμα των ανθρώπων που απαρτίζουν και την ίδια την εταιρεία.

Στην επιτυχία αυτή, συμβάλλει πολύ σημαντικά η εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας, πράγμα που μας επιτρέπει να είμαστε πιο δημιουργικοί και «τολμηροί» στις προτάσεις μας. H διάκριση αυτή είναι και μια δέσμευση να κρατήσουμε τα ίδια standards και να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο.

Marketing Week: Ποια θεωρείτε ότι είναι σήμερα η θέση της Stefi στη συνολική αγορά εταιρειών παραγωγής;

Federico Pietra: Η Stefi κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Π.Α.Κ.Τ., η Stefi βάση κύκλου εργασιών είναι η πιο μεγάλη εταιρεία παραγωγής στην Ελλάδα. Δραστηριοποιείται από το 1971 με καθετοποιημένη παραγωγή στους τομείς της Διαφήμισης, του Κινηματογράφου, της Τηλεόρασης, των Εvents και του Internet. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, όσον αφορά στον κινηματογράφο, η Stefi έχει πραγματοποιήσει τόσο ελληνικές, όσο και ξένες παραγωγές.

Στον τομέα της Τηλεόρασης, η Stefi ήταν η πρώτη που έκανε live τηλεοπτικό show στην Ελλάδα, ενώ για το κομμάτι των events, αξίζει να σημειώσουμε ότι η Stefi δημιούργησε και καθιέρωσε το Synch Festival.

Marketing Week: Ποια θα λέγατε ότι είναι τα βασικά σημεία της φιλοσοφίας της Stefi;

Federico Pietra: Η φιλοσοφία σαν όρος δεν γεννήθηκε σε μια μέρα, ούτε γεννήθηκε εκ του μηδενός. Ακριβώς έτσι, και η φιλοσοφία της Stefi είναι απόρροια μιας μακρόχρονης πορείας στον χώρο της παραγωγής.

Η ιστορία της αρχίζει το 1971 με ιδρυτές της τον Vittorio Pietra και τον Βασίλη Κατσούφη. Άνθρωποι με τεράστια εμπειρία και μοναδικό know how σε όλη την γκάμα της παραγωγής. Είναι μεγάλοι δάσκαλοι του χώρου, καινοτόμοι, ακούραστοι στρατηγοί και στρατιώτες ταυτόχρονα, ξεκάθαροι και συνεπείς στις σχέσεις τους και στις συναλλαγές τους.

Σαν εταιρεία είχαμε, έχουμε και θα έχουμε πάντα σκοπό να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις και στους στόχους αυτών που μας εμπιστεύονται. Η φιλοσοφία της Stefi θα έλεγα λοιπόν ότι βασίζεται στην πίστη, στο ήθος και στο όραμα των ιδρυτών της, στην ιστορία της και συνοψίζεται στη φράση «Βαθιά και απλή πίστη σ’ αυτό που είμαστε, μια οικογένεια με αξίες, ήθος και όνειρα».


Marketing Week: Ανθρώπινο κεφάλαιο: Πόσο «πολύτιμο» και σημαντικό είναι για εσάς;

Federico Pietra: Είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο. Κάθε παραγωγή μιας ταινίας είναι το αποτέλεσμα μιας ομάδας ανθρώπων. Η συμμετοχή και το έργο του καθενός σε αυτήν την ομάδα είναι πολύτιμη και καθοριστική για το αποτέλεσμα.

Marketing Week: Πώς αντιμετωπίζετε το θέμα κρίση, τα μειωμένα κονδύλια για τη Διαφήμιση και την Παραγωγή;

Federico Pietra: «Στωικά», όπως όλοι. Αφενός φροντίσαμε να μειώσουμε τα κόστη της εταιρείας, ήδη από τα τέλη του 2008, οπότε και μας πρωτοεπισκέφθηκε η κρίση. Αφετέρου προσπαθούμε να υπηρετήσουμε τις ανάγκες ενός σεναρίου-concept με πιο δημιουργικές και εναλλακτικές εφαρμογές, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη ποιότητα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Marketing Week: Πώς βλέπετε να διαγράφεται η πορεία της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία; Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η εταιρεία παραγωγής του «μέλλοντος»;

Federico Pietra: Η περίοδος κρίσης είναι για κάθε επιχείρηση ένα πεδίο δοκιμασιών και ευκαιριών. Κατά την άποψή μου, με αυτό το σκεπτικό θα πορευθούμε για να υπάρξει μια θετική πορεία στο μέλλον. Η εικόνα θα υπάρχει και θα χρειάζεται πάντα στην επικοινωνία.

Marketing Week: Υπάρχουν κάποιοι αριθμοί που να σκιαγραφούν τις μέχρι τώρα επιδόσεις σας;

Federico Pietra: Ναι, ο αριθμός 1 που είναι ο αριθμός στον οποίο στοχεύουμε…

Marketing Week: Αν σας ζητούσαμε να ξεχωρίσετε τρεις δουλειές σας, ποιες θα ήταν αυτές και γιατί;

Federico Pietra: Όπως καταλαβαίνετε, το να ξεχωρίσω τρεις δουλειές αυτήν τη στιγμή μου είναι πολύ δύσκολο. Βέβαια, μπορώ να επισημάνω μια ταινία που επαναπροσδιόρισε τα production values, το Cutty Sark με τους λύκους. Στα Ermis Awards διακρίθηκαν και βραβεύθηκαν 7 ξεχωριστές δουλειές μας: Amita Regular «Μια ζωή», Total «The artist», Πάμε Στοίχημα «Πιθανότητες» Skoda Oktavia «Dreams», Cosmote «Open Space», Τράπεζα Κύπρου «Είναι», Cosmote «Σήμα καμπάνα».

H τελευταία, όπως είναι γνωστό, έχει μεγάλη απήχηση στη σημερινή νέα γενιά και πήρε επίσης και το βραβείο κοινού. Η ταινία «Είναι» για την Τράπεζα Κύπρου πήρε επίσης και το Grand Ermis.