Ο IAB Europe σε συνεργασία με τον IAB Hellas, κυκλοφόρησε την πλήρη έκθεση AdEx 2020, τον οδηγό για τις διαφημιστικές δαπάνες στην Ευρώπη, καλύπτοντας 28 αγορές μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Αναφέρει λεπτομερώς τις μορφές και τα κανάλια που συνέβαλαν στην ετήσια αύξηση της ψηφιακής διαφήμισης κατά 6,3% το 2020, με αποτέλεσμα τη συνολική αξία της αγοράς στα 69 δισ. ευρώ. Συνολικά 7 αγορές παρουσίασαν διψήφια ανάπτυξη από έτος σε έτος. Η Τουρκία πρωτοστάτησε με αύξηση 34,8% έναντι του 2019, ακολουθούμενη από άλλες αγορές CEE.

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της Δυτικής Ευρώπης ήταν η Γερμανία με αύξηση 10,4%. Η Ελλάδα κινήθηκε με ρυθμό ανάπτυξης 6%, στον μέσο όρο της Ευρώπης. Με βάση τη σοβαρότητα της επιδημίας Covid-19 και την επακόλουθη οικονομική επιδείνωση, μόνο τρεις αγορές κατέγραψαν μείωση της διαφημιστικής δαπάνης. Το μερίδιο του Digital στο σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης αυξήθηκε σε όλες τις υπό μελέτη αγορές, κυρίως με μονοψήφια αύξηση, αντίθετα με τη σημαντική μείωση που υπέστησαν άλλα κανάλια Μέσων. Η ψηφιακή διαφήμιση αποτελεί πλέον περισσότερο από το 50% του συνόλου της διαφήμισης Μέσων σε 13 από τις 28 αγορές που περιλαμβάνονται στη μελέτη.

Ο Ανδρέας Στάιος, Πρόεδρος του ΙΑΒ Hellas, δήλωσε: «Παρά την ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, είναι ελπιδοφόρο ότι και το 2020 έχουμε ανάπτυξη στις περισσότερες χώρες στην Ευρώπη, ενώ και η χώρα μας βρίσκεται στον μέσο όρο αυτής της ανάπτυξης. Αυτό αποτελεί μια επιβράβευση για τους ανθρώπους της ψηφιακής επικοινωνίας, καθώς με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που βρίσκονται και λειτουργούν μέσα στο ψηφιακό οικοσύστημα, συμβάλλουν στην ισχυροποίηση της digital διαφήμισης, ακόμη και στις πιο αντίξοες συνθήκες».