Πάνω από 23 δισ. δολάρια αναμένεται να «χάσουν» οι διαφημιστές παγκοσμίως το 2019, λόγω ad fraud, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσίευσε η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Cheq.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα πορίσματά της, για κάθε δολάριο που δαπανάται, περίπου 10-15% καταλήγει σε εταιρείες που προστατεύουν τους marketers από κακόβουλες ενέργειες. Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με εκείνα της μελέτης που δημοσίευσαν White Ops και Association of National Advertisers, σύμφωνα με την οποία το ad fraud θα στοιχίσει στους διαφημιστές 5,8 δισ. δολάρια το 2019, έχοντας μειωθεί από τα 6,5 δισ. που είχαν υπολογιστεί για το 2017.

Η διαφορά μεταξύ των δύο εκθέσεων αποδίδεται στην πολυπλοκότητα του διαφημιστικού οικοσυστήματος, με πολλά «μαύρα κουτιά», καθώς πολλές εταιρείες τεχνολογίας και άλλοι πάροχοι δεν μοιράζονται τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους. Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε σχετική αναφορά αποτελεί απλά μια υπόθεση και όχι ακριβή υπολογισμό.

Σύμφωνα πάντως με τη μελέτη της Cheq, περίπου το 30% των ψηφιακών διαφημίσεων πλήττονται από το ad fraud, αγγίζοντας τα 21 τρισ. διαφημίσεις ετησίως. Ωστόσο, το κόστος δεν είναι πάντα το ίδιο, καθώς, όπως φαίνεται, η διαφημιστική απάτη επηρεάζει δυσανάλογα περισσότερο μικρότερου βεληνεκούς καμπάνιες με χαμηλότερα CPMs. Όπως προκύπτει από την έρευνα, αν δεν ληφθούν μέτρα, το ad fraud αναμένεται να αγγίξει τα 26 δισ. δολάρια το 2020 και τα 32 δισ. το 2023.
(Πηγή: AdAge)