Ενδιαφέροντα στοιχεία αποκαλύπτει έκθεση της ελληνικής πρεσβείας

Σύμφωνα με αυτά, η αξία των πωλήσεων του ελληνικού τύπου γιαούρτης αυξήθηκε μέσα σε 5 χρόνια από τα 35,4 εκατ. δολάρια σε 2 δισ. δολάρια, όπως εκτιμάται για το 2012. Τις τάσεις της αγοράς είχαν μελετήσει έγκαιρα μεγάλες γαλακτοκομικές εταιρείες και προχώρησαν σε ανάλογα λανσαρίσματα, όπως το Yoplait της General Mills και το Stonyfiled του ομίλου Danone. H τελευταία διακινεί στην αμερικανική αγορά και τα brands Dannon και Oikos. Όπως αναφέρει η έκθεση, τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις ελληνικού τύπου γιαουρτιού σημείωσε το 2011 η εταιρεία Chobani, ιδιοκτησίας Agro-Farma, αύξηση που έφτασε στο 144%. Έτσι, το μερίδιο της εταιρείας αυτής έφθασε στο 47,3% στο συγκριμένο segment και φυσικά είναι ο leader.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dannon Oikos με μερίδιο 19,7%, ενώ η Fage υποχώρησε στην τρίτη θέση, με μερίδιο 13,9%. Για την τελευταία, η έκθεση αναφέρει ότι «η ελληνικών συμφερόντων Fage USA παρά τον σημαντικό ρόλο που έπαιξε στο άνοιγμα της αγοράς και την εξοικείωση των καταναλωτών με τη νέου τύπου γιαούρτη, φαίνεται να εκτοπίζεται από τον ανταγωνισμό, ενώ μεμονωμένες προσπάθειες από άλλες εταιρείες (Mevgal, Olympus) επί του παρόντος δεν έχουν επιτύχει ιδιαίτερα αξιοσημείωτα αποτελέσματα».

Η ελληνική πρεσβεία στις ΗΠΑ εκτιμά ωστόσο ότι μόνο η Fage έχει επενδύσει στρατηγικά στην προώθηση και διανομή του προϊόντος της, ενώ οι άλλες ελληνικές εταιρείες δεν έχουν δείξει ολοκληρωμένη στρατηγική σε θέματα marketing και διαφήμισης. Η έκθεση καταλήγει ως εξής: «Οι προσπάθειες περαιτέρω διείσδυσης των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών στις ΗΠΑ θα πρέπει να είναι συντονισμένες και διαρκείς μέσω διαφημιστικών εκστρατειών όπου θα τονίζεται η ιδιαιτερότητα και η ποικιλία των ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς και οι παραδοσιακές τεχνικές. Εάν αυτό δεν πραγματοποιηθεί  από Έλληνες παραγωγούς και εταιρείες, θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να δημιουργηθούν clusters μεσαζόντων, τα οποία θα καθορίζουν την ποιότητα, τις τιμές και εν τέλει τη χώρα προέλευσης των προϊόντων».