Αυξημένος κατά 3,94% καταγράφηκε ο διαφημιστικός ραδιοφωνικός χρόνος το 10μηνο 2018, αποδεικνύοντας ότι brands και διαφημιζόμενοι κατανοούν τη δυναμική του συγκεκριμένου Μέσου και επενδύουν σε αυτό. Σε επίπεδο κατηγορίας, τα Τρόφιμα-Ποτά ήταν αυτά που επένδυσαν περισσότερο στη ραδιοφωνική προβολή τους, ενώ σε επίπεδο brands την κορυφή κατέχει η Lidl, ακολουθούμενη από άλλους μεγάλους παίκτες του retail τροφίμων, όπως Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης.

Ελαφρώς ανοδική φαίνεται να είναι η προτίμηση που δείχνουν τα brands στο ραδιόφωνο, όσον αφορά στην προβολή τους σε αυτό, όπως προκύπτει από τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το 10μηνο του 2018  σχετικά με τους διαφημιζόμενους στο ραδιόφωνο. Τα στοιχεία αυτά δημοσίευσε το Spot Monitor, υπηρεσία καταγραφής, επεξεργασίας και παρουσίασης των διαφημιστικών μηνυμάτων στο ραδιόφωνο.

Συγκεκριμένα, το 10μηνο 2018 ο διαφημιστικός ραδιοφωνικός χρόνος αυξήθηκε κατά 3,94% σε σχέση με το 10μηνο 2017, καταγράφοντας συνολικά 112.354.817 δευτερόλεπτα. Η Αθήνα παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα, η Θεσσαλονίκη εμφάνισε πτώση 4,06%, ενώ έκπληξη αποτέλεσε η Περιφέρεια, στην οποία ο διαφημιστικός χρόνος αυξήθηκε κατά 8,32% φτάνοντας τα 61.944.273 δευτερόλεπτα.

ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ-ΠΟΤΑ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Η κατηγορία που επένδυσε περισσότερο στη ραδιοφωνική προβολή της, σε επίπεδο δευτερολέπτων, την εξεταζόμενη περίοδο είναι τα Τρόφιμα-Ποτά, καταλαμβάνοντας 12.113.021 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου, έναντι 8.849.305 το 2017. Ακολουθούν η Κινητή Τηλεφωνία με 9.235.780 δευτερόλεπτα και η Διασκέδαση με 6.503.992. Τις πρώτες εννέα πιο διαφημισμένες κατηγορίες συμπληρώνουν οι Οικονομικοί Οργανισμοί, ο Εξοπλισμός Οικοδομής, τα Ταξίδια, οι Εκδόσεις, το Δημόσιο και τα Διάφορα Αυτοκινήτων.

ΑΙΣΘΗΤΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ RETAIL ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Σε επίπεδο brands, η κατηγορία retail τροφίμων καταλαμβάνει τον περισσότερο διαφημιστικό χρόνο πανελλαδικά, με την πρώτη τετράδα να αποτελείται από τους Lidl, Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης. Συγκεκριμένα, η Lidl κινήθηκε στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, επενδύοντας σε 3.278.222 διαφημιστικού χρόνου, η Μασούτης αύξησε σημαντικά την προβολή της, με 3.217.595 δευτερόλεπτα σε σχέση με τα 2.762.623 του 2017, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδόν διπλασίασε τον ραδιοφωνικό της χρόνο προβολής με 2.202.763 δευτερόλεπτα το 10μηνο 2018, έναντι των 1.314.161 το 2017, ενώ η Σκλαβενίτης ήταν αυτή που επένδυσε περισσότερο από όλες τις παραπάνω, με 1.663.364 δευτερόλεπτα έναντι των μόλις 48.580 του 2017.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν τα brands Wind Vision, Stoiximan.gr, Εφημερίδα Παραπολιτικά, Hondos Center, Τζόκερ-ΟΠΑΠ και Durostick. Το brand που αύξησε περισσότερο τη διαφημιστική προβολή του σε επίπεδο χρόνου είναι ο Σκλαβενίτης, με την πεντάδα των «top climbers» να απαρτίζεται και από τους ΑΒ Βασιλόπουλος, ΚΕΕΛΠΝΟ, Vodafone και Regency Entertainment. Στον αντίποδα, το brand που τη μείωσε περισσότερο είναι το savebet.gr. Στους «top decliners» περιλαμβάνονται και οι Deliveras, Cosmote, Opel και MLS Πληροφορική.

Η COSMOTE ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Στην Αθήνα, τον περισσότερο ραδιοφωνικό διαφημιστικό χρόνο κατέλαβε η Cosmote με 2.689.028 δευτερόλεπτα, μείωση 16,18% σε σχέση με το 2017, ακολουθούμενη από τους: Vodafone με 1.549.408 δευτερόλεπτα, αυξημένα κατά 14,30%, τη Wind Hellas με 1.429.134, αυξημένα κατά 11,60%, την Τράπεζα Πειραιώς με 1.247.803 δευτερόλεπτα, μειωμένα κατά 24,58%, και τη Frezyderm με 816.851, με αύξηση 10,57% σε σχέση με πέρυσι.

ΣΤΗΝ ΜΑΣΟΥΤΗΣ Η ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η Μασούτης κατέχει την πρωτοκαθεδρία στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας αύξηση 6,93% με 1.070.610 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί η Cosmote, η οποία μείωσε τη ραδιοφωνική προβολή της στη συμπρωτεύουσα κατά 30,35%, η Lidl στην τρίτη θέση, η Τράπεζα Πειραιώς στην τέταρτη, με μειωμένο κατά 42,02% χρόνο, και η Frezyderm στην πέμπτη.

Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Στην Περιφέρεια, τον περισσότερο χρόνο προβολής στο ραδιόφωνο κατέλαβε η Τράπεζα Πειραιώς, καταγράφοντας αύξηση 27,98% σε σχέση με το 10μηνο 2017. Όσον αφορά στις πρώτες θέσεις, ακολουθούν η Lidl Ελλάς, η Cosmote, η Μασούτης και η Vodafone. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι, σε επίπεδο μήνα, στην κορυφή βρίσκεται ο Ιούνιος με 14.029.202 δευτερόλεπτα διαφημιστικής προβολής, ακολουθούμενος από τον Μάρτιο με 12.901.156. Ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, οι μήνες Οκτώβριος, Μάιος, Σεπτέμβριος, Ιούλιος, Απρίλιος, Φεβρουάριος και Ιανουάριος, με τον Αύγουστο να βρίσκεται στην τελευταία θέση του 10μήνου.