Το ελληνικό αθλητικό οικοσύστημα καλωσόρισε την πρώτη διοργάνωση των Sports Marketing Awards ως έναν σημαντικό θεσμό που έλειπε από τον χώρο. Όλοι μαζί χειροκρότησαν τις πρακτικές επικοινωνίας και marketing που διακρίθηκαν, με τον ΟΠΑΠ να αποσπά τα περισσότερα βραβεία.

Τα Sports Marketing Awards διοργανώθηκαν για πρώτη χρονιά από την BOUSSIAS και το περιοδικό Marketing Week, με σκοπό να υποστηρίξουν, να διαδώσουν και να προωθήσουν τις καλύτερες πρακτικές στην επικοινωνία και το marketing του εγχώριου αθλητικού οικοσυστήματος. Προσδοκία των διοργανωτών είναι ότι αυτή η μοναδική για τη χώρα μας πρωτοβουλία θα εντείνει το μήνυμα της ανάγκης για συμπράξεις που προωθούν τις αξίες του αθλητικού ιδεώδους, καθώς και της προτεραιότητας σε πρότυπα συνεργασίας που θα εμπνεύσουν σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη τη συνεχή δέσμευση και αλληλεγγύη.

Η τελετή απονομής των Sports Marketing Awards 2017 διοργανώθηκε την Τετάρτη 12 Ιουλίου στον Ιππόδρομο Αθηνών στο Μαρκόπουλο. Σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και γιορτινό κλίμα, το ελληνικό αθλητικό οικοσύστημα χειροκρότησε με θέρμη τις καλύτερες πρακτικές του sports marketing στη χώρα μας. Tην τελετή απονομής παρουσίασε με τον δικό του μοναδικό τρόπο, ο αθλητικογράφος Βασίλης Σκουντής, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «το ελληνικό αθλητικό οικοσύστημα σε πείσμα των χαλεπών καιρών που διανύουμε ως χώρα, κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο είναι. Τα Sports Marketing Awards αποτελούν έναν νεότευκτο θεσμό, ο οποίος παρά το γεγονός ότι διανύει την εμβρυϊκή φάση του, αγκαλιάστηκε με μεγάλη θέρμη και ενθουσιασμό από την ελληνική αθλητική πιάτσα και το περιβάλλον της».

Στα βραβεία υπέβαλαν υποψηφιότητα Αθλητές/τριες, Αθλητικοί Σύλλογοι, Σωματεία και Ενώσεις, Ιδιωτικές Επιχειρήσεις, Επαγγελματικοί Φορείς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, Κοινωνικές Επιχειρήσεις, Εθελοντικές Οργανώσεις, ΜΚΟ και η Ακαδημαϊκή Κοινότητα. Τα υποψήφια έργα κρίθηκαν με βάση τη στρατηγική και τους στόχους που εξυπηρετεί κάθε ενέργεια ή πρόγραμμα, τον αντίκτυπο και τα οφέλη των προτεινόμενων δράσεων, την καινοτομία και πρωτοπορία που παρουσιάζουν, καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις περισσότερες διακρίσεις απέσπασε η ΟΠΑΠ ΑΕ, κατακτώντας 8 βραβεία, εκ των οποίων τα 5 Χρυσά.

Τα βραβεία απένειμαν στους νικητές οι Γιώργος Στράτος, Πρόεδρος Superleague Ποδοσφαίρου, Αναστάσιος Πασπάλας, Ταμίας του Δ.Σ. της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πετοσφαίρισης & Πρόεδρος της Επιτροπής Marketing της Ομοσπονδίας, Ιωάννης Ψαρράκης, Γενικός Γραμματέας, Basket League ΕΣΑΚΕ, Κίμων Στέφος, Head of Global Marketing Partnerships, Euroleague Basketball, Βασίλης Παπαγεωργίου, Marketing Manager, ΕΣΑΠ Hellenic Volley League, και η Νικόλ Αβραμίδου, Marketing Manager, Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή. Χορηγός Venue της διοργάνωσης ήταν η Hellas Horse Races και Υποστηρικτής η MADinMedia.

Τιμητικά βραβεία
Η τελετή ξεκίνησε με τις απονομές των Τιμητικών Βραβείων από τον Πρόεδρο Νίκο Κακλαμανάκη:
Στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ), το οποίο βραβείο παρέλαβαν ο Πρόεδρος της ΕΟΕ, Σπύρος Καπράλος και ο Μανώλης Κολυμπάδης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης. Ο Σπύρος Καπράλος, μεταξύ άλλων, δήλωσε: «Η αποψινή βραδιά είναι πολύ σημαντική για τον αθλητισμό, καθώς είναι πολύ σημαντικό να τιμώνται οι άνθρωποι που έχουν σχέση με το αθλητικό marketing. Χωρίς marketing, σήμερα ο αθλητισμός δεν πάει πουθενά».

Στον ΣΕΓΑΣ για το σύνολο της προσφοράς του στον ελληνικό αθλητισμό από το 1894, καθώς και για τη συνεισφορά του Μαραθωνίου της Αθήνας στον πολιτισμό και τουρισμό της χώρας. Παραλαμβάνοντας το βραβείο ο Μάκης Ασημακόπουλος, Γενικός Συντονιστής του Μαραθωνίου της Αθήνας, ανέφερε: «Χαίρομαι πολύ που βλέπω βραβεία sports marketing στην Ελλάδα. Θέλω να ευχαριστήσω τη BOUSSIAS για αυτή την ευκαιρία που δίνει να αναγνωριστούν τα στελέχη, ο κόσμος, οι αθλητές, οι παράγοντες του αθλητικού χώρου μέσα από αυτά τα βραβεία. Είναι μεγάλη τιμή να εκπροσωπώ εδώ τον ΣΕΓΑΣ, τη μεγαλύτερη αθλητική ομοσπονδία».

Στη μικρή αθλήτρια Μελανθία-Ελένη Κεφάλα του Α.Σ. Οδυσσεύς Ηρακλείου, η οποία βραβεύθηκε συμβολικά γιατί τόλμησε και νίκησε κάτω από αντίξοες συνθήκες, «βάζοντας την ψυχή και το μυαλό πάνω από το σώμα, ξεπερνώντας πολύ δύσκολες καταστάσεις», όπως σημείωσε ο Βασίλης Σκουντής. Επίσης, Τιμητικό Βραβείο απονεμήθηκε στην Εθνική Ομάδα Μπάσκετ του 1987, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από την επιτυχία της, και στην Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου 2004, 13 χρόνια μετά την κατάκτηση του Εuro και τα βραβεία παρέλαβαν οι Νίκος Σταυρόπουλος για το μπάσκετ και ο Βασίλης Τσιάρτας για το ποδόσφαιρο, ενώ μηνύματα μέσω video απεύθυναν στο κοινό ο Παναγιώτης Γιαννάκης και οι Στέλιος Γιαννακόπουλος και Γιώργος Καραγκούνης.

Κριτική Επιτροπή
Διάσημοι αθλητές, εκπρόσωποι Ομοσπονδιών, υψηλόβαθμα στελέχη από κορυφαία brands και αθλητικούς συλλόγους, Sports Marketing specialists και καταξιωμένοι δημοσιογράφοι συμμετείχαν στη κριτική Επιτροπή των βραβείων, Πρόεδρος της οποίας ήταν ο Νίκος Κακλαμανάκης. Στην Κριτική Επιτροπή περιλαμβάνονται και οι: Νικόλ Αβραμίδου, Marketing Manager, Hellenic Olympic Committee, Στέλιος Γιαννακόπουλος, Προπονητής Ποδοσφαίρου, Μαρία Γκούμα, Marketing & PR Manager, ΚΑΕ Παναθηναϊκός Superfoods, Γιώργος Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ., SponsorValue Hellas A.E, Exclusive partner of IRIS in Greece, Μιχάλης Ζαμπίδης, 17 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kick Boxing, Νίκος Καραούζας, Εμπορικός Διευθυντής, ΠΑΕ ΑΕΚ, Δημήτρης Καρλής, Καθηγητής Στατιστικής, Διευθυντής Εργαστηρίου Υπολογιστικής και Μπεϋζιανής Στατιστικής, Μέλος AUEB Sports Analytics Group, Βούλα Κοζομπόλη, Πρόεδρος, Σύλλογος Ελλήνων Ολυμπιονικών-Αργυρή Ολυμπιονίκης υδατοσφαίρισης, Ελένη Κωνσταντοπούλου, Sport Marketing Specialist, Μιχάλης Λάιος, Εμπορικός Διευθυντής, ΠΑΕ Ολυμπιακός, Νίκος Λεπενιώτης, Εμπορικός Διευθυντής, ΚΑΕ Ολυμπιακός, Aλέξανδρος Μποντικούλης, Teamsport Category Manager, Intersport, Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Δις Αργυρός Ολυμπιονίκης Tae Kwon Do, Ιωάννης Ντζούφρας, Καθηγητής Στατιστικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χρήστος Παλλάκης, Chairman & CEO, LAUREL International Management, Λεωνίδας Παπαβασιλάκης, Εμπορικός Διευθυντής, ΚΑΕ ΑΕΚ, Βασίλης Παπαγεωργίου, Marketing Manager, Volley League Πάμε Στοίχημα, Λάζαρος Παπαδόπουλος, Founder, Athlenda, Δημήτρης Παπανδρέου, Founder & Managing Partner, Fair Play, Σέβη Πόντη, Εμπορικός Διευθυντής, ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Έρρικα Πρεζεράκου, Ερευνήτρια – Ομιλήτρια, Πρωταθλήτρια στο Άλμα επί Κοντώ, Δημιουργός του Replayce, Bασίλης Σκουντής, Δημοσιογράφος Cosmote TV, Gazzetta.gr & Goal News, Κίμων Στέφος, Εuroleague Basketball, Head of Marketing Partnerships SE Europe, Γιώργος Στράτος, Πρόεδρος, Superleague, Αντώνιος Κ. Τραυλός, Πρόεδρος Τμήματος Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, Αν. Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σωτήρης Τριανταφύλλου, Πρόεδρος, ΠΣΑΤ, Άκης Τσόλης, Διευθύνων Σύμβουλος, Active Media Group, Αθανασία Τσουμελέκα, Χρυσή Ολυμπιονίκης στο αγώνισμα του βάδην, Μιχάλης Τσώχος, Sports Senior Editor, CNN.GR, Γιάννης Χατζήμπεης, Σύμβουλος Μάρκετινγκ Χορηγιών Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, Ιδρυτής πλατφόρμας crowdfunding www.giveandfund.com, Ironman, Paralympian.

«Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΝΙΚΕΣ, ΑΛΛΑ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ»
Ο Νίκος Κακλαμανάκης, ένας από τους πιο δημοφιλείς αθλητές της Ελλάδας, Χρυσός Ολυμπιονίκης και 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Mistral, διατέλεσε Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των βραβείων. Στην ομιλία του ανάφερε, μεταξύ άλλων: «Βρίσκομαι εδώ γιατί είμαι μέλος μιας πολύ μεγάλης οικογένειας, της οικογένειας του αθλητισμού, μέλος της Ολυμπιακής οικογένειας, στη οποία οφείλω τα πάντα. Σήμερα είναι μια ιδανική στιγμή και ευκαιρία να μεταφέρω την αγάπη, την εκτίμηση και την ενέργεια που έχω λάβει από τον κόσμο. Θέλω να μεταφέρω αυτή την πολύ μεγάλη ενέργεια που μας έχει δώσει ο αθλητισμός, τη τεράστια γνώση και την αξιακή προσέγγιση. Ο αθλητισμός μας έχει μάθει τα πάντα. Μας έχει μάθει πρώτα από όλα να είμαστε νικητές. Γιατί ακόμα κι αν δεν νικήσουμε, μαθαίνουμε πειθαρχία, μαθαίνουμε να νικάμε στη ζωή μας. Μας έχει διδάξει ότι δεν υπάρχουν μεγάλες νίκες, αλλά μικρές καθημερινές που μας οδηγούν σε άλλες μεγαλύτερες. Ότι αξία έχουν τα μικρά πράγματα, τα καθημερινά. Όλα αυτά είναι ώρα να τα επιστρέψουμε πίσω σε αυτούς από τους οποίους τα λάβαμε. Στους ανθρώπους».
Νίκος Κακλαμανάκης, Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής

ΡΑΓΔΑΙΑ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ SPORTS MARKETING ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ο χώρος έχει μπει δυναμικά σε τροχιά ανάπτυξης, όπως δείχνουν τα λεγόμενα των μεγαλύτερων νικητών της διοργάνωσης.

«ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΤΥΧΗ»
«Θα ήθελα αρχικά να συγχαρώ την BOUSSIAS και το Marketing Week για την πρωτοβουλία να διοργανώσει για πρώτη φορά τα Sports Marketing Awards, μία διοργάνωση που σαν σκοπό είχε να αναδείξει και να διαδώσει τις καλύτερες πρακτικές στον χώρο του αθλητισμού. Για εμάς στον ΟΠΑΠ είμαστε χαρούμενοι γιατί μέσω της ολοκληρωμένης και πολύπλευρης στήριξης στον αθλητισμό αποσπάσαμε εννέα βραβεία, εκ των οποίων πέντε Gold, τρία Silver και ένα Bronze.

Ο ΟΠΑΠ διαχρονικά βρίσκεται δίπλα στον ελληνικό αθλητισμό με σημαντικές επενδύσεις και δράσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτό που καταφέραμε το τελευταίο διάστημα ήταν όλες οι δράσεις μας να έχουν μία επιπλέον βιωματική πτυχή, δίνοντας την ευκαιρία πρωτίστως στους ανθρώπους να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες. Ευχή όλων μας είναι να καθιερωθούν τα Sports Marketing Awards, που θα αποτελέσουν ένα σημαντικό κίνητρο ώστε η στήριξη και οι επενδύσεις στον αθλητισμό να αυξηθούν».
Πάνος Μπόλλας, Brand, Communication, Sponsoring Team Director, ΟΠΑΠ

«ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ MARKETING ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ»
«Αρχικά θα θέλαμε να συγχαρούμε την BOUSSIAS και το Marketing Week για την πρωτοβουλία διεξαγωγής των βραβείων αυτών, καθώς επίσης και την πολύ όμορφη εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε στον Ιππόδρομο Αθηνών. Έναν διαγωνισμό και μία εκδήλωση που πραγματικά έλειπε και την περίμεναν όλοι οι επαγγελματίες του Sports Marketing, δίνοντας έτσι την ευκαιρία όχι μόνο να αναδείξουν και να προβάλουν την δουλειά και το σημαντικό έργο τους, αλλά και την ευκαιρία να αναπτυχθεί το αθλητικό marketing στην χώρα μας ακόμα περισσότερο, δίνοντας έτσι από την μεριά του μία μικρή ώθηση και στην ανάπτυξη του αθλητισμού γενικότερα.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως τα προγράμματα και οι ενέργειες οι οποίες παρουσιάσθηκαν και βραβεύτηκαν, χαρακτηρίζονται για τη δημιουργικότητα, καινοτομία και αποτελεσματικότητα, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη για την επόμενη χρονιά. Είναι γνωστό πως “κανείς δεν μπορεί από μόνος του να τραγουδήσει μια Συμφωνία. Χρειάζεται μια ολόκληρη ορχήστρα για να παιχτεί”. Έτσι, όλα αυτά τα βραβεία δεν θα είχαν κάνει το ταξίδι για Θεσσαλονίκη χωρίς την πολύ σημαντική και αξιέπαινη δουλειά ολόκληρου του τμήματος Marketing της ΠΑΕ ΠΑΟΚ». Αναστάσιος Παπαδόπουλος, Events & CSR Manager, PAOK FC Marketing Department

«ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΑΘΛΟΥΣ ΜΑΣ»
«Η ομάδα μας κατέκτησε πέντε βραβεία, τρία Χρυσά, ένα Αργυρό και ένα Χάλκινο, στα Sports Marketing Awards 2017, αριθμός που αποτελεί αναγνώριση και σημαντική επιβράβευση της πρωτοποριακής και δημιουργικής δουλειάς που γίνεται στην ΚΑΕ Παναθηναϊκός Superfoods σε διαφορετικούς στρατηγικούς άξονες. Όλα τα projects της προηγούμενης αγωνιστικής περιόδου ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και βασίστηκαν στις αξίες της ομάδας μας, αυτές του Ήθους και της Ομαδικότητας. Ο βασικός μας στόχος είναι να υπηρετούμε αυτές τις αξίες και να δημιουργούμε συνθήκες και εμπειρίες που προσφέρουν περηφάνια και μοναδικές στιγμές στους φιλάθλους μας. Η κατάκτηση αυτών των βραβείων αποτελούν απόδειξη ότι η ΚΑΕ Παναθηναϊκός Superfoods δεν αναδεικνύεται πρωταθλήτρια μόνο στους αγωνιστικούς χώρους, αλλά και εκτός αυτών».
Μαρία Γκούμα, Marketing & Pr Manager, Panathinaikos BC Superfoods

«ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΑΘΛΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥΣ ΟΜΑΔΑ»
«Οι έξι συνολικά βραβεύσεις που απέσπασαν ενέργειες της Τράπεζας Πειραιώς στα Sports Marketing Awards 2017 είναι μεγάλη χαρά και τιμή για όλους όσοι εργαζόμαστε για αυτές. Είναι η επιβράβευση για τον σχεδιασμό καινοτόμων προγραμμάτων στον χώρο του Αθλητισμού μέσα από ομαδική εργασία, τόσο εσωτερικά στην Τράπεζα όσο και με τους συνεργάτες μας: την ΕΠΟ, τις αθλητικές ομάδες, την 4Χperience και τις διαφημιστικές μας εταιρείες, Solid Havas και Bold Ogilvy & Mather.

Στο πλαίσιο των εμπορικών συνεργασιών μας με τις μεγαλύτερες αθλητικές ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ, έχουμε αναπτύξει co-branded πιστωτικές κάρτες, που φέρνουν τους φιλάθλους ακόμα πιο κοντά στην αγαπημένη τους ομάδα. Οι προωθητικές ενέργειες για τις κάρτες και η επικοινωνία τους σχεδιάζονται πάντα με στόχο να προσφέρουμε στους πελάτες μας τα πιο πολύτιμα δώρα από την ομάδα τους: εμπειρίες που θα μείνουν αξέχαστες σε εκείνους και τα παιδιά τους. Σε αυτή την προσπάθεια για τη στήριξη του Αθλητισμού, τα Sports Marketing Awards αποτελούν μία εξαιρετική πρωτοβουλία».
Νατάσσα Κιουρκατιώτη, Manager, Αθλητικό Marketing & Θυγατρικές (Εσωτερικού/Εξωτερικού), Marketing & Επικοινωνία, Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς

«ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΧΑΡΑΣΣΟΥΜΕ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ»
«Τα Planet Fitness and More είχαν την ευκαιρία να διακριθούν στα Sports Marketing Awards 2017, αποκτώντας πέντε βραβεία (ένα χρυσό, ένα ασημένιο και τρία χάλκινα) για τις καλύτερες πρακτικές στο Marketing και την Επικοινωνία του εγχώριου αθλητικού συστήματος. Αυτές οι διακρίσεις είναι πολύ σημαντικές για την αλυσίδα, διότι εκτός όλων των άλλων αντιπροσωπεύουν την αγάπη του κόσμου για τη γυμναστική, την άθληση και το fitness. Μια αγάπη που δίνει την έμπνευση στα Planet Fitness and Μore να συνεχίσουν να χαράζουν ευρηματική επικοινωνιακή στρατηγική για όλους όσοι είναι κοντά τους. Ευχαριστούμε πολύ την BOUSSIAS Communication και το περιοδικό Marketing Week για την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε αυτή τη διοργάνωση, καθώς και τους συνεργάτες μας που χάρη σε αυτούς μπορέσαμε να υλοποιήσουμε αυτές τις ενέργειες. Το digital agency μας την Digital Ecosystems Hellas και την εταιρεία production and creative services, Pink Elephant».
Κυριάκος Μούρτζης, Marketing Brand Manager, Planet Fitness and More