Διατηρούν τα κεκτημένα τους, με όχημα το κύρος και το πιστό κοινό

Η εν λόγω κατηγορία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις γυναίκες 13 έως 44 ετών, και μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, 1 στις 5 γυναίκες διαβάζει τέτοιου τύπου περιοδικά.

Την κατηγορία απαρτίζουν τα περιοδικά Vita του ΔΟΛ, Shape των Αττικών Εκδόσεων, Prevention του ομίλου Λυμπέρη, το Forma της Δάφνη Επικοινωνίες και το Αρμονία της PMP Media, το οποίο από τον Μάρτιο του 2010 κυκλοφορεί μαζί με το Έθνος της Κυριακής ενώ στη συνέχεια πωλείται αυτόνομα στο περίπτερο.

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι κυκλοφορεί και αντίστοιχο αντρικό έντυπο, το Men’s Health από τον όμιλο Λυμπέρη, το οποίο βέβαια έχει πιο lifestyle κατεύθυνση, ωστόσο πραγματεύεται και θέματα που αφορούν στην υγεία και την ομορφιά του άντρα.


Πέφτουν οι κυκλοφορίες, υψηλές οι αναγνωσιμότητες
Λίγο πάνω από τα 100.000 τεύχη διαμορφώνεται η συνολική κυκλοφορία των τεσσάρων «ανεξάρτητων» μηνιαίων τίτλων Υγείας και Ομορφιάς που κυκλοφορούν σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρακτορείου Άργος.

Τον πιο πρόσφατο μήνα που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το σύνολο των περιοδικών, τον προηγούμενο Μάρτιο, πρώτο κατατάσσεται το Shape των Αττικών Εκδόσεων και ακολουθεί το Prevention του ομίλου Λυμπέρη.

 ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΣΟΥ ΤΕΥΧΟΥΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2010-ΜΑΡΤΙΟΣ 2011

   Γυναίκες 13-70  Γυναίκες 13-44
   Αναγνώστες  %  Αναγνώστες  %
 Forma  349.000  10,4  258.000  12,8
 Vita  309.000  9,2  194.000  9,6
 Shape  262.000  7,8  216.000  10,7
 Prevention  195.000  5,8  147.000  7,3

 Πηγή: Έρευνα αναγνωσιμότητας Bari, Σεπτέμβριος 2010-Μάρτιος 2011

 

Ωστόσο η συνολική κυκλοφορία σημειώνει πτώση τους τρεις πρώτους μήνες του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ως εξής: τον Ιανουάριο από τις 194.000 έπεσε στις 91.000 τεύχη, τον Φεβρουάριο στα 103.000 τεύχη από τα 120.000 και τον Μάρτιο στις 115.000 τεύχη, από τα 129.000 το 2010.

 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ- ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 2010-2011

 Τίτλος  Μάιος 2011  Μάιος 2010  Απρίλιος 2011  Απρίλιος 2010  Μάρτιος 2011  Μάρτιος 2010
 Vita  28.770  21.561  16.770  23.778  23.234  22.317
 Forma  26.500  40.056  27.100  34.239  26.133  27.550
 Prevention  –  22.533  21.120  26.180  30.010  27.118
 Shape  –  34.968  –  36.931  35.823  52.515

 Στοιχεία: πρακτορείο Άργος, Επεξεργασία: Marketing Week

  ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ- ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 2010-2011

 Φεβρουάριος 2011  Φεβρουάριος 2010  Ιανουάριος 2011  Ιανουάριος 2010
 Vita  24.462  29.402  28.721  28.458
 Forma  24.252  34.867  15.431  40.378
 Prevention  18.394  24.063  21.759  38.530
 Shape  35.564  31.192  25.158  26.585

 Στοιχεία: πρακτορείο Άργος, Επεξεργασία: Marketing Week

Το περιοδικό Αρμονία της PMP Media, σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία και προέρχονται από τη Focus/Bari, έχει 292.000 αναγνώστες (περιλαμβάνεται και ο αριθμός των τευχών που πωλήθηκαν ανεξάρτητα στο περίπτερο), μ.ό. κυκλοφορίας 89.642 το 2010 (τεύχη Φεβρουαρίου 2010-Ιανουαρίου 2011) και 103.452 τεύχη το 2011 (τεύχη Φεβρουαρίου-Ιουνίου 2011). Επιπλέον, η αναγνωσιμότητα μέσου τεύχους σε γυναίκες 13-70, στο σύνολο της Ελλάδας βάσει των στοιχείων που μας απέστειλε το περιοδικό με πηγή τη Focus Bari (Α’ Κύμα 2011) ανέρχεται την περίοδο Σεπτεμβρίου 2010-Μαρτίου 2011 στους 209.000 αναγνώστες.


Σταθερά τα διαφημιστικά κονδύλια
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Media Services, τα εν λόγω περιοδικά διατηρούν σταθερά τα διαφημιστικά κονδύλια που απορροφούν το 2011, σε σχέση με το 2010, και η τάση δείχνει και μικρή άνοδο στην κατηγορία μέχρι στιγμής. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία που δίνει η Media Services αφορούν σε τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Συγκεκριμένα, η διαφημιστική δαπάνη των πέντε τίτλων συνολικά ανήλθε στα 17.977.514, ενώ το 5μηνο του 2011 διαμορφώνεται στα 8.170.516 ευρώ.

 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΙΑΣ 2010

 Τίτλος  Τεύχη  Διαφημιστική απορρόφηση (σε ευρώ)
 Μηναία περιοδικά
 Forma  12  4.646.962
 Shape  12  3.593861
 Prevention  12  3.136.698
 Vita  12  2.560.912
 Σύνολο  13.938.433
 Περιοδικά ένθετα εφημερίδων
 Αρμονία (Έθνος)  11  4.039.081
 Σύνολο  4.039.081

 Πηγή: Media Services

 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ 2011

 Τίτλος  Τεύχη  Διαφημιστική απορρόφηση (σε ευρώ)
 Μηνιαία περιοδικά
 Forma  5  1.944.515
 Shape  5  1.698.052
 Prevention  5  1.474.087
 Vita  5  769.079
 Σύνολο  5.885.733
 Περιοδικά ένθετα εφημερίδων
 Αρμονία (Έθνος)  5  1.946.511
 E-Διατροφή (Ελευθεροτυπία)  2  338.272
 Σύνολο  2.284.783

 Πηγή: Media Services

Εδώ περιλαμβάνεται και το περιοδικό Ε-Διατροφή της Ελευθεροτυπίας, το οποίο κυκλοφόρησε 2 τεύχη.


Απόψεις
Στέλιος Μουσαμάς, Γενικός Διευθυντής της Castalia, των OTC καθώς και της Pharma Plus, Όμιλος Lavipharm

«Επειδή μειώνονται τα budget, δεν αλλάζει και η νοοτροπία στην προβολή»
Τα περιοδικά υγείας και ομορφιάς έχουν να αντιμετωπίσουν στις μέρες μας 2 βασικά ζητήματα. Το πρώτο είναι η οικονομική κρίση. Σίγουρα οι εταιρείες έχουν μειώσει τις διαφημιστικές τους δαπάνες κι αυτό αντικατοπτρίζεται πλέον έντονα σε πολλά από τα περιοδικά που παίρνουμε στα χέρια μας. Το δεύτερο είναι οι διαδικτυακές πύλες από όπου, σύντομα και οικονομικά, ο καθένας μπορεί να ενημερωθεί για θέματα υγείας και ομορφιάς.

Μάλιστα οι πολύ καλές τιμές που προσφέρουν τα new media βοηθούν σημαντικά και τις εταιρείες να τα προτιμήσουν από ένα έντυπο μέσο. Σημαντικό ρόλο βέβαια στις επιλογές των εταιρειών παίζει το ίδιο το προϊόν, η ηλικία και το φύλο του κοινού στο οποίο απευθύνεται, καθώς και πολλοί άλλοι παράγοντες. Τα brands σίγουρα θα πρέπει να συνεχίσουν να επιλέγουν τα περιοδικά υγείας και ομορφιάς ως διαφημιστικά οχήματα, γιατί έχουν το δικό τους πιστό κοινό, συνήθως γυναίκες.

Κι οι εταιρείες το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Οπότε, σε κάθε promotion mix που διαμορφώνεται ένα σημαντικό μέρος, αφορά στα συγκεκριμένα περιοδικά. Οι καιροί επιτάσσουν συγκράτηση γι’ αυτό και τα διαφημιστικά budget των εταιρειών έχουν μειωθεί αισθητά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζει η νοοτροπία στην προβολή. Σε κάθε περίπτωση, τα περιοδικά συνεχίζουν να είναι στην 1η τετράδα των προτιμώμενων προς προβολή μέσων, από πολλά και γνωστά brands που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Σίσσυ Ηλιοπούλου, Senior Communications Manager, Novartis Hellas
«Σταθερή επιλογή των μαρκών, παρά τα νέα εργαλεία επικοινωνίας»
Τα περιοδικά υγείας και ομορφιάς αποτελούν έναν πολύτιμο σύμμαχο για τα brands ομορφιάς και υγείας (σε όσα επιτρέπεται η διαφήμιση) μιας και αποτελούν έναν δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ της μάρκας και του καταναλωτή.

Μέσα από τα περιοδικά ομορφιάς οι μάρκες έχουν τη δυνατότητα  να αναλύσουν τα κύρια χαρακτηριστικά τους, τα δυνατά τους σημεία και τα οφέλη που μπορεί να έχει ο καταναλωτής από τη χρήση τους.

Επίσης, μέσα από το premium, ως επί το πλείστον, περιβάλλον των περιοδικών ομορφιάς η κάθε μάρκα μπορεί να “χτίσει” την εικόνα που θέλει για την ίδια και τα προϊόντα της επιλέγοντας διαφορετικά πεδία προβολής. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα ανάλογα με το προφίλ των αναγνωστών του κάθε περιοδικού ομορφιάς ή υγείας, η μάρκα να επιλέξει και να κάνει μια πολύ στοχευμένη επικοινωνία με το κοινό που την ενδιαφέρει.

Τα περιοδικά ομορφιάς και υγείας είναι ένα διαχρονικό εργαλείο επικοινωνίας των μαρκών των εν λόγω κατηγοριών που υποστηρίζει τις κύριες ενέργειες του marketing mix τους, το οποίο αν και έχουν αναδυθεί νέα εργαλεία επικοινωνίας (π.χ. sites, social media κα.) που χρησιμοποιούνται πλέον ευρέως από τις μάρκες, θα συνεχίσει να αποτελεί σταθερή επιλογή μιας μάρκας μιας και το περιβάλλον ενός περιοδικού δεν μπορεί εύκολα να υποκατασταθεί από αυτές τις νέες μορφές επικοινωνίες.

Βέβαια, και τα περιοδικά θα πρέπει να ακολουθούν τις τάσεις και απαιτήσεις την εποχής και να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική, το προφίλ και το περιεχόμενό τους, ώστε να παραμένουν πάντοτε επίκαιρα και χρήσιμα εργαλεία στην επικοινωνία της μάρκας.

Έρση Κλημεντίου, R&D Director, Power Health Hellas
«Αν διατηρήσουν το κύρος τους, έχουν μέλλον στην αγορά»
Τα περιοδικά υγείας και ομορφιάς απευθύνονται κυρίως σε γυναικείο κοινό και στον βαθμό που το προς διαφήμιση προϊόν αφορά στις γυναίκες, αποτελούν το μέσο προσέγγισης της καταναλώτριας. Αν τα προϊόντα σχετίζονται με την υγεία ή την ομορφιά τότε τα περιοδικά αυτά αποτελούν στοχευμένα μέσο πληροφόρησης και διαφήμισης.

Στον βαθμό που τα περιοδικά αυτά διατηρούν το κύρος τους όσον αφορά στις πληροφορίες που προσφέρουν, στο σωστό τρόπο απλούστευσης των θεμάτων υγείας, τότε θα διατηρούν το αναγνωστικό τους κοινό και την εμπιστοσύνη των αναγνωστριών. Με αυτήν την προϋπόθεση έχουν μέλλον στη διαφημιστική αγορά.

Το αν θα πρέπει να συνεχίσουν να επιλέγουν τα brands τα περιοδικά υγείας και ομορφιάς ως διαφημιστικά οχήματα, σχετίζεται αφενός με τα ίδια τα brands και αφετέρου με την ποιότητα ύλης και παρουσίασης των περιοδικών. Με αυτές τις προϋποθέσεις θα πρέπει να επιλέγουν τα περιοδικά αυτά ως όχημα στην προώθηση προϊόντων που αφορούν στη γυναίκα.

Δεδομένου δε ότι οι γυναίκες είναι αυτές που φροντίζουν όλα τα μέλη της οικογένειας, διευρύνεται η γκάμα των προϊόντων που μπορούν να διαφημιστούν σε αυτά.