Αντίσταση στην πτώση, με όπλο τη μεγάλη ποικιλία τίτλων από brand names παιδικών σειρών και ηρώων

Τα παιδιά δεν έχουν πια την οικονομική άνεση να αγοράζουν πολλά διαφορετικά περιοδικά όπως έκαναν παλιότερα, γεγονός που οδηγεί τις εταιρείες στην κυκλοφορία πολλών διαφορετικών τίτλων, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης του ενδιαφέροντος.

Ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει στην είσοδο των μεγαλύτερων παιδικών brand names στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα οι ευκαιρίες για είσοδο νέων brands στον χώρο να μειώνονται σημαντικά. Τα μεγαλύτερα μερίδια της πίτας πηγαίνουν στα brands που είναι περισσότερο «hot» σε μία συγκεκριμένη στιγμή και συγκυρία, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει πάντα και το «premium» που προσφέρει κάθε περιοδικό.


Bari/Focus: Ισχυρότερο κοινό το 10-12 ετών
Σύμφωνα με την έρευνα κατανάλωσης Μέσων και καταναλωτικών συνηθειών στο παιδικό κοινό (7-12 ετών) της Bari-Focus (Σεπτέμβριος 2010-Μάρτιος 2011), σχεδόν 1 στα 2 παιδιά ηλικίας 7-12 ετών διαβάζουν τουλάχιστον ένα παιδικό περιοδικό στο μέσο τεύχος και από αυτά που δηλώνουν αναγνώστες παιδικών περιοδικών, τα μισά διαβάζουν παραπάνω από ένα παιδικό περιοδικό.

 Στοιχεία Κυκλοφορίας τίτλων Compupress

 Τίτλος  Μ.Ο Πωλήσεων  Target Group
 WINX CLUB  8.000  Κορίτσια (7-12)
 PATTY  55.000  Κορίτσια (7-14)
 GORMITI  8.000  Αγόρια (5-10)
 BEN 10  8.000  Αγόρια (7-13)
 PLAYMOBIL  13.000  Αγ.-Κορ.(4-8)
 BAKUGAN  9.000  Αγόρια (7-13)
 LOONEY TUNES Bugs Bunny  6.000  Αγόρια (6-12)
 LOONEY TUNES Daffy Duck  6.000  Αγόρια (6-12)
 TOM AND JERRY  6.000  Αγόρια (6-12)
 SCOOBY DOO  6.000  Αγόρια (6-12)

 Πηγή: Compupress

Στο σύνολο του δείγματος, το πιο «δυνατό» κοινό φαίνεται να είναι οι ηλικίες 10-12 ετών, ενώ τα αγόρια φαίνεται να διαβάζουν οριακά περισσότερο τον παιδικό Τύπο από τα κορίτσια (45% και 44,6% αντίστοιχα). «Αγαπημένος» τίτλος για τα αγόρια αναδεικνύεται το «Sporty» και για τα κορίτσια το «Barbie». Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το «Sporty» εμφανίζει ποσοστό της τάξης του 17,8%, ακολουθούμενο από το «Μπομπ ο Σφουγγαράκης» (11,7%), το «Top Scorer» (11,6%) και το «Scooby Doo» (9,4%). Στα κορίτσια, το περιοδικό «Barbie» συγκεντρώνει ποσοστό 20,5%. Ακολουθεί το «Μπομπ ο Σφουγγαράκης» με 7,8%, το «Ντόρα η Μικρή Εξερευνήτρια» (7,8%), το «Μικρή Πριγκίπισσα» (6,9%).

Κυκλοφορίες & διαφημιστική δαπάνη: Πτωτική η τάση
Όπως κάθε υποκατηγορία περιοδικών, έτσι και τα παιδικά περιοδικά βίωσαν τους προηγούμενους μήνες τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, βλέποντας τις κυκλοφορίες τους να πέφτουν, αλλά και ιστορικούς τίτλους και εκδοτικά συγκροτήματα που συνέδεσαν το όνομά τους με τα παιδικά περιοδικά, να κλείνουν.

Αντίθετα, υπάρχουν εκδοτικές εταιρείες που δείχνουν να αξιοποιούν ιδανικά τη συγκυρία και να αποκτούν προβάδισμα για την επόμενη ημέρα. Η Compupress αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της εξέλιξης, αφού ακολουθεί μια στρατηγικά στοχευμένη επιθετική πολιτική, με το λανσάρισμα πολλών εξειδικευμένων τίτλων.

 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΜΗΝΙΑΙΩΝ/ΕΦΗΒΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ – Α’ 5ΜΗΝΟ 2011/A’ 5ΜΗΝΟ 2010

 Τίτλος  05/11  05/10  04/11  04/10
 Ram Kid  –  5.167  2.490  5.148
 Nτόρα Μικρή Εξερευνήτρια  –  11.450  –  12.000
 Σούπερ Κατερίνα  –  –  –  –
 Hello Kitty Magazine  –  –  –  –
 Hot Wheels  –  –  –  –
 Μπόμπ Σφουγγαράκης  –  15.786    14.644
 Spider Man Spectacular  –  5.515  –  7.891
 Spiderman & Friends (διμηνιαίο)  –  2.436  –  –
 Sporty  23.510  –  28.210  32.212

 Πηγή: Πρακτορείο Άργος

 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΜΗΝΙΑΙΩΝ/ΕΦΗΒΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ – Α’ 5ΜΗΝΟ 2011/A’ 5ΜΗΝΟ 2010

 Τίτλος  03/11  03/10  02/11  02/10  01/11  01/10
 Ram Kid  2.982  5.529  –  5.701  –  7.310
 Nτόρα Μικρή Εξερευνήτρια  –  10.699  –  15.651  –  10.667
 Σούπερ Κατερίνα  17.528  33.966  12.021  25.444  12.310  36.183
 Hello Kitty  12.254  –  17.723  –  –  –
 Hot Wheels  5.301  –  7.155  –  –  –
 Μπόμπ Σφουγγαράκης  12.320  14.118  15.963  14.003  15.985  –
 Spider Man Spectacular  –  4.708  –  3.954  –  4.989
 Spiderman & Friends (διμηνιαίο)  –  2.800  –  –  –  4.193
 Sporty  26.174  32.424  21.234  31.305  27.400  31.522

 Πηγή: Πρακτορείο Άργος

 Κυκλοφορίες εβδομαδιαίων εφηβικών/παιδικών περιοδικών – Ιούνιος 2011

 Έντυπο  6-12/06  13-19/06  20-26/06  Σύνολο
 Μίκυ Μάους  6.010  6.900  6.900  19.810

 Κυκλοφορίες εβδομαδιαίων εφηβικών/παιδικών περιοδικών – Ιούνιος 2010

 Έντυπο  7-13/06  14-20/06  21-27/06  Σύνολο
 It’s Me  10.230  9.350  8.850  28.430
 Μίκυ Μάους  8.100  8.180  8.560  28.840

 Πηγή Πρακτορείο Άργος

Σε απόλυτα νούμερα ωστόσο, οι κυκλοφορίες των παιδικών περιοδικών εξακολουθούν να πέφτουν, αλλά με μειωμένο ρυθμό πλέον. Η αγορά παιδικών περιοδικών είναι κατακερματισμένη σε πολλούς τίτλους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επαρκή στοιχεία για όλους. Η εικόνα που δίνουν οι κυκλοφορίες του Πρακτορείου Άργος δείχνει την τάση, αλλά δεν παρουσιάζει το σύνολο της αγοράς, αφού αρκετοί τίτλοι δεν εμφανίζονται στις μετρήσεις.

 Διαφημιστική δαπάνη παιδικών/εφηβικών περιοδικών – 2010

 Τίτλος  Τεύχη  Διαφημιστική απορρόφηση (σε ευρώ)
 Εβδομαδιαία ποικίλης ύλης
 Μίκυ Μάους  52  352.844
 Ειδικά Περιοδικά
 National Geographic Kids  11  266.717
 Ram Kid  11 78.586
 Sporty Junior  12  2.143.317
 Μηνιαία Ποικίλης Ύλης
 Σούπερ Κατερίνα  9  879.417
 Young  2  201.846
 Περιοδικά Ένθετα Εφημερίδων
 Gourmet Kids  1  45.247

 Πηγή: Media Services

 Διαφημιστική Δαπάνη Παιδικών/εφηβικών περιοδικών (Ιανουάριος-Μαϊος 2011)

 Τίτλος  Τεύχη  Διαφημιστική απορρόφηση (σε ευρώ)
 Εβδομαδιαία ποικίλης ύλης
 Μίκυ Μάους  20  71.669
 Ειδικά Περιοδικά
 National Geographic Kids  5  109.204
 Ram Kid  3  11.227
 Sporty Junior  5  644.396
 Μηνιαία Ποικίλης Ύλης
 Σούπερ Κατερίνα  4  336.004

 Πηγή Media Services

Έτσι, η τάση «εκπροσωπείται» σε έναν βαθμό από την εικόνα των μεγαλύτερων τίτλων. Όσον αφορά στη διαφημιστική δαπάνη, η εικόνα δεν είναι καλή, αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία της Media Services, η πτώση είναι σημαντική.


Σχόλια
Ρομίνα Νάνου, Account Executive της Αshley & Holmes

«Ισχυρή η δυναμική των παιδικών περιοδικών που συνδέονται με γνωστά brands παιχνιδιών και τηλεοπτικές σειρές»
«Σε μια δύσκολη περίοδο για τα περιοδικά γενικότερα, όπου παρατηρούμε μεγάλα και γνωστά περιοδικά να έχουν περιορίσει σημαντικά την κυκλοφορία τους, τα παιδικά περιοδικά έχουν μια δυναμική στο ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό των μικρών.

Μπορεί η τηλεόραση να είναι το βασικό μέσο επικοινωνίας για τα παιχνίδια της Hasbro που χειριζόμαστε, αλλά τα περιοδικά έχουν τη δική τους δυναμική.
Ο λόγος είναι ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία παιδικών περιοδικών, με αρκετά από αυτά να συνδέονται άμεσα με brands παιχνιδιών και με ιδιαίτερα επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές.

Έτσι τα παιδικά περιοδικά συνδυαστικά με την τηλεοπτική προβολή και διαδικτυακή παρουσία παιδικών προϊόντων, αποτελούν πλέον αξιόλογο διαφημιστικό όχημα, δεδομένου ότι προσεγγίζουν ένα κοινό που με εξαίρεση την τηλεόραση και τα προϊοντικά internet sites, δύσκολα μπορεί να καλυφθεί από άλλο μέσο, συνοδεύονται πάντα από branded δώρα, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζουν σημαντικές κυκλοφορίες σε πολύ συγκεκριμένα επιμέρους παιδικά κοινά (αγόρια – κορίτσια, μικρότερης ή μεγαλύτερης ηλικίας), έχουν χαμηλό κόστος ανά μονάδα προσέγγισης και φυσικά δίνουν τη δυνατότητα δημιουργικής προβολής των προϊόντων (έμμεση προβολή, διαγωνισμοί)».

Ειρήνη Ευφραιμίδη, Marketing Manager Playmobil Hellas
«Αποδοτικά τα παιδικά περιοδικά σε ενθέσεις καταλόγων και διαγωνισμούς»
«Η Playmobil Hellas, αφού έχει δοκιμάσει όλων των ειδών τα οχήματα διαφήμισης, κατέληξε, ότι τα περιοδικά στο δικό μας κοινό, που είναι τα παιδιά 4-9 ετών,
δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικά για τη δική μας κατηγορία προϊόντων, όσον αφορά στις καταχωρίσεις, έχουν όμως βελτιωμένα αποτελέσματα σε ενθέσεις καταλόγων και διαγωνισμούς».