Αγορά για λίγους

Τη συνταγή επιτυχίας του Αθηνοράματος της Δέσμη Εκδοτικής, το οποίο για πολλά χρόνια αποτελεί συνώνυμο της διασκέδασης των Αθηναίων, προσφέροντας προτάσεις, λύσεις και άποψη για τα δρώμενα της πόλης, θέλησαν να ακολουθήσουν νέοι τίτλοι που ήρθαν τη δεκαετία του ’00 να διεκδικήσουν ένα μερίδιο από την εν λόγω αγορά. Έτσι λοιπόν λανσαρίστηκε το Exodos από τη Δάφνη Επικοινωνίες και στη συνέχεια το Time Out Athens από την Pivotal Media, στα πρότυπα του διεθνούς τίτλου, τα οποία ωστόσο δεν κατάφεραν να ισχυροποιηθούν ως brands και να διαφοροποιηθούν απέναντι στον ηγέτη της αγοράς, με αποτέλεσμα να αναστείλουν την κυκλοφορία τους λίγα χρόνια αργότερα.

 Διαφημιστική απορρόφηση 2008-2011

 Τίτλος  Περίοδος  Τεύχη  Δαπάνη (σε ευρώ)
 Down Town  Ιαν.-Αυγ. 2011  34  9.229.286
 Down Town  2010 52   52  18.452.675
 Down Town  2009    53  19.605.159
 Down Town  2008    52  19.243.583
 Αθηνόραμα  Ιαν.-Αυγ. 2011  34  6.152.109
 Αθηνόραμα  2010 52   52  14.648.933
 Αθηνόραμα  2009    53  18.249.121
 Αθηνόραμα  2008    52  21.368.081
 Σινεμά  Ιαν.-Αυγ. 2011  2  302.324
 Σινεμά  2010    5  1.034.662
 Σινεμά  2009    8  782.664
 Σινεμά  2008    11  1.183.647

 Πηγή: Media Services

 Πανελλαδική κυκλοφορία 12/9 έως 18/9 2011

 Έντυπο  Πώληση  Προηγούμενη πώληση  Μεταβολή (%)
 Down Town  11.660  15.010  -22%
 Αθηνόραμα  12.000  12.230  -2%

 Πηγή: Πρακτορείο Άργος

Σήμερα, το Αθηνόραμα αποτελεί τον μοναδικό οδηγό πόλης, ενώ αντίστοιχα directories με πληροφορίες για έξοδο στην Αθήνα φιλοξενούνται και σε εβδομαδιαία έντυπα ποικίλης ύλης όπως το Down Town της Imako και τα free press Athens Voice και Lifo, τα οποία αφιερώνουν μεγάλο κομμάτι της ύλης τους στην αθηναϊκή διασκέδαση και ψυχαγωγία. Και ακριβώς λόγω της ημέρας κυκλοφορίας τους (Πέμπτη -όπως δηλαδή και το Αθηνόραμα) ενδείκνυνται για να προσφέρουν πληροφορίες για τα ψυχαγωγικά δρώμενα της Αθήνας.

Στα περιοδικά ψυχαγωγίας εντάσσεται το περιοδικό Σινεμά του Πήγασου το οποίο διάνυσε μία ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία καταγράφοντας τις κινηματογραφικές εξελίξεις σε μηναία βάση, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα στον εκδοτικό χώρο τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο σήμερα έχει περιοριστεί η παλιά δυναμική του και κυκλοφορεί πλέον σε τριμηνιαία βάση.

Brand loyalty στην εποχή της τεχνολογίας
Το Αθηνόραμα δεν είναι τυχαία ο πρωταγωνιστής της συγκεκριμένης κατηγορίας δεδομένου ότι έχει καταφέρει να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών του και να ενδυναμώνει τη σχέση του μαζί τους, πάντα με πρωτοποριακούς και καινοτόμους τρόπους, όπως με ειδικές εκδόσεις, βραβεία (π.χ. θεατρικά βραβεία κοινού) και πολλές άλλες πρωτοβουλίες.

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα, ωστόσο, αποτελεί η δωρεάν κάρτα μέλους Αθηνόραμα club που έχει λανσάρει το Αθηνόραμα σε συνεργασία με την Τράπεζα Κύπρου, και η οποία εξασφαλίζει προνομιακές τιμές και εκπτώσεις που φτάνουν έως το 50% σε συνεργαζόμενες με το club επιχειρήσεις από όλο το φάσμα ψυχαγωγίας και διασκέδασης.

Πρέπει πάντως να τονιστεί ότι μεγάλη έμφαση δίνεται πλέον και στην ηλεκτρονική μορφή των οδηγών, τομέας στον οποίο το Αθηνόραμα είναι επίσης πρωτοπόρο, καθώς από το 1996 έχει λανσάρει το athinorama.gr, το πρώτο ελληνικό site που δημιουργήθηκε για να αποτελέσει έναν ολοκληρωμένο οδηγό πόλης. Μέχρι σήμερα βρίσκεται ανάμεσα στα πρώτα sites από άποψη επισκεψιμότητας, καλύπτοντας όλους τους τομείς της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας στην Αθήνα, παρέχοντας τόσο πληροφορία, όσο και άποψη, για τον χώρο της γεύσης, του clubbing και του night life.

Αντίστοιχα, πρόσφατα το Αθηνόραμα μεταφέρθηκε και σε iPhone Αpplication, με τη συνεργασία της Cambo Industries και την υποστήριξη του δικτύου καταστημάτων Γερμανός, η οποία δίνει -μεταξύ άλλων- τη δυνατότητα στους χρήστες της με τη λειτουργία «Κοντά μου» να επιλέξουν εστιατόρια, μπαρ, κινηματογράφους, θέατρα και μουσικές σκηνές που βρίσκονται σε σημεία κοντά τους, οποιαδήποτε στιγμή.

Νέα εποχή για το Αθηνόραμα
Από χθες Πέμπτη, το Αθηνόραμα επαναλανσαρίστηκε, διαφορετικό σε εικόνα, με άλλη αντίληψη στην προσέγγιση και την ανάλυση των θεμάτων και της επικαιρότητας, ανανεωμένο στην οργάνωση της ύλης του, αλλά ακολουθώντας πάντα τις αρχές του, της σωστής ενημέρωσης, της αξιοπιστίας, της άποψης και της παρέμβασης, αρχές πάνω στις οποίες χτίστηκε το brand «Αθηνόραμα».

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση «η κρίση του Τύπου δεν έχει να κάνει μόνο με τις αλλαγές στις συνήθειες ενημέρωσης και στον τρόπο ζωής καθώς και στη δυναμική εισβολή του Διαδικτύου. Έχει να κάνει πρώτα και κύρια με την κρίση περιεχομένου, η οποία σε τελική ανάλυση είναι και κρίση αξιοπιστίας». Έτσι λοιπόν, το έντυπο Αθηνόραμα «αφήνει πίσω του την πλήρη καταγραφή των γεγονότων, αξιολογεί ψύχραιμα την επικαιρότητα, απορρίπτει κι επιλέγει να προβάλλει τα καλύτερα, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει, αναλύει και καταθέτει ουσιαστική άποψη για ό,τι σημαντικό συμβαίνει κάθε εβδομάδα στην πόλη». Εν ολίγοις, το «Αθηνόραμα» της νέας εποχής «Τυπώνει ό,τι αξίζει», όπως λέει το μήνυμα του επαναλανσαρίσματός του.