Προωθήστε τις πωλήσεις, οικοδομήστε την αναγνωσιμότητα της επωνυμίας σας, βελτιώστε την εμπειρία των πελατών σας. Το marketing του σήμερα είναι μόνο για να δείτε πραγματικά αποτελέσματα και να αξιοποιήσετε στο έπακρο το κάθε ευρώ που ξοδεύετε. Αυτός είναι ο λόγος που το κλειδί, είναι να προσεγγίσετε τους πελάτες ακριβώς εκεί που βρίσκονται ήδη: Στα social media.

Η μάχη για την προσοχή του καταναλωτή, εντείνεται. Πώς επηρεάζει η πραγματικότητα αυτή τις ενέργειες marketing; Ποιος είναι ο ρόλος των social media μέσα σε αυτό το περιβάλλον και με ποια εργαλεία επιτυγχάνεται η μέγιστη αποτελεσματικότητα;

«ΜΑΧΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ
Ένας μέσος άνθρωπος ξοδεύει πάνω από 3 ώρες την ημέρα στο τηλέφωνό του και κοιτάζει στην οθόνη του μέχρι και 80 φορές την ημέρα. Μήπως αυτό σημαίνει πολλές ευκαιρίες για εταιρείες να τους προσεγγίσουν με μια προσφορά; Αντιθέτως! Κάθε μέρα δημιουργούμε και καταναλώνουμε τεράστιο περιεχόμενο. Κάθε λεπτό 1,2 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν πλατφόρμες social media και κάθε λεπτό αποστέλλονται 269 δισ. ηλεκτρονικά μηνύματα. Με τη δημιουργία νέων συσκευών και όλο και περισσότερων ανθρώπων που επικεντρώνονται στα κινητά τους τηλέφωνα, η διαδικασία αυτή μόνο θα επιταχύνεται και όλο και περισσότερο περιεχόμενο θα ανταγωνίζεται για την προσοχή των καταναλωτών.

Επίσης, καταναλώνουμε τα περιεχόμενα ταχύτερα στο κινητό από ό,τι στην επιφάνεια εργασίας, στην πραγματικότητα 41% γρηγορότερα. Οι άνθρωποι μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου αποφασίζουν εάν θα δώσουν προσοχή σε κάτι. Αποδεικνύεται ότι όταν ψωνίζουν στο διαδίκτυο, οι χρήστες περιηγούνται σε λιγότερα προϊόντα στο κινητό τους πριν αγοράσουν, από ότι στον υπολογιστή τους.

ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΟ MARKETING
Δεδομένου του πόσο περιορισμένη είναι η προσοχή των καταναλωτών, είναι ζωτικής σημασίας να χρησιμοποιηθούν εργαλεία που αξιοποιούνται στο έπακρο και απευθύνονται στους ανθρώπους που ήδη είναι στα social media. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα social media διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε έναν αυξανόμενο αριθμό εκστρατειών marketing. Μόνο το Facebook χρησιμοποιείται από πάνω από 2,2 δισ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ολοένα και πιο συχνά κυρίως από το κινητό.

Για παράδειγμα, από τα 5,3 εκατ. άτομα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα στην Ελλάδα, το 83% το κάνει από το κινητό τηλέφωνο. Η χρήση των social media από το κινητό επιτρέπει μια άνευ προηγουμένου δυνατότητα μέτρησης του τρόπου με τον οποίο οι δραστηριότητες marketing μεταφράζονται σε πραγματικά αποτελέσματα για τις εταιρείες. Δεν χρειάζεται πλέον να βασιζόμαστε στα cookies και στα κλικ για να καταλάβουμε την αποτελεσματικότητα του marketing.

Αντ’ αυτού, οι εταιρείες είναι σε θέση να τη μετρήσουν με βάση τους πραγματικούς ανθρώπους και τις πράξεις τους. Από την άλλη πλευρά, το marketing με βάση το άτομο επιτρέπει την ακριβή στόχευση διαφημίσεων σε άτομα που μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο για το προϊόν, ενώ και για τους πελάτες, τα social media αποτελούν σημαντικό κανάλι για την ανακάλυψη προϊόντων.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τόσο το Facebook όσο και το Instagram έχουν γίνει οι νέες «βιτρίνες» των καταστημάτων, όπου οι χρήστες ανακαλύπτουν προϊόντα και βοηθούν στην αύξηση της κίνησης και των πωλήσεων – τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο κατάστημα. Το 41% των ανθρώπων συμφωνούν ότι το Facebook διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις αγοράς και το 52% των πρώτων αγοραστών από κινητά θεωρούν το Facebook πολύ μεγάλη επιρροή στις γιορτινές αγορές τους.

Για τους εμπόρους λιανικής όλων των μεγεθών, το Facebook προσφέρει ειδικά εργαλεία που λειτουργούν με τους βασικούς στόχους – να οδηγήσουν σε πωλήσεις στο διαδίκτυο και στο κατάστημα, να δημιουργήσουν εμπορικά σήματα αλλά και να παρέχουν υπηρεσίες, π.χ. μέσω της χρήσης του Messenger βελτιώνεται η σχέση με τους πελάτες και η υποστήριξη τους, η πραγματοποίηση ραντεβού στο κατάστημα ή παροχή συμβουλών σε πελάτες ενώ αναζητούν και προϊόντα online. Για να μάθετε πώς αυτά τα εργαλεία μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελός τους, πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα Blueprint.

ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΑΘΕ ΕΥΡΩ
Μια ελληνική εταιρία ταξί, η Beat, έχει δοκιμάσει ήδη τη δυνατότητα να δει πραγματικά αποτελέσματα μέσω της χρήσης των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης στο marketing. Το Facebook ήταν ένας από τους βασικούς συνεργάτες τους στις προσπάθειες προώθησης και ανάπτυξης στις αγορές της Λατινικής Αμερικής. Μέσω της χρήσης της γεωγραφικής τοποθεσίας και της στόχευσης, κατάφεραν να αποκτήσουν πελάτες υψηλής σημασίας στο λανσάρισμα. Όπως ισχυρίζονται, το Facebook ήταν ένα από τους βασικούς τους φορείς, φτάνοντας σε περισσότερο από το 25% της αύξησής τους κάθε μήνα.

Περισσότερες ελληνικές εταιρείες είναι πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμα. Το 89% των Ελλήνων στο Facebook συνδέονται με τουλάχιστον μία μικρομεσαία εταιρεία από τη χώρα τους. Όπως αποδεικνύεται, για τον τομέα των ΜμΕ, το Facebook και το Instagram είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος να επεκταθούν πέρα από τα εθνικά σύνορα. Περισσότεροι από 56 εκατομμύρια άνθρωποι από όλο τον κόσμο συνδέονται με τουλάχιστον μία ελληνική εταιρεία στο Facebook. Οι περισσότερες από αυτές προέρχονται από τη Γερμανία, την Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τη Βουλγαρία.

Η αξιοποίηση του μέγιστου ποσού από κάθε ευρώ που δαπανάται είναι σίγουρα κάτι περισσότερο από τη χρήση των σωστών εργαλείων. Απαιτεί ακόμα τον σωστό συνδυασμό δημιουργικότητας και εμπεριστατωμένης ανάλυσης. Αλλά με το Facebook και το Instagram να γίνονται οι νέες «βιτρίνες» των καταστημάτων, ποτέ μέχρι τώρα τα δεδομένα για την ανάλυση των αποτελεσμάτων της δημιουργικότητας των στελεχών marketing δεν ήταν τόσο εύκολα διαθέσιμα.

Focus Points
• Ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει πάνω από 3 ώρες την ημέρα στο τηλέφωνό του και κοιτάζει στην οθόνη του μέχρι και 80 φορές
• Κάθε λεπτό 1,2 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποιούν τα social media και κάθε λεπτό αποστέλλονται 269 δισ. ηλεκτρονικά μηνύματα
• Οι άνθρωποι καταναλώνουν το κάθε περιεχόμενο στο κινητό 41% γρηγορότερα από ό,τι στην επιφάνεια εργασίας
• Από τα 5,3 εκατ. άτομα που χρησιμοποιούν το Facebook στην Ελλάδα, το 83% το κάνει από το κινητό
• Το 41% των ανθρώπων συμφωνούν ότι το Facebook διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις αγοράς
• Το 52% των πρώτων αγοραστών από κινητά θεωρούν το Facebook μεγάλη επιρροή στις γιορτινές αγορές τους
• Ποτέ μέχρι τώρα τα δεδομένα για την ανάλυση των αποτελεσμάτων της δημιουργικότητας των στελεχών marketing δεν ήταν τόσο εύκολα διαθέσιμα

Το κείμενο υπογράφει ο Andrew Weld-Moore, Global Marketing Solution Director, Facebook