Με τη Mindshare να αναδεικνύεται «Social Media Agency of the Year» και την Cosmote «Social Media Brand of the Year» απονεμήθηκαν για άλλη μια χρονιά τα πιο «κοινωνικά» βραβεία της αγοράς επικοινωνίας. Στην 7η διοργάνωσή τους, τα Social Media Awards 2019 πραγματοποιήθηκαν με την υποστήριξη του Facebook, αποδεικνύοντας την εγκυρότητα και την αξία τους.

Η Τελετή Απονομής των Social Media Awards 2019, της δημοφιλέστερης διοργάνωσης για τα Social Media στην Ελλάδα, φιλοξένησε την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019 στο Fantasia Live πάνω από 400 στελέχη της αγοράς, χαρτογραφώντας τις πιο δυναμικές τάσεις και αναδεικνύοντας τις πιο ολοκληρωμένες ενέργειες και τις βέλτιστες πρακτικές Marketing στα Social Media.

Έχοντας φέτος για πρώτη φορά την υποστήριξη του Facebook, τα βραβεία συγκέντρωσαν εκατοντάδες υποψηφιότητες από όλη την Ελλάδα. Τα Social Media Awards διοργανώνονται από το Marketing Week και την BOUSSIAS, ενώ παρουσιαστής της βραδιάς ήταν ο Παναγιώτης Χατζηδάκης. Η φετινή Κριτική Επιτροπή σχηματίστηκε από 3 Προέδρους, για να αντιπροσωπεύονται και οι τρεις πλευρές του digital οικοσυστήματος (brand-agency-platform).

Συγκεκριμένα, οι τρεις Πρόεδροι ήταν οι: Ελένη Καραμαλέγκου, Jury President – The Brand Side, Global Director, Social Centre of Excellence, LEGO, Βαγγέλης Κωβαίος, Jury President – The Platform Side, Client Solutions Manager, Facebook, Χρύσα Χατζησάββα, Jury President – The Agency Side, Business Director, Mindshare UK. Οι 3 Πρόεδροι αξιολόγησαν τις υποψηφιότητες σε συνεργασία με 27 Social Media experts & practitioners διεθνούς εμβέλειας.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Εκτός των τριών Προέδρων, στην Κριτική Επιτροπή συμμετείχαν οι: The Platform Side: Ελένη Κίτρα, Head of Automotive & Financial Services | Middle East, North Africa & Pakistan, Facebook, Δημήτριος Κορνιώτης, Client Solutions Manager CEE, Facebook, Μαρία Μανωλιούδη, Global Marketing Solutions, Facebook, Ελένη Μαυροειδή, Industry Manager, Google, Κωνσταντίνος Σακελλαρίου, Global Gaming Client Solutions Manager, Facebook, Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market & YouTube Greece, Bulgaria, Cyprus & Malta, Google, Αλέξανδρος Φράγκος, Analytical Consultant Greece, Bulgaria, Cyprus, Malta, Google. The Creative Agency Side: Νίκος Αθηναίος, Digital Lead, Publicis Greece, Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital, The Newtons Laboratory, Tάσος Βελιάδης, Chief Strategist, Socialab, Βαγγέλης Δαβιτίδης, Συνιδρυτής & Executive Creative Director, 4 Wise Monkeys, Γεράσιμος Κατεβάτης, Executive Creative Director, ForestView, Κώστας Νιώτης, Head of Digital and Innovation, Wunderman Thompson, Ηλίας Παντελόπουλος, Managing Director, MRM/McCann, Μαρία Τσεκούρα, Digital Director, BBDO, Κώστας Χαμαλίδης, Founder & CEO, Digital Minds. The Media Agency Side: Ναταλία Αραβαντινού, Head of Digital, Zenith, Αντώνης Βεντούρης, Data & Programmatic Director, Dentsu Aegis Network Greece, Κωνσταντίνος Δανιάς, Business Unit Director, Mindshare, Νάσος Ευσταθιάδης, Deputy General Manager, Mindshare, Στέλιος Ηλιάκης, General Manager, Sleed, Πέτρος Λυτριβής, Digital Director, BGM OMD, Θωμάς Μεταξάς, Director of Performance Marketing & Digital Analytics, Tempo OMD, Λορέττα Πάνου, Digital Director, Initiative Media, Κωνσταντίνος Σκλήρης, Business Unit Director, Performance Marketing, Ogilvy, Όλγα Σπαθή, Head, Reprise, Βάσω Φραγκούδη, Head of Digital, Starlink Publicis Groupe.

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ «OF THE YEAR»
Κορυφαίες στιγμές της βραδιάς ήταν οι απονομές του βραβείου «Social Media Agency of the Year» στην εταιρεία Mindshare και του βραβείου «Social Media Brand of the Year» στην Cosmote.

«Είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις, αλλά τα καταφέραμε»
«Η ανάδειξή μας ως Social Media Agency Of The Year στα φετινά Social Media Awards αποτελεί το επιστέγασμα της σκληρής και ταυτόχρονα άκρως δημιουργικής δουλειάς της Mindshare για λογαριασμό των πελατών της. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις, να κυνηγήσουμε πολλά και διαφορετικά KPIs και να πιάσουμε όλων των ειδών τους στόχους. Τελικά τα καταφέραμε με απόλυτη επιτυχία, όπως αποδεικνύεται και από τα βραβεία. Ένα τεράστιο ευχαριστώ τόσο σε όλους τους συναδέλφους οι οποίοι ενεπλάκησαν στα projects αυτά, όσο και στους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη που έδειξαν στις προτάσεις και τις ιδέες μας».
Νάσος Ευσταθιάδης, Deputy General Manager Digital, Mindshare

«Στόχος μας είναι να είμαστε το Love Brand των καταναλωτών»
«Στην Cosmote πιστεύουμε ότι με την τεχνολογία φτιάχνουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους. Τα Social Media μας δίνουν τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με τον κόσμο άμεσα και ανοιχτά και γι’ αυτό επενδύουμε στην παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου για τα κανάλια μας. Ευχαριστούμε τους διοργανωτές για τη βράβευση. Στόχος μας είναι να είμαστε όχι μόνο το Social Media Brand της ελληνικής αγοράς, αλλά το Love Brand των καταναλωτών μας».
Βάσω Μαργέλου, Υποδιευθύντρια Media & Budgeting Σταθερής και Κινητής, Cosmote

GRAND PRIX AWARDS
Εκτός από τα υπόλοιπα Bronze, Silver και Gold Βραβεία απονεμήθηκαν φέτος και τρία Grand Prix Awards, στους: Mindshare για την ταινία «Robogirl» της Cosmote, Aegean Airlines για το project «Applying Dynamic Travel ads through a sophisticated way within a travel marketing platform to increase sales and acquire new users» και Cosmote για το «Η μεγαλύτερη άνοδος που παρουσιάστηκε σε ελληνικό brand κανάλι στο YouTube το 2018-2019 (επίσημο Google case study για το 2019, σε global επίπεδο)». Το Grand Prix βραβείο είναι η ύψιστη βαθμολογία της ενότητας και απονέμεται μόνο στις ενότητες και στις υποψηφιότητες εκείνες που έκρινε η κριτική επιτροπή ότι έκαναν εξαιρετική δουλειά και συνέβαλαν τα μέγιστα στην εξέλιξη της αγοράς.

«Η διάκριση αυτή υποδηλώνει τη συμβολή μας στην εξέλιξη της αγοράς»
«Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που συμμετείχαμε στα Social Media Awards 2019 που διεξήχθησαν για πρώτη φορά με την υποστήριξη του Facebook και ευχαριστούμε τη διοργάνωση για τη βράβευση. Η παραλαβή του Gold Award και ειδικά του Grand Prix Award, που υποδηλώνει τη συμβολή μας στην εξέλιξη της αγοράς, μας τιμά ιδιαίτερα. Αποτελούν την επιβράβευση της εντατικής δουλειάς, σε συνδυασμό με τη χρήση τεχνολογίας και ανάλυσης, τα οποία πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση. Τα Social Media όταν αξιοποιούνται με σωστές πρακτικές media buying, audience segmentation, αλλά και attribution analysis, συνεισφέρουν στην αύξηση της κερδοφορίας της εταιρείας. Στην Aegean, προσπαθούμε καθημερινά να ακολουθούμε τα best practices του κλάδου, καθώς και σύνθετες τεχνικές και στρατηγικές στόχευσης, ώστε να επιτυγχάνονται τα βέλτιστα αποτελέσματα».
Λίντα Γαλάζιου, Head of Digital Performance, Aegean Airlines


FROM THE JURY’S SIDE
«Αν είστε brand πειραματιστείτε. Αν είστε agency τολμήστε να προτείνετε πράγματα»
Οι υποψηφιότητες ήταν πάρα πολύ δυνατές φέτος, ανέφερε στον χαιρετισμό της η Ελένη Καραμαλέγκου: «Συμμετέχω ως Κριτής στα Social Media Awards από το 2015 και έχω παρακολουθήσει τόσο το πώς εξελίσσονται τα βραβεία όσο και οι πλατφόρμες εντός και εκτός Ελλάδας. Οι υποψηφιότητες ήταν πολύ δυνατές και είδα με πολύ μεγάλη χαρά ότι αξιοποιήθηκαν τεχνικές δυνατότητες, και από πλευράς περιεχομένου και από πλευράς performance, το οποίο είναι πολύ ενθαρρυντικό, ωστόσο υπάρχουν ακόμα τόσο πολλά περισσότερα που μπορούμε να κάνουμε. Αν είστε brand πειραματιστείτε. Αν είστε agency τολμήστε να προτείνετε πράγματα. Αν ασχολείστε με performance απομακρυνθείτε από τα vanity metrics. Οι πλατφόρμες δίνουν απεριόριστες δυνατότητες. Κάντε λάθη και μάθετε από αυτά. Κατεβάστε τις υποψηφιότητές σας εδώ για να μάθουμε και οι υπόλοιποι».

«Η καλύτερη χρονιά των βραβείων όσον αφορά στις YouTube συμμετοχές»
Στη σκηνή ανέβηκε και ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market & YouTube Greece, Bulgaria, Cyprus & Malta της Google, ο οποίος χαρακτήρισε τη φετινή διοργάνωση ως την καλύτερη χρονιά των βραβείων όσον αφορά στις συμμετοχές του YouTube: «Για πρώτη φορά είδαμε πολύ καλό integration των creators μέσα στο κομμάτι του branding content και πολύ λίγες από τις συμμετοχές είχαν πολύ διαφημιστικό χαρακτήρα. Επίσης, σημαντική ήταν η επένδυση πολλών brands στο long form content, είτε ήταν μουσικά videoclips είτε ήταν ολόκληρες ταινίες της μίας ή των δύο ωρών, είτε ήταν επεισόδια παλαιότερων σειρών που αναγεννήθηκαν. Στα πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιωθούν στο μέλλον, θα έλεγα ότι θα μπορούσαμε να δούμε σίγουρα λίγο μεγαλύτερο innovation. Η αλήθεια είναι ότι πολλά brands αξιοποίησαν best practices του παρελθόντος, συνεπώς αν μπορούσαμε να δούμε κάτι καλύτερο στο μέλλον, αυτό θα ήταν λίγο πιο customer centric και πιο καινοτόμες, out of the box ιδέες».

«Η ελληνική αγορά έχει ωριμάσει»
Από την πλευρά του Facebook, στη σκηνή βρέθηκε ο Δημήτριος Κορνιώτης, Client Solutions Manager, CEE, ο οποίος ανέφερε: «Όσον αφορά στα βραβεία του Facebook, τα Social Media Awards είναι φέτος πολύ διαφορετικά, γιατί πήραμε την απόφαση να εισάγουμε κάποιες καινούριες κατηγορίες, όπως αυτή του innovation. Ο λόγος που πήραμε αυτή την απόφαση είναι γιατί είμαστε πεπεισμένοι ότι η ελληνική αγορά έχει ωριμάσει, καθώς υπάρχουν πολύ καλές διαφημιστικές εταιρείες και αξιόλογα στελέχη, με μεράκι, εμπειρία και πολλές γνώσεις.

Όσον αφορά στα κριτήρια αξιολόγησης, υπάρχει ένα και μοναδικό: είναι ο τρόπος με τον οποίο κάθε εταιρεία πετυχαίνει τους στόχους της. Εμείς ως Facebook, αυτό που κάνουμε είναι να αξιολογούμε σε καθημερινό επίπεδο τα δεδομένα που έρχονται από έναν τεράστιο όγκο διαφημιζόμενων εταιρειών και βλέπουμε με ποιον τρόπο χρησιμοποιούν στρατηγικές και τακτικές για να πετύχουν τα αποτελέσματά τους. Και έτσι δημιουργούμε τις βέλτιστες πρακτικές. Η πιο βέλτιστη όμως πρακτική είναι αυτή που βοηθά την εταιρεία να πετύχει τα αποτελέσματά της».

Επίσης, τόνισε ότι σε σχέση με 1-2 χρόνια πριν, το Facebook παρέχει πλέον εργαλεία που βοηθούν τις διαφημιστικές εταιρείες και τους διαφημιζόμενους να μετρήσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα αποτελέσματά τους, και αυτό που θα ήθελε να δει στο μέλλον είναι η ευρύτερη χρήση των εργαλείων αυτών από τις εταιρείες. Τέλος, ανέφερε ότι το innovation έχει να κάνει με δύο κομμάτια, με την τεχνολογία και με την κουλτούρα, ενώ δεσμεύθηκε ότι το Facebook θέλει και θα προσπαθήσει να έχει πιο συχνή παρουσία στην ελληνική αγορά.

ΕΚ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ…
«Κάθε διάκριση φέτος έχει πραγματικά πολύ μεγαλύτερη αξία»

«14 βραβεία σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες των SMA19 μπορούν και κάνουν όλους εμάς στην Wunderman Thompson για άλλη μια χρονιά ιδιαίτερα χαρούμενους και υπερήφανους. Μέσα από τον θεσμό πλέον των SMA μπορούμε και βλέπουμε την αναγνώριση της τεράστιας καθημερινής προσπάθειας που καταβάλουμε για όλο το πελατολόγιο μας. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε λοιπόν όλα τα μέλη της κριτικής επιτροπής για αυτή την αναγνώριση, αλλά ακόμη περισσότερο τους εκπροσώπους των social για τον χαρακτηριστικό τρόπο με τον οποίο ανέβασαν τον πήχη της κριτικής πολύ ψηλότερα έτσι ώστε κάθε διάκριση να έχει πραγματικά πολύ μεγαλύτερη αξία. Αξία που μοιραζόμαστε με τους πελάτες μας μέσα από την εμπιστοσύνη και το θάρρος τους απέναντι στις προτάσεις μας».
Κώστας Νιώτης, Head of Digital & Innovation, Wunderman Thompson

«Θα το γιορτάσουμε σαν να είναι η πρώτη φορά, γιατί είναι!»
«Νιώθουμε μόνο χαρά όταν, παρόλο που ξεκινήσαμε επίσημα πριν από λίγους μήνες, καταφέρνουμε να αποσπάσουμε 3 Χρυσά Βραβεία στα Social Media Awards. Μας δίνει δύναμη, μας δίνει κίνητρο, μας δίνει αυτοπεποίθηση πως η δουλειά μας αποδίδει κι οι στόχοι που έχουμε θέσει σαν εταιρεία, είναι εφικτοί.
Η Adjust είναι ένα στοίχημα που αποδεικνύει σιγά – σιγά ότι ο κλάδος μας προχωράει, εξελίσσεται, γίνεται πιο “έξυπνος” κι αποδοτικός. Θέλουμε να κοιτάξουμε το μέλλον και να πούμε με σιγουριά ότι η αγορά χρειάζεται μία data-driven, humanized επικοινωνία, και είμαστε εδώ για να
την προσφέρουμε. Προς το παρόν όμως, θα πάρουμε μία ανάσα και θα το γιορτάσουμε σαν να είναι η πρώτη φορά, γιατί είναι!»
Στέλιος Νικολακάκης, Head of Creative, adjust.

«Η “δημιουργική αταξία” είναι αυτή που σε κάνει να ξεχωρίζεις!»
«H ζωή μπορεί και να χρειάζεται ισορροπία, η δουλειά μας, όμως, όχι! Γιατί στη διαφήμιση μπορείς να κρατάς τις ισορροπίες ταράζοντάς τες: δεν ζυγίζεις τον χρόνο προκειμένου να τελειοποιήσεις το αποτέλεσμα, δεν υπολογίζεις το κόστος γιατί όταν δίνεις το κάτι παραπάνω αποδίδει, δεν περιορίζεσαι από κανένα πλάνο, γιατί η δημιουργικότητα προέχει, δεν έχεις στόχο τον ικανοποιημένο πελάτη, αλλά πως θα τον ικανοποιήσεις πετυχαίνοντας τους στόχους του. Αυτή η “δημιουργική αταξία” είναι ίσως και τελικά αυτή που βάζει τα πράγματα στη θέση τους και σε κάνει να ξεχωρίζεις!»
Γιάννης Μπουτάς, Head & Creative Director της imba, IPG Mediabrands

Χορηγοί των βραβείων ήταν οι T.G.I Fridays και Quaker, Goodie Bag Sponsor η εταιρεία Γερμανός και Υποστηρικτής η 3Μ.

Στο site των βραβείων www.socialmediaawards.gr διατίθενται το video της τελετής, φωτογραφίες, καθώς και ο πίνακας των νικητών.