Τips & insights από τους Κριτές
Είναι αυτοί που θα κληθούν να αξιολογήσουν τις υποψηφιότητες του μεγαλύτερου εγχώριου θεσμού για το Social Media Marketing. Τι προσδοκούν, τι είναι αυτό που θέλουν να δουν και τι συνιστούν να αποφύγουν όσοι ενδιαφέρονται να κυνηγήσουν τη διάκριση; Τους ρωτήσαμε και αυτοί μας απάντησαν.

«Δεν έχουμε περιθώρια για δημιουργικότητα που δεν συνδυάζεται με αποτελεσματικότητα»
«Όσο πλησιάζει η ώρα για να δούμε τις φετινές υποψηφιότητες, είμαι σίγουρος ότι μεγαλώνει και η αγωνία όσων θα συμμετάσχουν στη διαδικασία. Συχνά αναρωτιόμαστε, ποια είναι μερικά βασικά στοιχεία που κάνουν κάποιες υποψηφιότητες να ξεχωρίζουν; Για μένα αυτά είναι τα εξής:
– H ξεκάθαρη διατύπωση των στόχων της καμπάνιας. Τι θέλουμε να πετύχουμε και ποια είναι τα KPIs που θα μετρήσουμε για να δούμε αν όντως πετύχαμε;
– H δημιουργικότητα στην εκτέλεση σε αρμονία με τη χρήση big data & analytics που μας βοηθούν να κατανοήσουμε το κοινό στόχο. Το ένα πλέον δεν κάνει χωρίς το άλλο! 1/2 Math, 1/2 part Marketing Magic… η συνταγή για επιτυχημένη στρατηγική content!
– Tα μετρήσιμα αποτελέσματα. Δυστυχώς πλέον δεν έχουμε πολλά περιθώρια για δημιουργικότητα που δεν συνδυάζεται με αποτελεσματικότητα. Είναι απαραίτητο να δείξουμε πως οι ενέργειές μας επηρεάζουν θετικά είτε τους δείκτες υγείας του brand είτε, ιδανικά, αυτές των πωλήσεων.
Με λίγα λόγια, αν ξέρεις τι ακριβώς θέλεις να πετύχεις, συνδυάζεις την τεχνολογία με το ένστικτο του marketer για να παράγεις το σωστό περιεχόμενο, και είσαι σε θέση να μετράς το αποτέλεσμα των προσπαθειών σου με σαφή τρόπο, τότε είσαι σε πολύ σωστό δρόμο! Αναμένω με χαρά να δω τις πρώτες συμμετοχές».
Μάνος Σπανός, Jury President – the brand side / Vice President, Brand Marketing Flavor Brands, New Sparkling & Energy Drinks, PepsiCo

«Δεν θα ήθελα να δω καινοτομία για χάρη της καινοτομίας»
«Θα έλεγα ότι υπάρχει κάτι που δεν θα ήθελα να δω, και αυτό είναι καινοτομία για χάρη της καινοτομίας. Πολλές φορές στον χώρο παρασυρόμαστε από μια ιδέα που θεωρούμε σπουδαία, έστω και αν αυτή υστερεί στην εκτέλεση. Δεν θα ήθελα να δω σε αυτά τα βραβεία, ούτε και σε κανένα από τα άλλα βραβεία, case studies, όπως το “I Sea”, το οποίο είχε διακριθεί στα Cannes Lions το 2016. Αντιθέτως, θα ήθελα να δω καινοτομία στην υπηρεσία των καταναλωτών και όχι προς χάριν του εντυπωσιασμού. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην επιτύχεις και στα δύο».
Αμαλία Αγάθου, Jury President – the agency side / Ηead of Innovation, Havas UK

«Θα αναζητήσω mobile-centric καμπάνιες»
«Περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μας μέσα σε έναν mobile-first κόσμο. Ο τρόπος, δε, που χρησιμοποιούμε τα smartphones είναι ενεργητικός: επικοινωνούμε με φίλους, ποστάρουμε για ό,τι θεωρούμε σημαντικό, δημιουργούμε events, ενημερωνόμαστε για νέα προϊόντα, κάνουμε έρευνα για τις επόμενες αγορές μας. Ειδικότερα, λοιπόν, στην ενότητα ‘‘Best on Facebook & Messenger’’, θα αναζητήσω mobile-centric καμπάνιες και brands που ακολουθούν αυτό το trend και επαναπροσδιορίζουν τη δημιουργική τους προσέγγιση. Επίσης, θα δώσω ιδιαίτερη προσοχή τόσο στα case studies που αξιοποίησαν αποτελεσματικά το video όσο και στις καμπάνιες που συνέβαλαν στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων». Βαγγέλης Κωβαίος, The Jury President – the platform side / Client Solutions Manager, Facebook

«Η εποχή με τα πολλά κερασάκια πάνω στην τούρτα έχει περάσει»
«Αυτό που περιμένω να δω στην ενότητα ‘‘Best Content in Social Media’’ είναι όμορφες καμπάνιες, εμπνευσμένες από αυθεντικές ιδέες, με σωστή εκτέλεση στα κατάλληλα κανάλια. Η εποχή με τα πολλά κερασάκια πάνω στην τούρτα  έχει περάσει. Υποδειγματική θεωρώ την καμπάνια ‘‘Live Looper’’ που εκτέλεσε η BBDO NY για την Downtown Records, όπου η κριτική ματιά απέναντι στις δυνατότητες ενός μόνο Mέσου απέδωσε καρπούς και, φυσικά, βραβεία».
Ηλίας Κουντούπης, Content Manager, D&AD

«Αυτό που θέλω να νιώσω από τις φετινές συμμετοχές είναι…»
«Αυτό που θέλω να νιώσω από τις φετινές συμμετοχές είναι ζήλια! Επαγγελματική και καλόβουλη, αλλά βαθιά και έντονη ζήλια για κάτι που θα ήθελα να προέρχεται από εμένα… Για να με κάνει κάποιος να ζηλέψω τόσο έντονα, θα πρέπει να με εντυπωσιάσει με την «Αγία Τριάδα»:
1. Στρατηγική έμπνευση.
2. Δημιουργική έμπνευση.
3. Αποτελεσματικότητα που εμπνέει – μάλλον είναι ήδη ξεκάθαρο ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής και το κριτήριο μου. Τέλος και ιδεατά, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να τα διέπει μια δυνατή ιστορία που στο επίκεντρο της υπάρχει ανθρωπιά και αλήθεια. όπως αυτή την καθορίζει το κοινό που στοχεύουμε, και δεν νερώνει ή αλλοιώνεται από την αρχή ως την τελική λεπτομέρεια». Κριστιάν Λαζόπουλος, Global Strategy Director, Geometry

«Πολλές εταιρείες έχουν παρερμηνεύσει τον σκοπό των case films»
«Πολλές εταιρείες έχουν παρερμηνεύσει τη σημασία και τον σκοπό των case films, με αποτέλεσμα πολλές φορές υπερφίαλες εκφράσεις να προσπαθούν να καλύψουν την αδυναμία της ιδέας. Σκοπός του case film είναι να αναδείξει την ιδέα, όποτε προτείνω να είναι όσο πιο ξεκάθαρο και σύντομο: 1-2 λεπτά το πολύ ανάλογα με το μέγεθος της καμπάνιας. Το ίδιο ισχύει και για τις γραπτές συμμετοχές. Δεν χρειάζονται μακροσκελείς περιγραφές. Οι πιο σύντομες παρουσιάσεις αναδεικνύουν την ιδέα καλύτερα και φυσικά αποτυπώνονται στο μυαλό του κάθε κριτή. Καλή επιτυχία σε όλους».
Λάζαρος Νικηφορίδης, Executive Creative Director Europe, GTB

«Κανένα brand δεν μπορεί να παραμείνει πιστό στην εικόνα του χωρίς το σωστό περιεχόμενο»
«Aναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον τις υποψηφιότητες στην κατηγορία ”Best Content in Social Media”. Οι πλατφόρμες αλλάζουν, οι προσδοκίες αυξάνονται και όλο και περισσότερα brands εξαρτώνται από τα paid Social Media και καμπάνιες με influencers, προκειμένου να αυξήσουν το reach τους και το ROI. Ωστόσο, κανένα brand δεν μπορεί να παραμείνει πιστό στην εικόνα και την αξία του χωρίς σωστό περιεχόμενο και σωστή προώθηση. Ανυπομονώ, επίσης, να δω με ποιο τρόπο brands και agencies ενθάρρυναν τη δημιουργία user generated content με στόχο την πιο αυθεντική προσέγγιση της Social Media παρουσίας τους». Geoff Desreumaux, Creative Strategist, Marketing Innovation Leader, Co-founder of WeRSM | We are Social Media