Πλησιάζουμε στο τέλος του 2021 και αυτό σημαίνει ένα πράγμα (μεταξύ άλλων): τώρα είναι η στιγμή να μάθουμε ποιες τάσεις θα επικρατήσουν στον χώρο του marketing, και όχι μόνο, τη χρονιά που έρχεται. Είναι η περίοδος κατά την οποία έχουν αρχίσει σιγά σιγά να δημοσιεύονται σχετικές διεθνείς έρευνες… «φωτίζοντας» τον δρόμο των απανταχού marketers.

Μία από αυτές είναι η μελέτη «Connecting the Dots 2022» της GWI, εντοπίζοντας και σκιαγραφώντας τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές τάσεις διεθνώς. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη λοιπόν, η ευαισθητοποίηση σε θέματα ευεξίας παραμένει, με το κοινό να λαμβάνει ενεργό δράση για τη διαφύλαξη της ψυχικής του υγείας, ενώ μειώνεται το ενδιαφέρον για τις «τέλειες» εικόνες, προάγοντας μια περισσότερο συμπεριληπτική και αντιπροσωπευτική επικοινωνία. Οι εργαζόμενοι αναζητούν κάτι περισσότερο από τον μισθό τους, με το 45% των συμμετεχόντων στην έρευνα να δηλώνει ότι αναζητά μια δουλειά που να του προσφέρει χαρά και το 33% ότι επιθυμεί η εργασία του να έχει νόημα. Για τα μέλη της GenZ, το gaming κατατάσσεται πλέον πάνω από την τηλεόραση στη λίστα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα και τα κρυπτονομίσματα γίνονται… mainstream, έλκοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Παράλληλα, το Marketer’s Toolkit 2022 της WARC, στις βασικότερες τάσεις της χρονιάς που έρχεται συμπεριλαμβάνει την επιτακτική ανάγκη υιοθέτησης νέων αναπτυξιακών στρατηγικών που έχουν επίκεντρο τη βιωσιμότητα και την προστασία του πλανήτη, την ανάπτυξη first ή zero-party data, ενώ σε επίπεδο measurement προβλέπει ότι οι marketers θα γίνουν περισσότερο proactive σε επίπεδο μακροπρόθεσμης αποτελεσματικότητας. Επίσης, τονίζει τη σημασία της πλήρους κατανόησης της συμπεριφοράς του post-lockdown καταναλωτή, τη συνεχή άνοδο του social commerce και του creator economy, καθώς και την αξία της διασύνδεσης μεταξύ brand building και digital commerce.

Κάτι ακόμα που έχει πυροδοτήσει συζητήσεις και αναμένεται να συνεχίσει να απασχολεί το marketing και το 2022, είναι ο κόσμος του metaverse. Ενδεικτικά, η Nike αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα brands που εισέρχονται στο περιβάλλον αυτό, με τον εικονικό κόσμο «Nikeland» που δημιούργησε στην πλατφόρμα video game Roblox. Τι ακριβώς είναι όμως το metaverse, ποια τα οφέλη για πλατφόρμες και διαφημιζόμενους και ποια η έως τώρα υποδοχή του; Περισσότερα στο σχετικό θέμα του τρέχοντος τεύχους.