Ευνοημένα φαίνεται να βγαίνουν από την περσινή χρονιά τα snacking brands, με τους κατ’ οίκον περιορισμούς να τα φέρνουν πιο κοντά στο κοινό τους. Εμφανής είναι η στροφή καταναλωτών και αγοράς σε φυσικά, οργανικά και φυτικά προϊόντα, με τις εταιρείες να λανσάρουν καινοτόμα προϊόντα με υγιεινούς τρόπους παρασκευής που δεν στερούνται τη γεύση. Επιπλέον, η επικοινωνία κράτησε ζωντανή τη σχέση καταναλωτή και brands, με δημιουργικότητα και πρωτοτυπία.

Σε ανοδική τροχιά φαίνεται να βρίσκεται ο κλάδος των snacking brands, μετά τη θετική επίδραση τηςπανδημίας στην αύξηση της κατανάλωσης. Η παγκόσμια αγορά των σνακς εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 33 δισ. δολάρια μέχρι το 2025, σύμφωνα με το Food and Beverage Insider, με τα trends να κινούνται σταυγιεινά σνακς με φρούτα και σε αυτά τα οποία αναπληρώνουν ένα πλήρες γεύμα.

Τα φρούτα, οι καρποί, η πρωτεΐνη, η βρώμη και οι σπόροι είναι τα συστατικά που πρωταγωνιστούν στις νέες τάσεις στην παγκόσμια αγορά, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται σε οργανικά προϊόντα και λανσάρουν σνακς με υγιεινούς τρόπους παρασκευής όπως ψητά πατατάκια ή προϊόντα χωρίς αλάτι. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πανδημία έπαιξε αντιφατικό ρόλο στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφοράστη συγκεκριμένη κατηγορία. Από τη μια ο τρόπος κατανάλωσης των σνακς, με τα χέρια, δεν ευνόησε τηνκατηγορία, από την άλλη ο εγκλεισμός στο σπίτι έφερε αύξησε στη ζήτηση για «ευχάριστες μικρέςαπολαύσεις», εύκολα προσεγγίσιμες στα σημεία πώλησης.

Συγκεκριμένα, αύξηση σημείωσε η κατανάλωση σνακς, εν μέσω πανδημίας, σύμφωνα με τη δεύτερηπαγκόσμια ετήσια έρευνα της Mondelez International σε 12 χώρες, με τίτλο State of Snacking. Στα βασικάευρήματα αναφέρεται ότι 88% των ενηλίκων παγκοσμίως καταναλώνουν σνακς περισσότερο (46%) ή τοίδιο (42%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι millennials και οι εργαζόμενοι από το σπίτι δηλώνουν ότιπροτιμούν σνακς κατά τη διάρκεια των γευμάτων (70% και 67%, αντίστοιχα). Το 52% των ερωτηθέντωνχαρακτήρισε τα σνακς «σανίδα σωτηρίας», ειδικά οι γονείς που εργάζονται από το σπίτι (69%), ενώ το 77% ως «αντίδοτο στη μοναξιά» και μέσο σύνδεσης, τους τελευταίους έξι μήνες.

ΑΛΜΥΡΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ PACKAGING
Ποικίλα λανσαρίσματα με σύγχρονες γευστικές τάσεις, νέα σχήματα, ανανεωμένο packaging, χαρακτήρισαντην κατηγορία το τελευταίο διάστημα.

Ενδεικτικά, νέες γεύσεις χωρίς προσθήκη αλατιού λάνσαρε η Coca-Cola Τρία Έψιλον με τα Tsakiris Chips. «Βασισμένοι στις πιο σύγχρονες γευστικές τάσεις και εστιάζοντας στην καινοτομία και εξέλιξη τουχαρτοφυλακίου μας, παρουσιάσαμε τον Σεπτέμβριο του 2020, τρεις νέες απολαυστικές γεύσεις για ναενισχύσουν τη σειρά Tsakiris Chips Κλασικά: Τα Tsakiris Chips με γεύση Pizza, για τους καταναλωτές πουαναζητούν διεθνείς και πιο γεμάτες γεύσεις, με γεύση Πατάτες Φούρνου, για όσους επιθυμούν ελληνικέςγεύσεις και 0% προστιθέμενο αλάτι, για όσους θέλουν να περιορίσουν την κατανάλωση αλατιού στηδιατροφή τους», αναφέρει η Χριστίνα Βουρεξάκη, Snacks Development Manager της Coca-Cola ΤρίαΈψιλον.

Τα Lay’s chips ακολουθώντας την γενικότερη τάση για πιο υγιεινά σνακ, λανσάρουν τα Lay’s ολικής με νέακαμπάνια σε δυο γεύσεις, αλάτι και πιπέρι, με κεντρικό μήνυμα «Εσύ δοκίμασες την νέα Lays ολικήαπόλαυση;»

Η El Sabor εμπλούτισε την κατηγορία των corn snacks με μία νέα σειρά προϊόντων, τα Nachitos. Ξεφεύγοντας από το καθιερωμένο σχήμα των nacho chips, τα Nachitos γίνονται στρογγυλά και bite-sized, δηλαδή σε μέγεθος μπουκιάς, και διατίθενται σε τρεις γεύσεις: Sea Salt, Sweet Chili, Nacho Cheese.

H Tasty Foods, με συνεργάτη την Red Design Consultants, επανασχεδίασε τη συσκευασία και την ταυτότητατων snacks Foudounia και Pitsinia, προσδίδοντάς τους μια νέα ανανεωμένη, σύγχρονη, χαρούμενη καιδιασκεδαστική εικόνα. Η έντονη τυπογραφία μαζί με τη φωτεινή χρωματική παλέτα συνάδουν στηδημιουργία μίας εικόνας φιλικής, σύγχρονης και αγαπητής. Το pattern στο φόντο είναι δημιουργημένο απότα ίδια τα προϊόντα, και σε συνδυασμό με τη φωτογράφιση, δίνουν μια σύγχρονη, καθαρή ματιά στοσύνολο της κάθε συσκευασίας.

Η τάση για υγιεινά σνακ αποτυπώνεται σε λανσαρίσματα ρυζογκοφρετας, η οποία κερδίζει έδαφος στιςπροτιμήσεις των καταναλωτών. H Agrino κυκλοφόρησε στην αγορά μια νέα σειρά προϊόντων, τις mini ρυζογκοφρέτες. Η σειρά περιλαμβάνει τρεις γεύσεις σε σακουλάκι των 50g: τις mini ρυζογκοφρέτες με ελληνική ρίγανη, τις mini ρυζογκοφρέτες τυρί με Gouda, Cheddar και γραβιέρα και τις mini ρυζογκοφρέτες Barbeque, όλες με 100% ελληνικό καστανό ρύζι και καλαμπόκι. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι νέες mini ρυζογκοφρέτες, οι οποίες, παράγονται στο εργοστάσιο της Agrino στη Σίνδο, περιέχουν λιγότερο από 100 θερμίδες ανά μερίδα, ενώ δεν περιέχουν γλουτένη. Παράλληλα, σε συνέχεια της πορείας τωνρυζογκοφρετών Agrino στην ελληνική αγορά, η σειρά εμπλουτίζεται με 2 ακόμη γεύσεις, τη ΣοκολάταΓάλακτος και τη Μαύρη Σοκολάτα.

Τα Bake Rolls λάνσαραν τα 7Days Bake Rolls Bran, διπλοφουρνισμένα, πλούσια σε πίτουρο και εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, στις γεύσεις Pizza, Αλάτι, Σκόρδο, Chilli και Τυρί & Σπανάκι.

Παράλληλα, όλο και περισσότερες εταιρείες συνδυάζουν τυροκομικά προϊόντα σε μορφή σνακ με αλμυράπροϊόντα όπως κριτσίνια ή κράκερ, για εύκολη και άμεση κατανάλωση. Η FrieslandCampina Hellas-Νουνούπαρουσίασε τα Nουνού Gouda Bars και Nουνού Gouda Dips. Τα Nουνού Gouda Bars είναι μπαστουνάκιατυριού Nουνού Gouda και κυκλοφορούν σε νέα χάρτινη, ανακυκλώσιμη και πρακτική συσκευασία των 6 ατομικά συσκευασμένων μερίδων, και τα Nουνού Gouda Dips φτιάχνονται με τυρί Gouda, συνοδεύονταιαπό κριτσίνια και κυκλοφορούν σε συσκευασία 4 μερίδων.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Η επικοινωνία στη συγκεκριμένη κατηγορία χαρακτηρίστηκε από πρωτότυπες καμπάνιες με δημιουργικάσενάρια και ιδέες. Σημαντικό ρόλο στην προβολή των brands έπαιξε το YouTube, αλλά και οι influencers, ιδιαίτερα στα νεανικά κοινά.

Για την επικοινωνία εν μέσω lockdown έκανε λόγο και η Χριστίνα Βουρεξάκη, επισημαίνοντας: «Επικοινωνιακά επικεντρωθήκαμε σε ενέργειες στο αναδυόμενο κανάλι του e-commerce και τα ψηφιακάκανάλια, γιατί εκεί στράφηκε και ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια του lockdown. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι προωθητικές ενέργειες, με 2 διαφορετικές γεύσεις chips σε μία προσφορά-πακέτο, για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις διαφορετικές γευστικές επιθυμίες μιας οικογένειας που βρισκόταν μαζίστο σπίτι. Παράλληλα, καθώς παραμείναμε όλο και περισσότερο στο σπίτι, τρέξαμε μια προωθητικήενέργεια η οποία εκτός από την έκπτωση τιμής περιλάμβανε και διαγωνισμό για να ανανεώσουμε τηναγαπημένη γωνιά του σπιτιού μας».

Στον τηλεοπτικό αέρα βρέθηκε πρόσφατα η καμπάνια λανσαρίσματος των 7Days Bake Rolls Bran. Η ταινίατης καμπάνιας, η οποία διαθέτει αγγλόφωνο σενάριο, εκτυλίσσεται στην έρημο, όταν η συσκευασία τωννέων Bale Rolls Bran γλιστρά από το αυτοκίνητο του πρωταγωνιστή, με αποτέλεσμα να καταλήξει σταχέρια μιας παρέας κοριτσιών, τα οποία συμπτωματικά οδηγούν λίγο πιο πίσω του. Η πιθανότητα, όμως, για τον πρωταγωνιστή, να πάρει πίσω το σνακ του, κάθε άλλο παρά βέβαιη είναι, αφού τα κορίτσιαεπιταχύνουν, παίρνοντας μαζί τους τα Bake Rolls Bran.

Το digital activation «Δες την αλλιώς» έτρεξαν τα Cream Crackers Παπαδοπούλου, δίνοντας έμφαση στηδιάδραση του κοινού με το brand στο digital περιβάλλον. Αναλαμβάνοντας τη δημιουργία ενόςολοκληρωμένου concept, η Socialab ως δημιουργός της καμπάνιας, προχώρησε στην υλοποίηση δέκα διαφορετικών videos με τον Γιώργο Καπουτζίδη να ενσαρκώνει ανατρεπτικούς και διασκεδαστικούςρόλους.

Τα Lay’s κυκλοφόρησαν παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια με τον ποδοσφαιριστή Lionel Messi να ενώνειτους φιλάθλους του Champion League από τα μπαλκόνια τους, με κεντρικό μήνυμα «Δώσε γεύση στοποδόσφαιρο με Lay’s». Στην Ελλάδα, το brand κυκλοφόρησε πέρυσι καμπανιά σε YouTube, Facebook καιInstagram για τα νέα Lay’s ρίγανη. O Λεωνίδας Κουτσόπουλος και ο Χρήστος Μάστορας συναγωνίστηκανγια το ποιος είναι πιο κατάλληλος να μιλήσει για τη γεύση της ρίγανης, με ένα τρίτο πρόσωπο-κλειδί ναφαίνεται ότι θα κερδίσει και τους δύο.

Η El Sabor «έτρεξε» για τη νέα σειρά προϊόντων Nachitos ένα πλάνο 360ο επικοινωνίας, το οποίοπεριλάμβανε τηλεοπτική καμπάνια, προβολή στα social media και ενέργειες δημοσίων σχέσεων. Στοτηλεοπτικό σποτ, ο πρωταγωνιστής κυκλοφορεί στην πόλη, με το ποδήλατό του, έχοντας τα Νachitos στοσακίδιό του, συνειδητοποιεί ότι δεν είναι ο μόνος που του αρέσουν τα Νachitos. Φτάνοντας στην παρέατου η οποία τον περιμένει παίζοντας frisbee, τα Νachitos θα αντικαταστήσουν προς στιγμήν το παιχνίδι, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον λόγω του σχήματός τους.

Content καμπάνια λάνσαραν το 2020 και τα Pringles, με μήνυμα «Ένα can, πολλοί τρόποι να τομοιραστείς». Η καμπάνια παρουσίασε μια σειρά από videos με retro αισθητική, τα οποία απεικονίζουν μιαπαρέα συγκατοίκων η οποία βρίσκει νέους, δημιουργικούς τρόπους να μοιράζεται ένα Pringles can.

Η εταιρεία Healthy Habits λανσάρει chips ρυζιού, φρούτων και καρπών με το μότο «καλύτερες συνήθειες, καλύτερη ζωή». Τα chips ρυζιού έχουν γεύσεις Pizza, Sour cream &κρεμμύδι, θαλασσινό αλάτι & μαύρο πιπέρι και τυρί.

«ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟ 2020»
«H χρονιά που μας πέρασε ήταν μία ιδιαίτερη χρόνια, μια πρόκληση για όλους. Χρειάστηκε όλοι μας ναμείνουμε για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα στο σπίτι, λόγω της πανδημίας. Αυτή την περίοδο οκαταναλωτής προσπάθησε να μεταφέρει μέσα στο σπίτι τις εμπειρίες που μας πρόσφερε πριν το κανάλι τηςεστίασης ή της διασκέδασης σε εξωτερικούς χώρους. Κάποιοι από εμάς μετατρέψαμε το σπίτι μας σε σινεμά και απολαύσαμε τις ταινίες μας, μοιραστήκαμε την οθόνη μας με τους φίλους μας, αλλά και την αγαπημένη μας συνήθεια που είναι η κατανάλωση των chips.  Αυτό που είδαμε, λοιπόν, ήταν ότι ηκατηγορία ανέβηκε πάρα πολύ, κυρίως μέσα από τα supermarkets, καθώς όλες αυτές οι στιγμές πουμεταφέραμε, μέσα στο σπίτι, συνδυάζονται με τα chips».
Χριστίνα Βουρεξάκη, Snacks Development Manager, Coca-Cola Τρία Έψιλον