Συμπληρώνοντας 10 χρόνια πορείας, η Sleed συμπεριλαμβάνεται στα πιο επιτυχημένα agencies της ελληνικής αγοράς. Το μυστικό της; Η αγάπη για αυτό που κάνει, η βαθιά τεχνογνωσία της, η εστίαση στο καλύτερο αποτέλεσμα και, φυσικά, οι συνεργάτες και οι άνθρωποί της. Ενδεικτικό, αλλά καθόλου τυχαίο, είναι άλλωστε το γεγονός ότι απέσπασε συνολικά 25 βραβεία στα πρόσφατα e-volution awards 2020!
Αποτελεί ένα agency με πολλές μακροχρόνιες συνεργασίες και με μια προσεκτικά επιλεγμένη ομάδα 65 στελεχών. Ο Στέλιος Ηλιάκης, General Manager της Sleed, μίλησε στο MW για τη σημαντική αυτή επέτειο, για την έως τώρα πορεία της εταιρείας, για τους παράγοντες που την έφεραν έως εδώ, καθώς και για τους ίδιους τους ανθρώπους της.
- MW: Η Sleed συμπληρώνει φέτος τα 10 χρόνια της. Τι σημαίνει αυτή η επέτειος για εσάς;
Στέλιος Ηλιάκης: Πριν 10 χρόνια ξεκινήσαμε μέσα στην οικονομική κρίση μία ομάδα 3 ανθρώπων και τώρα είμαστε μία ομάδα 65 ανθρώπων. Αυτή τη στιγμή διανύουμε την καλύτερη περίοδό μας και πρέπει να τονίσω εδώ ότι αν αυτά τα 10 χρόνια δεν είχαμε τη στήριξη τόσο των ανθρώπων που εργάζονται στην εταιρεία όσο και των πελατών μας, δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα.
Για να καταφέρεις να έχεις 10 χρόνια συνεχόμενη ανάπτυξη χωρίς καμία εξωτερική χρηματοδότηση, σημαίνει πως πολλοί άνθρωποι ξεπέρασαν τα δικά τους όρια και πέτυχαν σπουδαία αποτελέσματα έχοντας στα πρώτα μας βήματα ελάχιστες υποδομές.
Επίσης πολλοί από τους πελάτες μας, μας συμπεριφέρθηκαν σαν πραγματικοί συνεργάτες και κοιτώντας πίσω αυτά τα 10 χρόνια, νιώθω πραγματικά περήφανος και ευλογημένος, τόσο για τη βοήθεια που καταφέραμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας όσο και για τη βοήθεια και την υποστήριξη που δεχτήκαμε από το δικό μας οικοσύστημα (εργαζόμενοι, πελάτες, προμηθευτές).
- Σε τι αποδίδετε τη δεκαετή αυτή επιτυχημένη πορεία;
Νομίζω οι παράγοντες επιτυχίας είναι πολλοί. Σίγουρα η τύχη και ο χρονισμός παίζουν κάποιο ρόλο, αλλά χωρίς την ομαδική δουλειά και τις καλές συνεργασίες δεν θα μπορούσαμε να είχαμε πετύχει αυτά τα αποτελέσματα. Θα έλεγα πως 4 είναι οι βασικοί παράγοντες.
Η αγάπη για το αντικείμενο και η βαθιά τεχνογνωσία, η σωστή επιλογή ανθρώπων (εργαζομένων και πελατών), καθώς και η ανάπτυξη μιας κουλτούρας επιχειρηματικότητας, η οποία έχει σαν αποτέλεσμα όλα όσα κάνουμε να είναι προσανατολισμένα στο καλύτερο αποτέλεσμα με τον πιο αποδοτικό τρόπο.
Τα κάνουμε όλα τέλεια; Σε καμία περίπτωση. Μπορώ όμως να πω πώς επειδή τα κίνητρα μας είναι καλά και η ενέργεια που βάζουμε στη δουλειά τεράστια, το αποτέλεσμα στο τέλος είναι εξαιρετικό. Επιπλέον, είναι βασικό ότι ακόμα και στις περιπτώσεις που κάτι δεν πήγε καλά, η καλή σχέση και το πραγματικό πάθος να πετύχει ο πελάτης μας, έκανε όλες τις συνεργασίες μας ουσιαστικές και μακροχρόνιες.
- Ποιοι ακριβώς είναι οι τομείς δραστηριοποίησης της Sleed;
Η Sleed αυτό που κάνει καλά είναι να βοηθά εταιρείες να αναπτυχθούν, χρησιμοποιώντας όλο το ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή τη στιγμή, οι τρεις βασικοί τομείς που είναι απαραίτητοι για να γίνει αυτό, είναι η τεχνολογία, το δημιουργικό/σχεδιαστικό κομμάτι και το Digital Marketing. Όλα τα παραπάνω δένονται αποδοτικά κάτω από την ομπρέλα του business thinking και του consulting.
Αναλαμβάνουμε επομένως projects από την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και website, τη δημιουργία επικοινωνιακής στρατηγικής του brand, την παραγωγή υλικού από ένα banner μέχρι ένα βίντεο, τη διαχείριση των social media μέχρι και ολοκληρωμένο digital media buying σε πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook, αλλά και απευθείας με publishers ή μικρότερες διαφημιστικές πλατφόρμες. Όλα αυτά αναλύοντας και χρησιμοποιώντας δεδομένα (data analytics) και καινοτόμες λύσεις που πολλές φορές εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.
- Digital Marketing, Creative και Technology λοιπόν. Γενικά, σε τι επίπεδο θεωρείτε ότι βρίσκεται η ελληνική αγορά; Υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης;
Η ελληνική αγορά βρίσκεται σε ένα πολύ καλό σημείο και σε μεγάλο βαθμό μπορεί να ανταγωνιστεί δουλειές του εξωτερικού. Δεν έχουμε να ζηλέψουμε σχεδόν τίποτα εκτός από το μέγεθος μεγαλύτερων budgets. Αυτό που εγώ εντοπίζω ότι λείπει αρκετές φορές από τις δουλειές που ολοκληρώνονται στην Ελλάδα είναι η γεφύρωση μεταξύ της τεχνολογίας, του marketing και του business thinking.
Μπορεί να γίνονται πολύ όμορφες και δημιουργικές δουλειές, οι οποίες όμως δεν έχουν ξεκάθαρο σκοπό να εξυπηρετήσουν κάποιο business KPI, και από την άλλη πλευρά projects τα οποία έχουν μέσα τους βαθιά τεχνολογία αλλά απουσιάζει η δημιουργικότητα.
- Από την εμπειρία σας, πώς μπορούν να συνδυαστούν όλα τα παραπάνω, στο πλαίσιο
του Sustainable Growth;
Το συγκεκριμένο όρο τον έχουμε εισάγει στην Sleed τον τελευταίο χρόνο. Γίνεται πολύ μεγάλη συζήτηση για το Growth hacking και για τους τρόπους που μπορείς να αναπτύξεις μία εταιρεία. Παρόλα αυτά, σπάνια συζητάμε πώς αυτή η ανάπτυξη δεν θα δημιουργήσει το οποιοδήποτε πρόβλημα στην εταιρεία.
Η μοναδική περίπτωση για να γίνει αυτό είναι να δούμε την εταιρεία σαν έναν ολοκληρωμένο οργανισμό χωρίς να απομονώσουμε μόνο το κομμάτι του marketing ή της τεχνολογίας. Ο κάθε οργανισμός έχει τους δικούς του ρυθμούς, τις δικές του δυνατότητες χρηματοροών και τη δική του ψηφιακή ωριμότητα.
Κάθε αλλαγή επιφέρει ένα επιπλέον σύνολο αλλαγών που η ολότητα πρέπει να οδηγήσει σε μία υγιή ανάπτυξη. Επίσης, σε ένα περιβάλλον τόσο ανταγωνιστικό με τόσες γρήγορες αλλαγές, οι υπηρεσίες που παρέχονται από ένα digital agency, πρέπει να είναι ευέλικτες και να προσαρμόζονται κάθε φορά στις ανάγκες του πελάτη. Όλη αυτή η προνοητικότητα, η ευελιξία και ο σεβασμός σε ένα εταιρικό περιβάλλον που αλλάζει και εξελίσσεται, είναι το κλειδί για μία μακρόχρονη και υγιή ανάπτυξη.
- Η Sleed αποτελεί ένα agency με πολυάριθμο ανθρώπινο δυναμικό. Μιλήστε μας λίγο
γι’ αυτό.
Έχουμε επενδύσει πάρα πολύ στο να στελεχώσουμε την ομάδα μας με τους κατάλληλους ανθρώπους, οι οποίοι κατά κύριο λόγο έχουν εκείνα τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν με την κουλτούρα μας. Έχουμε παρατηρήσει ότι τα hard skills χτίζονται, ενώ τα soft skills και το attitude είναι κάτι πολύ δύσκολο να αναπτυχθεί.
Στην Sleed θα συναντήσετε πρωτίστως καλούς ανθρώπους που έχουν την έγνοια να βοηθήσουν τους πελάτες μας, ένα ταλέντο που είναι ξεχωριστό και απαραίτητο τόσο για τη δική τους ανάπτυξη όσο και των πελατών μας.
Τα τελευταία χρόνια είμαστε ανάμεσα στα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα στην Ελλάδα και ταυτοχρόνως κάνουμε αρκετές δράσεις, όπως το Sleed Academy, για να στελεχώνεται η εταιρεία με ανθρώπους που για 6 μήνες έχουν εκπαιδευτεί από εμάς πριν προσληφθούν.
Το να δημιουργήσεις μία ομάδα από 65 ανθρώπους οι οποίοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά κουλτούρας και ταυτόχρονα ταλέντο και αγάπη για το αντικείμενο, είναι πάρα πολύ δύσκολο και αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα για να μπορούμε και εμείς με τη σειρά μας να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας.
FOCUS POINTS
– Οι παράγοντες επιτυχίας είναι πολλοί. Σίγουρα η τύχη και ο χρονισμός παίζουν κάποιο ρόλο, αλλά χωρίς την ομαδική δουλειά και τις καλές συνεργασίες δεν θα είχαμε πετύχει αυτά τα αποτελέσματα
– Έχουμε επενδύσει πολύ στο να στελεχώσουμε την ομάδα μας με τους κατάλληλους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν εκείνα τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν με την κουλτούρα μας
– Η προνοητικότητα, η ευελιξία και ο σεβασμός σε ένα εταιρικό περιβάλλον που αλλάζει και εξελίσσεται, είναι το κλειδί για μία μακρόχρονη και υγιή ανάπτυξη
Η SLEED… ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ!
«Η Sleed ξεχωρίζει γιατί…»
«H Sleed ξεχωρίζει γιατί θεμελιώθηκε στην επικοινωνία. Ο πυλώνας αυτός είναι στο κέντρο της φιλοσοφίας μας. Κάθε άνθρωπος έχει ένα σύνολο από κώδικες. Ο συγκερασμός τους επιτρέπει στη Sleed να εξελίσσεται μαζί με τους συνεργάτες της και έτσι προκύπτει το DNA της Sleed που είναι κάτι παραπάνω από το άθροισμα των επιμέρους τμημάτων».
Δημήτρης Μπόχτης, Technology and Innovation Manager
«Η Sleed ξεχωρίζει, όχι μόνο σαν οργανισμός, αλλά και σαν οικοσύστημα. Παρά το μέγεθος και την ποικιλομορφία της, οι άνθρωποί της έχουν καταφέρει να αναπτύξουν ένα σπάνιο σύνολο αξιών και τεχνογνωσίας, που προσφέρει δημιουργικές λύσεις για το σήμερα και το αύριο των πελατών της».
Κλεάνθης, Head of Creative
«H Sleed ξεχωρίζει γιατί πιστεύει και στηρίζει τις επιλογές της με πλάνο και βάθος χρόνου. Έχοντας ως επίκεντρο τον άνθρωπο και δίνοντας το περιθώριο στους ανθρώπους να μεγαλώσουν μέσα στο οικοσύστημα της Sleed, πετυχαίνουμε το sustainability τόσο οργανικά όσο και οικονομικά. Δεν φοβόμαστε τις αλλαγές, έχοντας ανοιχτή διάθεση».
Κώστας Κατσίμπας, Financial Manager
«Για την επόμενη 10ετία βλέπω για τη Sleed…»
«Τα επόμενα χρόνια βλέπω την Sleed να συνεχίσει να βρίσκεται μέσα στα Best Workplaces δημιουργώντας ένα ακόμα μεγαλύτερο, ομορφότερο και αποδοτικότερο περιβάλλον για τους Sleeders. Παράλληλα, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο στον τομέα του Omni-Channel Marketing, εξελίσσοντας τόσο τις τεχνολογικές της όσο και τις δημιουργικές
της ικανότητες».
Διονύσης Κατσίμπας, Digital Marketing Director
«…είναι δύσκολο να προβλέψω τι θα κάνει η Sleed σε bits&bytes, αλλά είμαι βέβαιη ότι θα συνεχίσει να κάνει καλά αυτό που την ξεχώρισε τα προηγούμενα χρόνια: να αναπτύσσεται με επίκεντρο τον άνθρωπο και να προσαρμόζεται στον ολοένα και πιο πολύπλοκο digital κόσμο. Τα digital δρώμενα θα αλλάξουν σίγουρα, όχι όμως η ικανότητα της εταιρείας να τα διαχειρίζεται αποτελεσματικά και η άσβεστη δίψα μας για το βέλτιστο αποτέλεσμα!».
Νικολέττα Μερζιώτη, Digital Marketing Director
«…10 χρόνια είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με τον ρυθμό που εξελίσσεται το τεχνολογικό, οικονομικό και digital περιβάλλον. Το μόνο σίγουρο λοιπόν για εμένα, είναι ότι η Sleed θα συνεχίσει να προσπαθεί να υλοποιεί το vision της: “να καλλιεργεί ένα οικοσύστημα ανθρωποκεντρικό, με στόχο να δημιουργείται value perceived προς όλες τις πλευρές: τους υπαλλήλους, τους συνεργάτες και τους πελάτες, ακόμα και αν το κάνουμε αύριο ή σε 10 χρόνια με εντελώς διαφοροποιημένες υπηρεσίες».
Αλέξανδρος Κόσσυβας, Digital Marketing Director
«Για την επόμενη 10ετία στον digital χώρο βλέπω…»
«Ο χώρος του Influencer Marketing θα μεγαλώσει και θα οργανωθεί, αξιοποιώντας περισσότερο τους micro-influencers. Ίσως σε μια μορφή που μοιάζει με το affiliate marketing περασμένων ετών, αλλά περισσότερο προσανατολισμένο σε brand awareness. Η παραγωγή περιεχομένου, αλλά και η σφραγίδα του social proof είναι στοιχεία που μπορούν να αξιοποιηθούν σημαντικά από τα υπόλοιπα κανάλια marketing των επιχειρήσεων».
Χρήστος Γεωργακόπουλος, Digital Marketing Manager
«Η digital επικοινωνία μιας εταιρείας θα γίνεται ολοένα και πιο ολοκληρωμένη σε επίπεδο marketing στρατηγικής, με την πραγματική έννοια 360, χωρίς silos τύπου «performance», «branding». Σε αυτό θα βοηθήσουν και πιο ολοκληρωμένες λύσεις analytics & attribution. Για τις εταιρείες με omnichannel παρουσία, θα είναι όλο και πιο σημαντικό να καταλάβουν καλύτερα πώς επιδρά το digital στο συνολικό τους έσοδο και φήμη».
Παναγιώτης Κονδύλης, Digital Marketing Manager
«Η στιγμή από τη Sleed που θέλω να μοιραστώ…»
«Η στιγμή της Sleed που θα ήθελα να μοιραστώ είναι η στιγμή που ο πρώτος μας πελάτης μας είπε “ευχαριστώ που μεγαλώνουμε μαζί”. Ήταν η στιγμή που ένιωσα ότι συμβάλουμε πραγματικά σε μια νέα επιχείρηση και τότε συνειδητοποίησα τι ήθελα να κάνω και σε ποια ομάδα ήθελα να ανήκω».
Δώρα Μπίκα, Digital Key Account Manager
«“Η Sleed, Agency of the year για το 2018”. Ήταν κάτι που δεν το περιμέναμε και ήταν μεγάλη έκπληξη για όλους! Τη στιγμή της ανακοίνωσης ήμασταν αφηρημένοι, συζητούσαμε και απολαμβάναμε το ποτό μας! Και ξαφνικά ακούγεται στο background “… η Sleed”! Κοιταζόμαστε μεταξύ μας, καταλαβαίνουμε τι έγινε και… αρχίζει το πάρτυ! Μέσα σε λίγα λεπτά όλοι οι Sleeders μαζί, βρεθήκαμε στο κέντρο της σκηνής να πανηγυρίζουμε για το βραβείο που όλοι μαζί καταφέραμε να κερδίσουμε!».
Μάριος Καπόπουλος, Digital Key Account Manager