Στροφή στο digital, στη μετά κορωνοϊού εποχή

Αύξηση παρουσιάζει το ad spend μεγάλων εταιρειών, αν και απέχει ακόμα από τα προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με έρευνα του World Federation of Advertisers (WFA) σε 35 διαφημιστικές μεγάλες εταιρείες διεθνώς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, 54% των εταιρειών δεν αναβάλλουν πλέον τις καμπάνιες τους, ωστόσο το ad spend παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα από τον αρχικό σχεδιασμό για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, με μόνο ένα 6% να δαπανάται στο online display και ένα 9% στο online video. Οι marketers που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι προσανατολίζουν το spend στο digital, συμπεριλαμβανομένων των e-commerce, virtual activations και εκδηλώσεων, καθώς και του channel-agnostic video planning.

Τα παραδοσιακά κανάλια παρουσιάζουν ελαφρά αύξηση, ως προς το spend, ωστόσο η τηλεόραση διατηρεί τη μείωση του 25% των εννέα πρώτων μηνών του έτους, συγκριτικά με το planned spend, ενώ το outdoor είναι μειωμένο κατά 39%. Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχτηκαν τα events και το experiential, όπου το ad spend μειώθηκε κατά 60% και το ραδιόφωνο κατά 35%. Ο CEO του WFA, Stephan Loerke, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αρχίζουμε να διακρίνουμε μερικά ψήγματα ανάκαμψης, με πάνω από τα μισά μας μέλη να μην κρατούν πλεόν πίσω τις καμπάνιες τους εξαιτίας της πανδημίας. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να επικρατεί αρκετή αβεβαιότητα και είναι απίθανο να επιστρέψουμε στο “business as usual” σύντομα. Παράλληλα, διακρίνουμε και μια επιτάχυνση στη στροφή προς τα ψηφιακά κανάλια, αλλά μένει να δούμε αν αυτό θα είναι κάτι μόνιμο». (Πηγή: Μarketingweek.com)