Aπό τις 16 ως τις 20 Σεπτεμβρίου, 100 στελέχη από όλες τις χώρες του cluster της Νοτιοδυτικής Ευρώπης της Siemens συμμετείχαν στο ετήσιο teambuilding event, που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα. «Στόχος μας, από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας μέχρι την ολοκλήρωσή της, ήταν να πραγματοποιήσουμε ένα άρτια οργανωμένο “ταξίδι”, μια αξέχαστη εμπειρία που θα προσθέσει έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα του ομαδικού πνεύματος που μας συνδέει όλους στο cluster της Νοτιοδυτικής Ευρώπης», λέει η Μάρη Αγαλιώτου, Corporate Communications Director & Public Affairs της Siemens στην Ελλάδα.

Πηγή έμπνευσης για την ελληνική ομάδα ήταν ο Ηρακλής και οι μυθικοί άθλοι του. Οι συμμετέχοντες ταξίδεψαν μαζί στην Αθήνα και στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, στους Δελφούς και στις Μυκήνες, πραγματοποιώντας δράσεις που χτίζουν το πνεύμα της ομαδικότητας. Παράλληλα, κλήθηκαν να αφήσουν το «αποτύπωμά» τους στις περιοχές που επισκέφθηκαν, προσφέροντας συμβολική βοήθεια στις τοπικές κοινωνίες.

Η εσωτερική επικοινωνία πιο επίκαιρη από ποτέ
Η ελληνική ομάδα Corporate Commu-nications της Siemens, κατάφερε να δείξει στους συναδέλφους της από τη ΝΔ Ευρώπη ότι μπορούν να γίνουν και στη χώρα μας καλές και αποτελεσματικές δράσεις. Από εκεί και πέρα, λαμβάνοντας υπόψη και την κρίση φήμης που η Siemens βίωσε τα τελευταία χρόνια, η διοργάνωση ενός επιτυχημένου teambuilding event αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Η Μάρη Αγαλιώτου, Corporate Communications Director & Public Affairs της Siemens στην Ελλάδα, μας εξηγεί τους λόγους.

Marketing Week: Τι σημαίνει για την ελληνική ομάδα Corporate Commu-nications της Siemens η διοργάνωση του event στην Ελλάδα;

Μάρη Αγαλιώτου: Η διοργάνωση μιας τέτοιας εκδήλωσης ήταν μια ιδιαίτερη πρόκληση για εμάς. Ασφαλώς υπήρχαν απαιτητικά διαδικαστικά ζητήματα, όπως logistics, πίεση χρόνου και ό,τι άλλο συνοδεύει μια διεθνή εκδήλωση τέτοιας εμβέλειας.

Ταυτόχρονα, όμως, έπρεπε να βρεθεί μια θεματική ενότητα που να υποστηρίζει το όραμα της εταιρείας μας και να αναδεικνύει τη συμβολή του ελληνικού πολιτισμού στη διαμόρφωση διαχρονικών αξιών. Αυτή είναι μια δύσκολη διαδικασία, καθώς οι συμμετέχοντες όχι μόνο προέρχονται από διαφορετικές χώρες, αλλά και κάθε ένας τους έχει διαφορετική κουλτούρα. Επιλέξαμε λοιπόν τους Άθλους του Ηρακλή ως θέμα, γιατί αναδεικνύουν αξίες όπως η σκληρή δουλειά, η ηθική, η δικαιοσύνη, η αξιοκρατία. Πρόκειται για αξίες πανανθρώπινες που αναδεικνύουν ξεκάθαρα και στοιχεία που χαρακτήριζαν την αρχαιοελληνική σκέψη και την κληρονομιά των Ελλήνων.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας. Όλοι όσοι έλαβαν μέρος στην εκδήλωση ήταν ιδιαίτερα συγκινημένοι στο τέλος της. Χωρίς να το γνωρίζουμε, μάλιστα, φτιάχτηκε ένα group στο Facebook, όπου όσοι συμμετείχαν κρατούν επαφή και ανταλλάσσουν νέα και απόψεις. Αισθανόμαστε πολύ όμορφα γιατί όλοι εκφράζουν την ικανοποίησή τους προς τη Siemens Hellas για αυτήν την εκδήλωση.

Πέρα όμως από την επιτυχία της ενέργειας αυτής καθεαυτής, αισθανόμαστε χαρούμενοι γιατί δείξαμε και στα μέλη μιας μεγάλης διεθνούς κοινότητας, όπως η Siemens, ότι μπορούν να γίνουν καλές, αποτελεσματικές και αποδοτικές δράσεις και στην Ελλάδα. Αυτό είναι ίσως και το σημαντικότερο για εμάς.


Marketing Week: Όπως είναι γνωστό, η Siemens στην Ελλάδα πέρασε μία μεγάλη κρίση σε επίπεδο φήμης τα τελευταία χρόνια. Δράσεις όπως το teambuilding event, πιστεύετε ότι ενισχύουν την εικόνα της εταιρείας;

Μάρη Αγαλιώτου: Με μια λέξη: Ναι. Στην εκδήλωση που διοργανώσαμε πρόσφατα, δοκιμάσαμε τους εαυτούς μας και είδαμε στην πράξη την αξία της ομαδικής δουλειάς. Το πιο διδακτικό συμπέρασμα της εκδήλωσης ήταν ότι οι άνθρωποι που βιώνουν και εν τέλει μοιράζονται κοινούς στόχους και αξίες, «δένονται» μεταξύ τους. Είδαμε στην πράξη πόσο σημαντικό είναι για τους ανθρώπους μιας εταιρείας να αισθάνονται δέσμευση στην αποστολή, τις αξίες και το όραμα μιας επιχείρησης.

Οι εκδηλώσεις teambuilding, αλλά και ευρύτερα οι ενέργειες εσωτερικής επικοινωνίας, αποσκοπούν ακριβώς σε αυτό. Η καλή φήμη οποιασδήποτε εταιρείας βασίζεται πρώτα στην ηθική, τα αισθήματα και τις πεποιθήσεις όσων τη ζουν από μέσα. Αν αυτοί αισθάνονται ότι εκπροσωπούν κάτι σημαντικό, τότε αυτή η εικόνα θα περάσει και θα καθιερωθεί και προς τα έξω.

Όταν υπάρχει ένα ενισχυμένο αίσθημα ομαδικότητας και πίστης σε αυτό που κάνουμε, τότε μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις στις οποίες η εμπιστοσύνη των εξωτερικών κοινών κλονίζεται ή υπάρχει ανησυχία και αμφιβολία. Οι εργαζόμενοι μοιράζονται την «ιδιοκτησία» του brand name Siemens και μπορούν και να υπερασπιστούν και να προωθήσουν την εικόνα της εταιρείας μας.

Marketing Week: Πόσο σημαντική θεωρείτε ότι είναι η ενίσχυση της εσωτερικής επικοινωνίας για το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στις δύσκολες εποχές που διανύουμε;

Μάρη Αγαλιώτου: Πιστεύω ότι η αξία της σωστής εσωτερικής επικοινωνίας είναι σήμερα σημαντικότερη από ποτέ. Βρισκόμαστε σε μια εποχή κρίσης, η οποία δεν είναι μόνο οικονομική.

Πρόκειται για μια κρίση ηγεσίας, θεσμών και εμπιστοσύνης, για μια περίοδο αναστάτωσης στις επιχειρήσεις και δυσπιστίας ως προς τον ρόλο τους. Αν η εσωτερική επικοινωνία είναι ανεπαρκής, τότε το κλίμα ανασφάλειας περνά και στο εσωτερικό μιας επιχείρησης. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα ακόμη και στις πιο ειλικρινείς προσπάθειες για την καθιέρωση μιας θετικής εταιρικής κουλτούρας, με συνέπειες στην εικόνα μιας επιχείρησης ακόμη και στην παραγωγικότητα των εργαζομένων.

Αν δεν υπάρχει προσοχή στην εσωτερική επικοινωνία, οι οργανισμοί στέλνουν λάθος μηνύματα σε όσους συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν μαζί τους. Οι αλλαγές και οι σημαντικές εξελίξεις μπορούν να προκαλέσουν άγχος, ακόμη και αγωνία στους εργαζόμενους – και αυτό είναι κάτι που το βιώσαμε και στη Siemens.

Σε ένα περιβάλλον, όπου ο καθένας μας βομβαρδίζεται από έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών που προέρχεται από πολλαπλές πηγές, είναι λάθος για έναν οργανισμό να μη «μιλά» στους εργαζομένους του, γιατί έτσι επιτείνονται τα προβλήματα που αναφέραμε παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, η εσωτερική επικοινωνία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα των οργανισμών, ακόμη και για λόγους αυτοπροστασίας.

Στη Siemens Hellas δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εσωτερική επικοινωνία, καθώς τη θεωρούμε ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για τη διαχείριση των προκλήσεων που συναντάμε καθημερινά. Επικοινωνούμε συχνά με όλους τους ανθρώπους μας, όχι από υποχρέωση ή για λόγους εντυπώσεων, αλλά γιατί έτσι θεωρούμε ότι θα εξελίξουμε την κουλτούρα μας και τις δραστηριότητές μας και θα βγούμε δυνατότεροι από κάθε κρίση.


«Follow Hercules»
Η Λερναία  Ύδρα, ο κήπος των Εσπερίδων και το Λιοντάρι της Νεμέας ήταν οι άθλοι που τα στελέχη κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν, μέσα από ομαδικά πνευματικά παιχνίδια και αθλητικές δράσεις που τους έφεραν σε μερικές από τις πιο γνωστές αρχαιολογικές τοποθεσίες της Ελλάδας. Στο πλαίσιο της συνεισφοράς στις τοπικές κοινωνίες, οι ομάδες του teambuilding event κλήθηκαν επίσης να βοηθήσουν έναν ψαρά να επισκευάσει τη βάρκα του, έναν βοσκό να οδηγήσει το κοπάδι του σε ασφάλεια και έναν οινοποιό στην παραγωγή οίνου.

Οι άθλοι του Ηρακλή, αντιπροσωπεύουν την αέναη προσπάθεια του ανθρώπου για την επίτευξη του καλού, ακόμα και όταν ο δρόμος προς την κατάκτησή του είναι δύσκολος. Ένας από τους στόχους του event, ήταν να δείξει ότι αυτός ο δρόμος μπορεί να γίνει ακόμη πιο εύκολος και ευχάριστος όταν όλοι λειτουργούν σαν μία ομάδα.

Μία καταπληκτική εμπειρία
Ενθουσιασμένοι δηλώνουν στα σχόλιά τους οι ίδιοι οι συμμετέχοντες, αποτυπώνοντας έτσι γλαφυρά τη σημασία του teambuilding event «Follow Hercules»:

«Όταν είπα στην οικογένεια και στους φίλους μου, τι ζήσαμε σε αυτές τις μέρες, δυσκολεύθηκαν να με πιστέψουν! Ευχαριστώ όλους για το φανταστικό αυτό event. Θα το αγαπώ για την υπόλοιπη ζωή μου»

BRUNO

«Ευχαριστώ για την ευκαιρία συμμετοχής και την ελληνική ομάδα διοργάνωσης για τη ζεστή φιλοξενία και την τέλεια οργάνωση»

GEERT

«Ευχαριστώ γι’ αυτήν την ευκαιρία. Ήταν απίστευτο να ζήσει κανείς την ελληνική κοινωνικότητα και ζεστασιά. Κλείνω, με ένα απόφθεγμα του Πλάτωνα: Μπορείς να ανακαλύψεις περισσότερα για έναν άνθρωπο σε μία ώρα παιχνιδιού, παρά σε έναν χρόνο συζήτησης»

LUC

«Ήταν μεγάλη ευχαρίστηση να γνωρίσω όλους αυτούς τους ανθρώπους, στην καρδιά του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Όπως η Ελλάδα ενώνει ολόκληρη την Ευρώπη, έτσι το event αυτό ενδυνάμωσε την πεποίθησή μας ότι η Siemens αξίζει όλη μας τη δέσμευση και την πίστη»

KRISTIN

«Για: Τις μοναδικές συναντήσεις, τις αστείες στιγμές, τις περιπετειώδης στιγμές, τις στιγμές που ξεπέρασα τον εαυτό μου, την ευθυμία, τις μεγάλες συζητήσεις στο λεωφορείο, τα πανέμορφα ελληνικά τοπία, τον ήλιο, το εξαιρετικό φαγητό, τις αξέχαστες αναμνήσεις και τόσα άλλα…Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω! Ελληνική ομάδα, ήσασταν οι καλύτεροι!»

CAROLINE

«Ανυπομονούσα και είχα περιέργεια να δω τι μας περίμενε σε αυτό το ταξίδι. Οι προσδοκίες μου εκπληρώθηκαν με το παραπάνω: Το πρόγραμμα, η οργάνωση, οι δραστηριότητες, η γιορτή, οι συνάδελφοι, ο καιρός, τα ελληνικά τοπία, όλα ήταν αξέχαστα! Το ταξίδι αυτό θα μείνει ως μια υπέροχη εμπειρία και το συνιστώ σε όλους!»

MONIQUE

«Όπως ο Ηρακλής έφερε εις πέρας 12 μυθικούς άθλους, έτσι κι εμείς ανταποκριθήκαμε στις ελληνικές αποστολές χάρη στο καταπληκτικό ομαδικό πνεύμα και κουράγιο. Ευχαριστώ για την καταπληκτική εμπειρία!»

KOEN